-nerdesin kızım sen ?
-burdayım işte Beyza
- dalga geçme benimle ! Ya nasıl gelmezsin mezuniyete?
Haber bile vermedin orda salak gibi kaldım biliyor musun?
- özür dilerim ... gelmek istedim ama
-sus feyza masal anlatma bana . Baya baya takmadın işte.
-Beyza lütfen sana anlatamayacak kadar özel bir nedendi o yüzden seni arayıp haber verme fırsatını bulamadım. ..
- çok kırgınım sana Feyza çok.
- biliyorum çok belli ediyosun zaten . Ama bir bilsen olayı şuan böyle davranmazdın . Neyse tekrar özür dilerim
- ne oldu peki neymiş şu mezuniyetten ve benden daha önemli olan olay ?
-anlatamam Beyza ...
- onlotomom Boyzoo . Peki anlatma Feyza.
.
.
Atar atar atar ...
Sabah sabah canımı sıktı ya .
Sen en yakın arkadaş isen sormayacaksın anlatamadığı şeyi. Sarılacaksın sımsıkı tek kelime etmiyceksin geçecek diyeceksin .
Yoksa en yakın olan ama uzakta kalan arkadaşım mısın?
Gitti bide Nida 'nın yanına oturdu .
Sinir şey çok umrumda sanki .
Ihtiyacım yok canım benim sana moralim bozukken en yakın tripçi arkadaşımın yanımda durup teselli etmesine ihtiyacım falan yok yani ...
Anlatamıyoruz işte ne uzatıyorsa .
Ben ona böyle yapmamıştım .
.
.
.Beyza benim en yakın arkadaşım daha doğrusu hayatı bana en yakın olan arkadaşım.
Küçükken annesini kaybetmiş babannesi bakmış ona .
Biraz büyüyünce bi darbede babasından yemiş. Rusya ' ya çalışmaya giden babası rus cici annesiyle orada kalmış.
O gün bugündür haber almamış babasından.
Babannesi de vefat edeli 5 ay oluyor .
Beyza çoğu zaman bizde kalıyor ama yinede insan kendi evinden başka bir yerde rahat edemiyor .
Beyza biraz içine kapanık bir kız bazen bu huyuna sinir olmuyor değilim.
Onun benden başka arkadaşı yok .
Benimde yok ama en azından konuşuyorum diğerleriyle.
Beyza' nın en iyi olduğu konu kopya çekme ve trip atma .
Üstüne birini tanımam.
Tipinden midir nedir inek öğrenci gibi durduğundan hocalar hiç şüphelenmiyor .
Buda en çok benim işime yarıyor..
.
.
Bu kıza hiç dayanamıyorum canı yandığı zaman yada ağladığı zaman bana da aynısı oluyor.Kaç kere gizlice ağlarken yakaladım.
Annesinden çok babasını özlüyor .
Annesini hiç görmemiş hoş anneside onu .
Bari bi kokusunu içine çekseymiş .
O salak babası Beyza' yı bir kez olsun kucağına alıp sevmemiş, öpmemiş .
Annesi Beyza'yı doğururken öldüğü için babası hep Beyza'yı suçlamış.
Ne kadar geri kafalı ya sanki Beyza katil bebek ..
.
.
Biz hiç küsmedik Beyza'yla hemde hiç.
Çok kavga ettik ama hiç küsmedik.
Kardeş kardeşe küsmezki hem ..
.
Okul çıkışı oldu Beyza önden gidiyor sallana sallana normalde hızlı gider ama benim yaklaşmamı beklediğine bahse girerim .
Bir iki adım fazla atıp yanında yürümeye başladım sonra koluna girdim .
Evet çok yüzsüzüm ama napayım o salak bana küserse içime fil oturur .- küsücüktün mü ?
-o nasıl bir kelime yaHemen güldü zaten .keşke en başta söyleseydim evrim geçirmiş kelimelerimden.
Neyse barıştık zor güç. Bugün bize gelmesini söyledim ikiletmedi tamam deyip güldü.
Mahalleye yaklamıştık baya ...
Sonra ikimizde birden durduk Beyza bana ben ona baktım
Gözlerimle asfalta çizili partiyi işaret ettim .
Oda beni beklermiş gibi hemen başıyla onayladı.
Çantaları kenara attık sonra ben yatsı bir taş buldum Beyza da müzik açtı .
Sonra oynamaya başladık ben zıpladıkça gözümü kapatan saçlarımdan hep yanıyordum .
Beyza gözlükleriyle zıplarken komik gözüküyordu . Arada bir yere düşürüyordu iyiki çerçevesi plastik kaplamaydı bir şey olmuyordu .
Ne kadardır oynuyorduk bilmiyorum müzik durunca başımızı oyundan kaldırdık şarjı bitmiş telefon kapanmış.
Beyza da bende deli gibi gülüyorduk.
Çantaları kaptık hızlı hızlı evlere doğru yürüdük ayrılırken " bekliyorum bak çabuk gel " demeyi ihmal etmedim .
Oda anladık sus der gibi göz devirdi .
Eve girdim ayakkabılarımı çıkartırken annemin karşıma dikildiğini farkettim .
Içimden saymaya başladım
1 2 3 4 5 6 ...
- nerdesin sen feyza ? Okul biteli 4 saat oluyor
Evet annem 6 saniye bekleyebilmişti o cici soruyu sormak için. Dünkü sinirim hâlâ devam ediyordu o yüzden soğuk yüzümü hiç bozmadan kafamı kaldırdım.
- Beyza'yla yolda oyalandık okadar .
Ikinci cici soru gelmeden hızlı hızlı odama doğru gidiyordum. Arkamdan söylenmesini duydum herzamanki gibi .
Üstümü değiştirmeden yatağa serildim .
Tavana gözlerimi diktim bir süre öylece kaldım.
Ne düşündüğümü bilmiyordum .
annemin " yemek hazır hadi " demesiyle yatağımdan doğruldum sonra elimi yüzümü yıkayıp üzerime rahat bir şeyler giydim.
Sofraya oturdum mümkün olduğunca annemle gözgöze gelmemeye çalışıyordum.- Beyza'yla konuştun mu ?
- neyi?
- bizde kalsın demiştim ya
- anne daha kaç kez diycem çekiniyor işte
- neyden çekiniyor canım kızķıza yaşar gideriz
- kendisi birazdan gelir kendin de valla ben artık pes ettimKapı çaldı , Beyza zile basmazdı illa o Kapıdan tak tuk ses gelecek .
-İyi insan Beyza da geldi .
Kapıya yöneldim klasik " kim o ? "Sorusunu sormak istedim birden
- kimm ooooo ?
- abeee güzel bohçalarım vardır .
- deli misin?
- lan açsanaKapıyı açmayı unuttum gülmekten. içeri girdi Beyza sonra anneme dönüp iyi akşamlar dedi .
- iyi akşamlar kızım gel otur bak kaynanan seviyormuş .
- inşallah. .. valla tokum ben
Siz yiyin bölmeyim hiç .Arkadan bir tane patlattım kafasına .
- otur yoksa tencereyi kafana geçiririm
Eliyle başını ovuşturdu heralde acıdı.
Annem var diye karşılık veremiyordu bana .
- tamam kızım ya ama az koy bak
- tamam tamam geç otur sen
Tabikide çok koycam dedim mırıldanarak sonra tabağı uzattım Beyza'ya
Bana sen bittin kızım bakışı attı çünkü yine dediğinin tersini yapmıştım
Yemek boyunca pek konuşmadık sessizlik vardı. Beyza arada masanın altından ayağıma vuruyordu bende ayağımı çekince anneme denk geldi ...
Rengi attı kızın.
Sonra annem Beyza'yla evde kalma konusunu konuştu ben o sırada mutfaktaydım bulaşıklarla cebelleşirken bir yandanda onları dinliyordum .
Beyza'nın tamam olur dediğini duydum sonra ellerim köpüklü köpüklü salona fırladım ve hoplayıp zıplamaya başladım annem de Beyza da şaşkın bakışlarıyla beni delip geçmişlerdi. Kendimi tutamadım birden .- deli misin?
- eh işte birazBiz kıkırdarken annem yorgun olduğunu yatmaya gittiğini söyledi bizde aynı anda iyi geceler deyip odama çıktık.
Beyza 'ya abimin yatağını verdik çok zamandır boş gördüğüm yatak şimdi Beyza'yla dolacaktı .
Beyza tutturdu korku filmi diye .
Kıramadım sonuçta arkadaşım. Ben izlemem izliyormuş gibi yaparım dedim yine bi göz devirdi .
film arıyordum kutuda çoğu aşk, komedi , macera , dram temalıydı nerdeyse hiç öcülü film yoktu .- hah buldum
- adı ne ?
-Yazmıyoki
- nasıl yazmıyor ya nerden biliyosun o zaman korku filmi olduğumu
- simsiyah CD mi olur ? Tipinden belli
- manyak mısın nesin? Tamam hadi izleyelimde görelim .CD 'yi bilgisayara koydum . Sonra birden bilgisayar kapandı.
Beyza beceriksiz der gibi suratıma bakıyordu .
Neyseki en sonunda açıldı.
Ben battaniye ile yüzümü kapadım .
Beyza yüzümü açıp
- daha başlamadı kızım
- olsun ya hadi şimdi bir şey çıkarsa
- bak izlemezsen giderim
- offf tamam ya tamamTehdit aldım ve izliyordum.
Ürpertici bir ses duydum yazıları okuyamadım ilk önce ekrana gözlerimi kitleyip tekrar okumaya çalıştım .KA- PAT -MA !
Kapatma nedir ya bari biraz nazik başlasaydın korkutmaya .
Beyza pür dikkat izliyordu .
Ben yine yavaş yavaş battaniyeyi suratıma yaklaştırıyordum.Sonra yine o sesi duydum Beyza sağır mıydı? Hiç tepki vermiyordu .
Ben ise korkak tavuk moduna gecmiştim bile .Arkadaşlar vote ve yorumlar için thanks 😉
umarım bölümler okuma zevkinize hitap ediyordur.
İlerleyen bölümlerde olay akışı biraz farklı olacak
Düşüncelerinizi belirtmenizi isterim ...Kendinize cici bakın 😘❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kısaç #Wattys2017
Non-FictionBiliyorum. .. Biliyorum. .. aslında beni hiç üzmek istemedin!