Jag visste inte vad jag skulle gör.Om jag inte skulle tacka ja till The Black Eye's förslag skulle han inte döda Caleb,men jag skulle få veta sanningen om mig.Jag har ju alltid undrat vart jag kom ifrån.Om jag skulle tacka nej skulle han döda Caleb och det finns inte något sätt att rädda honom då,han skulle vara dömd till döden om jag tackar nej!
-Jag har bestämt mig..jag följer med,sa jag.
-Nej.snälla jag ber dig,sa Caleb.
-Jag har inget val,sa jag ledset.
-Jo det har du visst alla har ett val,du med följ inte med honom "han är en lögnare",sa Caleb.
-Men om jag inte följer med kommer du att dö,du kommer att vara dömd,sa jag.
-Vad blir ditt val,bestäm dig annars gäller inte erbjudandet,sa The Black Eye argt.
-Jag följer med,sa jag.
-Smart val,sa The Black Eye.
-Följ med Athan(engelska uttal),till vårt läger.
-Ok,men släpp Caleb nu,sa jag.
-Ok du är fri att gå men kom inte tillbaka,sa The Black Eye bestämt.
-Ok,sa Caleb ledsen och sprang iväg mellan trädgrenarna.
-Ok,vem är Athan,sa jag snabbt.
Det var en svart varg som trädde fram i buskarna han hade varit gömd hela tiden.Hanns blå var så finna,han såg så hjälplös ut.Det började växa en känsla som jag aldrig känt förut,men jag vet inte vad det var.
-Känner vi varandra? sa jag.
-Nej,men jag vet vem du är,alla vet vem du är,sa Athan.
-Varför,frågade jag.
-Jag hinner inte berätta spring,sa Athan snabbt.
-Va vadå hinner inte,sa jag förvånat och förvirrat.
-Berätta inte att jag lätt dig gå,spring jag låter dig gå,sa Athan.
Jag tvekade lite men sen sprang jag iväg.
-Han tycker om dig.
-Vem sa det,sa jag högt.
-Har du redan glömt bort mig.
-Ja juste hej Diana,sa jag högt.
-Ja,hej hej nu går vi till det viktiga Athan,sa Diana.
-Vad är det med Athan,sa jag.
-Som jag sa han tycker om dig,sa Diana.
-Hur vet du det?,sa jag.
-Jag vet allt,ok inte allt men allt du tänker på vet jag och jag är inte dum i huvudet,sa Diana.
-Han är inte kär i mig,sa jag snabbt.
-Du vet väl att jag är ditt samvete,
JAG ÄR DU det ät bara du som inte vill inse att han är kär i dig. Bara så att du vet är det inget att skämmas över,han är faktiskt rätt snygg,sa Diana.-För det första ÄR JAG INTE KÄR I HONOM, för det andra hur kan du se att han är snygg som en varg och för det tredje om jag blir kär i någon så är det på grund av insidan,sa jag.
-Jaja,leta rätt på Caleb nu,sa Diana.
Jag sprang den vägen Caleb sprang och hoppades att jag skulle hitta honom.Jag sprang så snabbt jag kunde och poww!!!
Ajj sa jag och kollade upp,det var Caleb och bakom honom fanns det ca tio vargar.Kommer vi alltid att träffas så här, sa jag med ett leende.
-Nej,men vad gör du här,sa Caleb
-Letar efter dig,men vad gör du här,frågade jag.
-Jag kom tillbaka på grund av dig och med lite förstärkning.Men vart är The Black Eye, sa Caleb.
-Jag vet inte men det var någon som skulle föra bort mig till deras läger, Athan heter han,sa jag.
När jag sa det tystnade alla.
-Athan, The Black Eye's son.Vad gjorde han med dig slog han dig,sa Caleb snabbt.
-Nej!!,sa jag.
-Försökte han att döda dig,sa Caleb.
-Nej!!!!!,sa jag igen.
-Men vad gjorde han med dig,sa Caleb
-Inget!!,sa jag.
Han var snäll.-Har de get dig något,för om du säger så är du inte frisk,Athan The Black Eye's son skulle han vara snäll,aldrig.
Men hur kom du hit lät han dig gå,sa Caleb.Jag visste inte vad jag skulle svara för om jag sa att han lät mig gå och The Black Eye skulle få veta det skulle Athan ligga risigt till.
-Nej...,sa jag.
-Aaaoo.
-Kom vi måste ge oss av det var The Black Eye's yl,sa Caleb.
Jag vände mig om och hoppades att The Black Eye inte hade skadade honom.
-Du är kär,sa Diana.
-Nej,sa jag.
-Varför tvekar du då,sa Diana.
-För jag tror jag känner honom...,sa jag.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hoppas att ni tyckte om det här kapitlet.Kommentera gärna förslag på namn till en ny karaktär som kommer att dyka upp snart...
Läs gärna en av mina ny bok som är en sannberättelse.
Hejdå,ses i nästa kapitel.
YOU ARE READING
Wolf Heart [PAUSAD]
FantasyEn flicka född i en annorlunda värld,en onaturlig värld,vår värld.Har levt bland oss,med oss.Men hon har ett starkt band med naturen och djuren,starkaren än hon någonsin kunnat föreställa.Hon trodde att hon var ensam, att ingen av hennes släkt fortf...