oo9: Mimpi Jadi Nyata?

75 6 4
                                    


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


SAMBUNGAN

Setelah semua pelajar kelas 1-A naik, pelajar kelas seterusnya mengikuti barisan itu sehingalah giliran kelas Iseul dan Minyoung. Mereka mengikut barisan sehinggalah sampai di tingkat 3. Kelas mereka berada di hujung kiri tingkat 3. Iseul dan Minyoung berpandang sesama sendiri sebelum mereka menjejakkan kaki ke dalam kelas. Mereka berdua mengangguk untuk beri semangat menghadapi hari-hari mendatang dalam kelas yang telah ditakdirkan buat mereka berdua.

"Here goes nothing!"

"..........................................."

"........................."

"............."

Er..okay. Tak ada apa-apa yang pelik berlaku. Iseul dan Minyoung pun berjalan masuk ke kelas. Setelah melihat keseluruhan kelas itu, mereka memilih barisan paling jauh dari pintu masuk, berdekatan dengan tepi tingkap yang menampakkan pemandangan kawasan sekolah. Iseul pilih meja 2 dari belakang betul-betul tepi tingkap dan Minyoung duduk di sebelah kanan Iseul. Mereka berdua melihat-lihat sekeliling kelas mereka. Ada beberapa orang yang nampak seperti sudah berkawan dan berborak bersama. Ada juga yang duduk melangut seorang diri, ada juga yang melepak di luar kelas sambil berborak walaupun dah diberi arahan supaya duduk dalam kelas.

"Macam mana la kita boleh masuk dalam kelas ni?? Rasanya result kita taklah terus sangat," Iseul terdengar dua orang budak perempuan sedang berbual di meja hadapan mereka. Semua orang di dalam kelas ni pun memikirkan benda yang sama, yang mereka tak sepatutnya berada di dalam sini. Semua pun rasa result exam mereka bukanlah teruk sangat padahal masing-masing pun sebenarnya cuba menipu diri sendiri je.

"Tulah... memang aku bukan rajin study tapi bukannya result aku tahap terjun laut. Hmmm tapi at least budak hensem yang aku suka tu ada... jadi ada hikmah la jugak masuk sini!" budak perempuan berambut panjang tu memegang tangan kawannya dan menjerit kegembiraan. Iseul baru teringat yang dia pernah melihat 2 orang budak ni. Dieorang nilah kaki gossip yang beratur di hadapan Iseul. Tak sangka mereka sekelas akhirnya.

Minyoung pula jadi diam seribu bahasa walaupun dia ni banyak mulut. Hatinya masih kecewa dia dimasukkan di dalam kelas D ni. Dia geram bukan pasal dia ditempatkan kelas last tapi dia sebenarnya tak boleh terima hakikat yang musuh no.1-nya Byun Baekhyun ada dalam kelas B, dua kelas lebih tinggi dari dia!!! 'Cis, kurang asam betul! Bila pulak dia ni rajin study??? Bukan dia pun sama macam aku ke??' fikir Minyoung. Ke sebenarnya dia buat-buat bodoh masa dulu and sebenarnya budak genius macam Bora?

"Eh, Minyoung. Kau ni okay tak?? Mulut kau tu berkumat-kamit, kau menyumpah sape??" Iseul memandang muka Minyoung yang nampak bengang sambil mulut kawannya tu mengeluarkan kata-kata dia tak dapat nak faham.. macam jampi serapah pun ada!

"Hishhh!!! Aku bengang gila si Baekhyun tu dapat masuk kelas B! Aku tak boleh nak faham dan hadam langsung!! Masa kiteorang practice sama-sama dulu, dia asyik cakap dia dapat nombor corot. Maknanya dia tipu akulah! Cirit punya budak!"

4S: Sekolah Setan-Setan Seantero!Where stories live. Discover now