..."det är hon från legenden, hennes tass..., sa vakterna stammandes och fortsatte att stirra på mig.
Jag fattade inte vad som hände, men de verkade rädda för mig så jag tog använde det som min fördel.
-Ja det är jag från legenden och om ni kommer närmare så kommer ni ligga farligt till.Så ni ska låta mig gå annars..., sa jag.
-Ok bara du inte skadar oss, sa de skräckslagna.
Jag track in koden och gick ut och efter att jag stängde dörren hörde jag deras fotsteg springa iväg av lättnad för att de klarade sig levande.
Jag började fundera på vad de menade med "det är hon från legenden" men det är kanske därför The Black Eye vill åt mig.Men varför var Athan där egentligen för han sa att han också var en fånge men skulle en fånge gå fritt runt i en byggnad..." Nej så klart "
och först ska han låsas hjälpa mig och sen skicka vakterna efter mig.
Men om han ville att vakterna skulle hitta mig varför försökte han först hjälpa mig...det är något jag har missat det måste det.
Men sen kom jag ihåg att jag behövde ta mig tillbaka till lägret för att se ifall Caleb hade klarat sig och ifall och ifall Simon kom fram med blodet.Jag började gå mot lägret trodde jag men jag visste ju inte vart jag va.
Jag såg mig omkring och kände inte igen någonting i min omgivning.
Jag försökte hitta tillbaka men när jag märkte att jag bara gick runt i cirklar så försökte jag komma på ett annat sätt att ta mig till lägret.
Plötsligt kom jag på att jag kunde yla för att Kalyin, Simon eller Caleb om han var levande kanske skulle höra mig och känna igen mitt yl.
Jag ylade tre gånger och sen hörde jag ett yl tillbaka.Men jag kände inte igen det ylet det var inte någon som jag kände.
Jag blundade och försökte att lyssna vart ifrån ylet kom ifrån och vem det var som ylade.
...ylet kom från byggnaden och det var... vakterna som hade sagt till sin chef att jag hade flyt.
Chefen hade skickat flera vakter efter mig , flera dussin vakter.
Jag hörde deras fotsteg som gick i samma takt och de höll på att närma sig.
Jag såg mig omkring och fick panik jag visste inte vad jag skulle ta mig till,jag var ju vilse...
YOU ARE READING
Wolf Heart [PAUSAD]
FantasyEn flicka född i en annorlunda värld,en onaturlig värld,vår värld.Har levt bland oss,med oss.Men hon har ett starkt band med naturen och djuren,starkaren än hon någonsin kunnat föreställa.Hon trodde att hon var ensam, att ingen av hennes släkt fortf...