Cuatro

2K 10 1
                                    

Nu sitter jag här... Påväg till en jävla internatskola. Mamma och pappa sa att de "har tänkt på detta länge", hah visst. Jag fick inte ens säga hejdå till mina bästa vänner, men Adrian har jag chattat med ett tag nu. Jävla skitföräldrar, men det kanske var mitt fel också... Jag kom ju fan hem full. 


<Adrian>

E du framme snart ler?

<Jag>

Njae... ett tag kvar.. men mat ladda mobilen nu. sry adde :(

<Adrian>

Äh, de e lugnt. Vi får höras mer sen! Ha det så bra med snobbarna :)


Jag låser telefonen och tittar ut genom fönstret. Det kanske är bra för mig? Jag kanske behöver en nystart?

PÅ RUMMET

Jag ligger på sängen i ett stort vitt rum. Snart kommer nog min rumskompis, för en sån har man tydligen... Mina väskor står vid fotändan av sängen, jag orkar inte packa upp nu. Det enda jag kan tänka på är hur ingen utom Adrian har hört av sig. Vid det här laget måste lärarna ha berättat att jag har slutat, vilket betyder att alla vet. Men ingen ringer, snappar, kikar eller något alls. 

Plötsligt öppnas dörren och in kommer en tjej med rakt brunt hår och glansiga läppar. Hon har ett gulligt litet ansikte och på sig har hon en vit skjorta, rutig kjol och en slips. Jag brister ut i skratt men hejdar mig snabbt.

- Du måste vara Angelina, am I right? hon ler ett läppglans-leende

- Yes, det måste vara jag... svarar jag och ler stelt.

- Jag håller med dig, den här uniformen är sjukt osexig, säger hon och skrattar, läste hon just mina tankar?

- Mitt namn är förresten Celine! säger hon igen och jag ler mot henne.

- Vill du ta en cigg? frågar jag och ler mot henne. Även fast jag ska ta en nystart kan man inte bara sluta sådär med att röka, det får jag avvänja mig vid.

- Nej, om en minderårig blir upptäckt rökande, blir det nästan relegering... säger Celine och kollade lite skrajt på mig.

- Jag skojaar, såklart jag inte röker, säger jag och skrattar.

- Åh, skönt.. För det är typ bara killarna i trean som röker, de brukar hänga i skogen.. men säg inte att jag sa det för jag är en av dem få som vet.. säger hon och skrattar.

- Vet du, jag ska bara ta en promenad och utforska skolan, ses vi vid middagen? säger jag.

Hon nickar och jag lämnar rummet. Fan eller att jag utforskar. Jag ska röka med treorna!


Boarding SchoolWhere stories live. Discover now