S E X T O N

230 7 0
                                    

Det var måndag, och skola.
asså faaan vad jag hatar skolan, och varför måste den börja så tidigt? Det är nästan som att de vill plåga oss lite extra.

Plus att jag var sen - som vanligt, då min första lektion - som är matte, börjar 08.25, och nu är klockan 08.33.
Jag suckar högt, drar handen frustrerat genom håret och borrar näsan längre ner i halsduken - för att sedan rusa vidare in genom skolportarna.

Flåsandes knackar jag på dörren till Mattesalen.
Eva - våran mattelärare, öppnade snabbt och gav mig en besvärad och sträng blick.
"ursäkta att jag kom försent" mumlande jag medans jag trängde förbi henne in i salen. Som jag förväntat mig kollar alla på mig när jag går med trötta steg till min plats längst ner i hörnet vid fönstret.

Eva, matteläraren, började prata om talen som stod på tavlan. Det var de enda jag hörde innan jag blickade ut igenom fönstret och försvann i mina egna tankar.

-
Dagens lektioner hade gått trögt och långsamt, men nu var äntligen klockan 16.05 och vi slutade för dagen.
Lyckligt rusade jag ut ur klassrummet och möttes utav att jag krockade in i Oscars famn.
Vi utbytte en snabb kyss innan vi började gå mot mitt skåp, så att jag skulle kunna lämna av mig böckerna jag höll tryckt mot mitt bröst, och för att hänga på mig min brunbeiga kappa. samt halsduk.
På väg hem var spårvagnen nästan full, men som tur var hittade vi två platser innan de flesta hunnit stiga på. Och jag kunde pusta ut medans jag lutade mig bak mot sätet.
-

Oscar praktiskt taget bor hemma hos mig. Eller ja, han sover där minst 5-6ggr i veckan. Men just idag var han tvungen att åka hem då hans familj saknade att ha honom där.

"Hejdå älskling, smsar sen" säger han och möter mig i en kyss när spårvagnen stannat vid min hållplats.

"Hejdå baby, älskar dig!" Säger jag, besvarar snabbt kyssen, och går sedan ut ur spårvagnen.

Jag vänder mig om så att vi tittar på varandra genom fönstret. Han kastar iväg en slängkyss som jag låtsas fånga innan spårvagnsdörrarna glider igen och spårvagnen fortsätter.

På vägen hem halar jag upp min svarta iPhone 6s ifrån min tighta jeans ficka och går in på meddelanden.
Snabbt klickar jag mig in på min och Oscars konversation.

Från: Lovisa💓
kl. 15:57:
Saknar dig redan!!!!!!

Och snabbt därefter får jag mitt sms besvarat.

Från: oscis💓
kl. 15.58:
Saknar dig mer baby!💗💗

Leendes kastar jag mig snabbt upp för de få trapporna som ledde till min våningsplan. När jag kom in möttes jag utav min mamma som hade en förvånad min när hon såg mig.

- "var har du Oscar då? Ni är väl inte osams hoppas jag?" Frågar hon med rynkade ögonbryn. Hon var van med att Oscar alltid sov här.

- "hans familj saknade honom så han åkte hem" log jag och kramade henne.

- "aha, men dåså." log hon och besvarade kramen. "Då blir det tjejkväll ikväll alltså"

- "Var är Noah?" undrar jag.

- "han skulle sova hos några kompisar tror jag, det var det han sa iallafall" suckade hon.

Noah är min 19:åriga bror som alltid sov borta, gick på fester osv.
Mamma var trött på att han oftast bara var hemma för att äta och sedan sticka igen. Och det förstod jag att hon var då hon knappt får någon tid med någon utav oss. Noah är som sagt alltid borta och jag har oftast fullt upp med kompisar, plugg & pojkvän.

Så det ska bli skönt att få ha en myskväll med mammsis för en gångs skull.

//

NI SOM RÖSTAR & KOMMENTERAR ÄR BÄST! ÄLSKAR ER, OKEJ???

twitter • oscar molanderWhere stories live. Discover now