Sandara mengeleng. Dia tak mahu meninggalkan Chanyeol.
" Ani !!" Ucap Sandara.
" Tinggalkan Chanyeol ! Dia bukan barang mainan kau !!" Kata Suho.
Sandara menangis. Tak berniat dihatinya untuk mempermainkan Chanyeol. " aku cuma nak minta tolong pada Chanyeol, Oppa. Aku nak kembali pada tubuh aku " kata Sandara.
" jadi yeoja dihospital tu kau ?"
Sandara mengangguk. " malam disaat kejadian itu berlaku, sebenarnya aku menemui Chanyeol semasa dia baru keluar dari building SM. Aku mengejarnya untuk memberi sebuah surat. Dia ambil dan pergi tanpa menanyakan nama aku. Aku mengejarnya lagi untuk memberitahu nama aku dan tanpa aku sedari ada sebuah kereta berjalan laju kearah aku. Aku tak sempat mengelak .." terang Sandara panjang lebar.
Suho mengeluh kecewa. Jadi selama ini penyebab Sandara kemalangan adalah Chanyeol. Patutlah namja itu selalu mengelak bila diajak untuk ke hospital.
" aku tak boleh kembali ke tubuh aku sebelum aku mencari seorang namja yang mencintai aku. Hanya Chanyeol yang ada di ingatan aku. Aku sumpah ! Aku tak pernah berbuat jahat pada Chanyeol ..dia sendiri yang mengaku dia mencintai aku " ucap Sandara panjang lebar.
" Kenapa kau tak beritahu Chanyeol hal yang sebenar ?"
" tiada manusia yang sanggup hidup dengan roh " ucap Sandara.
Kata Sandara betul. Tiada manusia yang sanggup, kalau ada pun mungkin sudah melarikan diri.
Sandara mendekati Suho lalu memegang tangan Suho.
Suho dapat merasakan kesejukan tangan yeoja itu. Serta wajah Sandara yang pucat juga dapat dia lihat dengan jelas.
" waktu aku sudah mendekat ..kalau aku tak dapat membuat Chanyeol jatuh cinta pada aku ..kemungkinan aku akan mati " lirih Sandara. " hanya kau yang dapat melihat aku ..aku mohon pertolongan dari kau Suho " kata Sandara.
" apa yang boleh aku lakukan ?"
" paksa Chanyeol ke hospital dan minta dia untuk mencium aku ..kalau dia benar mencintai aku, aku akan bangun. Jika tidak maknanya usaha aku sia sia " kata Sandara.
Suho berfikir sejenak. Dia sendiri tak yakin kalau Chanyeol mencintai Sandara atau tak namun bukti boleh dilihat apabila Chanyeol sanggup keluar EXO demi Sandara. " sebelum ini aku pernah mengajak dia tapi dia sering mengelak " ucap Suho sebelum mendapat satu idea. " aku tahu ..tapi kau kena keluar dari rumah ni " kata Suho.
Sandara terkedu sebentar. Dia tak mahu meninggalkan Chanyeol. Dia cintakan Chanyeol.
( Senja )
Chanyeol memasuki ruang dance dan dia hairan melihat Suho memegang begnya.
" Hyung.." ucap Chanyeol lalu memegang bahu namja itu.
Wajah Suho berubah menjadi takut.
Chanyeol terkekek kecil. " kenapa dengan reaksi Hyung ?"
Suho mengeleng dan cuba mengontrol detak jantungnya..
" kau buat apa dengan beg aku Hyung ?" Soal Chanyeol.
Suho baru sedar yang dia masih belum melepaskan beg Chanyeol. Suho kembali meletakkan beg tersebut ketempat asal. " tadi aku nampak beg kau terjatuh . Aku nak letakkan balik kat tempat asal " kata Suho menipu . Sebetulnya dia mahu memulangkan semula kunci rumah Chanyeol yang dicuri olehnya.
YOU ARE READING
So I Fell In Love With A Fans?! ©
FanfictionPark Chanyeol " kau gila ?! Kau keluar atau aku ambil tindakan pada kau !" Sandara Park " Oppa ..aku bukan fans kau. Aku lari dari pakcik ,dia nak jual aku. Aku terpaksa bersembunyi kat sini ..aku mohon tolong aku Oppa " PUBLISH DATE : 15 OCT 2016 ...