BEYZA

5 0 0
                                    

Okullar kapandı yaz tatili olmuştu.
Beyza tamamen eşyalarını bize taşıdı.
Beyza ' yla yazın çalışmayı düşünmüştük annemde onayladı .
Ama ben ne işte çalışabilirim hiç bilmiyordum .
Annem babamdan kalan dul maaşıyla geçindiriyordu ama liseye başlayınca okul masraflarının artacağını biliyordum bu yüzden çalışmak istedim .

- Feyza sence lise de değişir miyiz ?
- valla dış görünüşüm değişmez ama karakterimi bilmiyorum .
- bak herşey değişsin ama biz hiç değişmeyelim olur mu ?
- tabiki kızım,  hem kardeşin arasına kim girebilir ki ?

Beyza nereden buluyorsa şöyle duygusallığa  basamak olan soruları .

Beyza da bende yataklarımıza  sırt üstü uzanıp ellerimizi başımızın altına destek yaptık ve gözlerimizi tavana diktik .
Bazen nedense bu tavan bana çok çekici gelir saatlerce izlerim, hint dansı izliyor gibi pür dikkat olurum .
Beyza' ya dönüp sağ elimi başımın altına aldım sonra bir süre onu izledim.
Bu seferki saçma soru sorma sırası sanırım bendeydi .

- Beyza , sence ben güzel miyim ?
- hahahhaha nerden çıktı şimdi bu

Evet evet baya saçmaydı çünkü Beyza hiç böyle hangırdayarak gülmemişti daha önce.

- ya cidden soruyorum
- bence güzelsin iki  seneye o diş tellerinden kurtulunca ve saçlarını kesmekten vazgeçince bence daha güzel olursun .
Kilo problemin yok nasıl olsa, cildinde 3 -5 akneden  arınınca cillop gibi kız olursun .
- ya o cillop kelimesi sence bana yakıştı mı?
- ımmm ... Evet biliyorum arabayı yıkadıktan sonra kullanılır genelde ama ağzımdan öyle çıktı biranda .

Beyza ' ya cevap vermedim.
Yatağımdan doğruldum dolabımın yanındaki boy aynasına doğru ağır adımlarla yürüdüm.
Aynanın önünde dikildim ve kendi akseme bir süre baktım. 
Sağ elimle kısa saçlarımın arasından kolayca parmaklarımı geçirip tarak görevi gördürdüm .
Üzerimdeki bol beyaz tişört ve siyah  dar taytım uyumluydu en azından . Evet Beyza ' ya katılmamak elde değil kilo problemim kesinlikle yoktu .
Aynaya biraz daha yaklaştım  yüzümü daha yakından inceledim evet alnımda ve çenemin girintili olan kısmında aknecikler vardı .
Dudaklarımı nedense çok seviyordum .
Beyza ' ya daha söylemedim ama gözlük kullanmam gerekiyordu . Mezara gittiğimde artık ikna olmuştum kör olduğuma  . O kadarda kötü olmaz zaten değil mi ?
Sonuçta diş tellerinin vazgeçilmez ortağı gözlüklerdir .
Aynadan kafamı geri çekip ağzım yırtılacak kadar sırıttım nasılda diş telli görünüyordum vaycanına  muhteşem ben .
Beyza şuan da tavandan gözlerini ayırıp anlamsız bir şekilde beni izliyordu eminim .
Beyza ' ya döndüm ve yarın gidip gözlük alacağımızı söyledim.

- gözlük mü?
- evet gözlük hani camları var çerçevesi var felan tanıdık geldi mi?
- aslında anımsıyor gibiyim ama ...  dalga geçme ya cidden görmüyor musun ?
- yok görüyorum da numara yapıyorum
- sana inanmıyorum
- bende kendime inanmıyorum aslında.  Ben senin kadar kitap okuyup gözlerime işkence yapmıyorum sonra telefona gömülüp wattpad'de beynime sayısız hikayede sokmuyorum .
Anlamıyorum yani neden görmüyorum .

Beyza yanıma gelip bana vurmaya başladı.
Bir yandan gülüyor bir yandan da ardı ardına vuruyordu .
Sonra durdu masamdaki kalemi eline alıp beyaz kartona bir şeyler çizmeye başladı.
Sadece bakıyordum yine saçma bir şey yapacağından hiç şüphem yoktu .
Beyza sandalyeyi pencerenin önüne koydu ve oturmamı istedi kendide karşıma geçti.
Elinde cetvel ve duvara astığı karton ...
Hâlâ anlam veremiyordum ne yaptığına.

- Feyza şimdi dediklerimi yapacaksın tamam mı?
- ne yapcam ki ?
- ben cetvelle işaret etcem sende gösterdiğim harfi okuyacaksın anlaştık mı?
- bir dakka bir dakka doktorculuk oynamak için biraz büyük değil miyiz ?
- ya ne doktorculuğu ? Sadece merak ediyorum . Hem yarın için antrenman olur değil mi ?
- peki peki deli kız sor bakalım daktır hanım
- keşke önce türkçe öğretmeni olsaydım ya daktır nedir ?
- ya uf sanane ben öyle demeyi seviyorum bak soruyorsan sor yoksa vazgeçerim .
- tehdit ha bakıyorumda özenmişsin bana , ımm soruyorum

Beyza cetvelle her hangi bir harfi işaret etti sonra gözleriyle söyle der gibi baskıcı bir işaret yaptı.

Gözlerimi kıstım sonra kafamı biraz öne çıkardım okumaya çalıştım ve ağzımdan " E"  harfi çıktı

- evet  Feyza bildin yavrucum peki nereye bakıyormuş bu E cik

Manyak ya bu kız valla manyak , kıpırdamam bittikten sonra "duvara bakıyor" dedim .

Beyza aferin der gibi kafasını salladı.
Sonra cetveli başka bir harfe götürdü.

Ben yine gözlerimi kıstım ama okuyamadım sonra sallamayı düşündüm " Z " dedim .

Beyza güldü

- ya sen nasıl F, yi Z , ye benzete bildin ?
- harf harfe benzer kızım tamam mı?
- Feyza sen cidden görmüyosun ha
- sağol ya çok lazımdı senin onaylaman

Beyza pis pis gülüyordu.  Içimden dua  ettim" inşallah sende gözlük takarsın"

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 07, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

  Kısaç #Wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin