"Lovisaaaa, följer du med till studion eller ska jag släppa av dig hemma? Behöver verkligen åka dit en stund då vi ska spela in nya låtar idag." Säger han med blicken på mig.
"Du kan släppa av mig hemma, behöver endå göra några ärenden idag." Svarar jag glatt.
När vi sedan svänger in på uppfarten till huset sträcker han sig över till min sida och ger mig en snabb kyss innan jag går ut från bilen.
"Ring sen, älskar dig!" Säger jag och kastar iväg en slängkyss mot honom.
"älskar dig mer!" Säger han och låtsas fånga slängkyssen med händerna.
Och med de orden sagda svänger han ut på vägen igen och börjar köra mot studion.
Långsamt började jag gå upp mot ytterdörren samtidigt som jag letade efter nycklarna i min alldeles för proppfulla väska. Efter cirka 5 minuter letandes började jag få smått panik och nästan vände upp och ner på väskan för att hitta de, men icke.
Jag började irriterat kolla igenom mina jackfickor och gissa vad? Jo, där låg nycklarna.. Bra start Lovisa...Det där med att jag hade ärenden var delvis påhittat och delvis sant.
Jag behövde ju gå och handla frukost. Men att handla det skulle gå på typ 10 minuter så jag valde att stanna hemma i någon timme för att slappna av och mysa. Så när myskläderna var på och håret slarvigt uppslängt i en bulle kröp jag ner i soffan och startade Netflix.Gossip girl, here I comeeee!!
-
"Lovisa?"
Långsamt öppnar jag ögonen och får syn på Ogge som står och viftar med händerna framför mig.
"Oh, är du redan hemma?" Mumlar jag förvånat och gnuggar mig i ögonen.
"Redan och redan, klockan är snart fem" skrattar han.
"va? Skojar du? Fan, jag måste ha somnat...." muttrar jag och sätter mig upp.
Ogge skrattar och sätter sig bredvid mig.
"Vad vill du äta till lunch?" Frågar han med ena handen på mitt lår.
"Snääälla kan vi äta våfflor?" Säger jag uppspelt med putande underläpp.
"aghh, måste vi?"
"Snälla, snälla, snääälla sötaste finaste underbaraste Oscar" säger jag med en ännu mer putande underläpp och hundvalpsögon.
"Okej då, men bara för att jag råkar tycka väldigt mycket om dig, princess"
"Jaaaaas" säger jag i ett glädjetjut.
Genast rusar jag ut i köket för att plocka fram alla ingredienser och mitt ljusrosa våffeljärn.Ogge's armar slinker runt min midja bakifrån och jag kan inte låta bli att le.
"Jag älskar dig" viskar han i mitt öra.
Jag vänder mig om så att vi står framsida mot framsida och ger honom en lätt puss på munnen.
"Älskar dig med"
-
korta kapitel då jag knappt har tid över till att skriva längre, hoppas de duger endå! kram!!!
STAI LEGGENDO
twitter • oscar molander
Fanfiction• @/ollymolander började följa dig. • @/ollymolander skickade en DM till dig.