oo6: Panah Cinta Pertama

83 5 7
                                    


MAP 4S

(taken from Bully Wikia)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(taken from Bully Wikia)

Kumpulan seat tengah dibawa melawat dalam kawasan bangunan sekolah dulu. Mereka dibawa ke tempat-tempat penting seperti kelas-kelas, makmal, bilik guru, pejabat, tandas dan sebagainya. Kumpulan-kumpulan lain dibawa melawat tempat yang berbeza-beza dulu untuk elak kesesakkan berlaku.

Habis melawat dalam bangunan, mereka di bawa keluar untuk kawasan luar 4S. Suho dan Sowon menunjukkan di mana perpustakaan dan memberitahu tentang info serba sedikit tentang peraturan di sini. Kumpulan mereka ni agak riuh sebab banyak budak-budak perempuan berbisik-bisik sambil tunjuk-tunjuk ke arah Baekhyun dan Chanyeol. Baekhyun senyum tersipu-sipu sebab terasa diri dia semakin popular.

"Kau tengok tu, semua budak perempuan pandang ke kita!" bisik Baekhyun dekat Chanyeol di sebelahnya. Dia siku-siku Chanyeol supaya kawannya tu melihat budak-budak perempuan dalam group tu tengah bercakap pasal mereka berdua.

"Hensem gila budak tinggi tu kan!"

"Budak sebelah dia pun cute jugak!"

Makin lebar senyum Baekhyun bila dia rasa dia yang budak perempuan tu cakap cute. Dia siku Chanyeol lagi supaya pasang telinga dengan perbualan budak-budak perempuan dekat dengan mereka tu. Chanyeol pulak rilek je. Dia malas nak amik tahu. Perkara macam ni dah biasa berlaku dekat dia. Dari dulu lagi bebudak pompuan dah biasa berkerumun dekat dia. Tapi tak bermakna dia suka. Sungguh dia rasa tak bebas. Nak pergi mana pun susah.

"Ha'ah, cute. Tapi pendek. Sayang je. Kalau tinggi macam kawan dia mesti lagi hensem!"

Terbatuk-batuk Baekhyun bila dengan perkataan 'pendek' dari mulut budak perempuan tu. Perkataan yang dia paling pantang dengar! Dia pandang Chanyeol yang berjalan dengan cool sebelah dia. Kenapalah kau ni tinggi macam galah? Menyesal pulak aku kawan dengan kau! Patutnya aku cari kawan lain. Chanyeol pandang Baekhyun bila dia sedar kawannya tu memandang tajam ke arahnya.

"Kenape?"

"Tak ada apa-apa," jawab Baekhyun bengang walaupun Chanyeol tak salah apa.

Hmm.. tak ape. Tunggu la setahun dua nanti. Sekarang aku still muda, baru 15. Ada masa lagi untuk membesar dengan lebih tinggi. Aku akan pastikan aku akan minum susu banyak-banyak! Tunggu! Hati Baekhyun tekad untuk menjadi lebih tinggi dari Chanyeol!

Si Minyoung terdengar perbualan budak-budak perempuan tu mengutuk Baekhyun. Dia pun bantai gelakkan Baekhyun kat situ. Kawan dia yang bertiga tu pun pelik si Minyoung ni tetiba je ketawa. Yang Baekhyun berapi jek dengar suara yang tengah gelakkan dia. Dia kenal benar dengan suara tu.

"Senyaplah! Dah la masuk dewan lambat, tak malu ke?" Baekhyun meng-attack Minyoung yang still tengah gelakkan dia. Cara attack pun macam budak-budak je!

"Apa dia pendek? Tak dengar lah?" ejek Minyoung bagi membalas attack Baekhyun. Iseul, Bora dan Nari berpandangan. Minyoung dengan budak laki depan dieorang ni satu sekolah ke dulu?

4S: Sekolah Setan-Setan Seantero!Where stories live. Discover now