(O chvíľu neskôr)
Časť 1: Z dôvodov, ktorým nerozumel
Keď Draco tlmene započul Grangerovej posledné slová, v jeho hlave nebolo pochýb, že sa musí rýchlo ukryť. Pretože nebol čas na niečo efektné, uspokojil sa úboho vykonaným Splývacím zaklínadlom (cz: Zastírací kouzlo), vďaka ktorému splynul s bielou stenou práve, keď sa dvere 211 chaoticky rozleteli. Rozzúrený čarodejník so strapatými vlasmi a jazvou na čele v tvare blesku vystrelil von a prešiel popri ňom.
Harry Potter bol taký rozčúlený, že si nevšimol, že steny zvonka izby vyzerajú trochu inak - a náhodou bol na podlahe umiestnený pár drahých čiernych topánok, jedna pevne na zemi, druhá zdvihnutá na stene.
Draco bol vďačný za ignoranciu a totálnu hlúposť Svätého Pottera. Ten blb mal šťastie, že ho kvôli tomu, čo povedal o jeho matke a najlepšej priateľke, nepreklial - bolo treba všetku jeho silu, aby to neurobil. Za ním sa dosť hlasne zavreli dvere a o menej než tridsať sekúnd sa otvorili znova. Krívajúca Grangerová v nemocničných šatách (biele nohavice a biely vršok s gombíkmi... a príšerné oranžové ponožky, ktoré s použitím kúzla uplietla jeho matka) vybehla z izby opačným smerom a počuteľne plakala.
Xby ads
Napriek všetkému, čo Draco počul, a napriek tomu, že poznal pravdu o tom, čo urobila, aby zachránila Pansy, stále bol rozpoltený medzi tým urobiť to, čo je správne a tým, čo bolo bezbolestné.
Správne: dohnať ju a povedať jej, že si cení, ako bránila jeho matku. Ach, a poďakovať jej za záchranu Pansy.
To by bola správna voľba.
Bezbolestné: predstierať, že sa nič nestalo, a že nikdy nič nepočul.
To by bola ľahká voľba, nesprávna voľba.
Nakoniec vyhrala tá správna, ale len o vlások.
Dopekla s ním za to, že má svedomie.
Po tom, čo na seba umiestnil lepšie Splývacie zaklínadlo, zaklínadlo, čo zakrylo aj jeho nohy, Draco tú čarodejnicu nasledoval, ale dával pozor, aby udržiaval dostatočnú vzdialenosť. Po prvý raz vo svojom živote si Draco Malfoy pripadal ako vyšinutý sliedič. Len sa čudoval, kedy jeho život dosiahol toto konkrétne nové minimum.
Dospel k záveru, že za to mohli všetci.
Prečo vôbec bol vo Sv. Mungovi, bola chyba jeho otca.
Uprostred noci sa Lucius zase zrútil a pokúsil sa zhodiť sám seba zo schodiska. Zastavil ho domáci škriatok tým, že odlevitoval jeho telo. Ten čin samotný mu vyslúžil niekoľko dní vo svojom súkromnom apartmáne u Sv. Munga, kde sa bezútešne prechádzal a rozprával s víglami, keď nebol nadopovaný elixírmi.
On zhodou okolností minulú noc strávil na Manore (vďakabohu), pretože matka bola kvôli otcovi veľmi znepokojená. Po tom zrútení si vzal deň voľna a zostal so svojou rozrušenou matkou, ktorá dozerala na svojho manžela, až kým na svitaní neupadol do nepokojných driemot. Namiesto odpočívania ako normálny človek, šla rýchlo skontrolovať Grangerovú, pretože: "včerajšok bol pre ňu dlhý a ja len chcem vedieť, ako sa jej darí..."
Xby ads
Prečo stál pred Grangerovej izbou pätnásť minút, kým sa hádala s Potterom, bola Pansyina chyba.
"Budem mimo mesta niekoľko dní... sľúb mi, že ju budeš kontrolovať."
"Blaise a matka sedia u nej každý deň."
ČTEŠ
Broken. (FF.HP)
FanfictionAutor originálu: inadaze22 Originál: Broken Překladatel:Jimmy Ocenenia tejto poviedky: TNLA Winner for Best Angst and Best WIP, Winner of Beedle the Bard award on TDM, Winner of Story of the Year on TDM, and Runner-up for Best WIP in Round 5 of the...