Jag blev lite yr och såg snabba suddiga bilder på Caleb...som sprang.
Sen såg jag vakterna som kom närmare och närmare och fotstegen blev bara högre och högre.Bilderna var suddiga och det var inte saker som skedde i nuet det var mer som bilder... nej snarare minnen.
Jag stängde mina ögon hårt och öppnade dom igen och då var allt normalt.
Några sekunder senare så såg jag Caleb komma rusande emot mig och stannade upp.-Kom vi måste gå innan de kommer...skynda, sa han andfådd.
-Hur...va...hur hitta du hit, sa jag medan jag stammade.
-Vi hinner inte prata jag förklarar sen, kom nu,sa han innan han började springa från det håll han kom ifrån.
Jag var jätte förvirrad men jag gjorde som Caleb sa.
Men när hade gått en bit så började Caleb gå saktare och började tappa balansen.-Mår du bra Caleb, frågade jag.
-Ja, jag mår bra vi måste fortsätta annars...annars..., sa han innan jag avbröt honom.
-Nej du måste villa du är säkert fortfarande skakig från The Black Eye's bett men du fick väl blodpåsen, sa jag.
-Ja...aa ja jag fick blodpåsen, sa han märkligt.
-Ok av vem fick du den, frågade jag.
-Ee, jag fick den av Kalyin som hämtade den, sa han lite tveksamt.
-Du ljuger, det var Simon som hade blodpåsen, sa jag lite argt.
Plötsligt föll Caleb omkull.
-Du måste gå innan de kommer, sa han svagt.
-Nej!
Din mage den är grå,sa jag innan jag förvandlade mig till en människa.Jag kollade närmare på hanns päls och när jag rörde där det var vitt fick jag vit färg på handen och när jag tog bort alla färg från hanns päls hade han en stor svart fläck på magen.
-Du drack inte från blodpåsen,
du är fortfarande döende.-Du kan inte ödsla mer tid på mig de är på väg du måste ge dig av, sa Caleb svagt.
-Nej inte utan dig,sa jag bestämt.
Jag hörde fotsteg de började närma sig och jag behövde komma på något snabbt.
-Caleb jag tänker inte lämna dig, sa jag men fick inget svar, Caleb hade svimmat.
Jag tog Caleb och bar honom medan jag började springa och vakternas steg blev svagare men det tog för lång tid jag behöver komma fram innan Caleb dör.Så jag bar Caleb på min rygg och förvandlade mig till en varg och började springa tills jag kom till en återvändsgränd.
Och vakterna var närmare och närmre..
...ånej det är för sent vi är omringade...
YOU ARE READING
Wolf Heart [PAUSAD]
FantasyEn flicka född i en annorlunda värld,en onaturlig värld,vår värld.Har levt bland oss,med oss.Men hon har ett starkt band med naturen och djuren,starkaren än hon någonsin kunnat föreställa.Hon trodde att hon var ensam, att ingen av hennes släkt fortf...