Hari demi hari semakin berlalu . Kini saat saat yg mendebarkan hampir tiba . Yayaya its only 1 month left untuk calon pt3 ambil peperiksaan.
As you know lah high school ni lain sikit pt3 dia tak sama macam pt3 sekolah menengah biasa. High school ni akan tambah 1 paper mengikut course yg setiap pelajar ambil .
As examples mcm fisya and sofea yang ambil course sains tulen and mcm dzik and hayy yang ambil course penerbangan ....
Di class 3 penerbangan
"Its only 1 month je yg tinggal wehhh !!! How nervouse!!!"-kata hayy . "Kau rasa pt3 tahun ni susah tak dzik? Agak2 kita dpt straight A's tak?"-tanya hayy lagi .Namun setiap pertanyaan yg ditanya oleh hayy langsung tidak diambil peduli oleh dzik . Dzik hanya termenung . "Wehhh dzik kau dengar tak ni apa yg aku cakap ! Eii sakit lah hati cakap dengan kawan mcm ni !!"-marah hayy .
Dzik tersentak dan terkejut dengan amarah hayy . "Haa a-apa a-pa ? Sorry wei aku tk dngr tdi ."-kata dzik . Hayy yg marah akibat sikap kawanya itu hanya mendiam kan diri sahaja .
Hmm as usual Dzik tidak akan memujuk kawanya itu kerana baginya lelaki yg merajuk tidak patut dipujuk kerana dia menganggap lelaki yg merajuk itu hanya mengada ngada .
"Kepada semua calon pt3 sila berkumpul di dewan peperiksaan untuk mendengar ceramah tentang teknik menjawab soalan"- penguguman daripada guru peperiksaan untuk semua calon pt3.
Sebaik sahaja mendengar penguguman tersebut hayy dan dzik terus pergi ke dewan peperiksaan tersebut . Mereka berdua hanya berdiam diri ketika berjalan menuju ke dewan peperiksaan sehingga tiba disana .
Akibat marah dengan perangai dzik, hayy hanya mengikut sahaja kemana dzik pergi dan duduk tanpa berkata apa apa .
Dewan peperiksaan
"Ppapaaapp"-bunyi kerusi yg datang dari sebelah fisya . Ketika fisya memandang kesebelah kananya dia terkejut kerana ternampak wajah pelajar yg duduk disebelahnya itu adalah DZIKRI AQIL!!!!! .
"Weh sofea crush kau sebelah aku ni . Kau tukar tmpt dengan aku lah ea"-pinta fisya untuk menukar tempat duduk . Sofea yg suka duduk disebelah crush nya itu terus bangun untuk menukar tmpat duduk .
Ketika fisya hendak menukar tempat duduk nya dengan sofea , baju sukan yg dipakai nya itu ditarik oleh dzik . Fisya menoleh kearah dzik . Tetapi dzik dengan muka selambanya itu enggan melepaskan baju fisya dan berkata "Alah fisya duduk jela sini sebelah saya . Kita boleh borak borak ".
"Sorry saya datang sini bukan untuk borak tpi nak belajar . Please take off your dirty hand from my shirt!"-marah fisya dengan nada perlahan .
Fisya terus menarik baju sukanya itu dan menukar tempat duduk dengan sofea . Geramnya terhadap dzik belum hilang lagi.
"Comelnya tngk si fisya ni marah haha"- dzik berkata dalam hati . Sofea yang dpt duduk disebelah dzik tidak henti henti memandang dzik . Fisya berasa amat malu dengan sikap kawanya itu.
Tapi nk buat mcm mana dah kawan biar jela . Fisya pon fokus kepada sesi pembelajaran teknik menjawab soalan itu .
Setelah setengah jam , penceramah tersebut mengarahkan calon pt3 untuk mencari pasangan lelaki dan perempuan untuk bermain suatu permainan minda.
Fisya hanya berdiri menunggu sesiapa yg ingin menjadi pasanganya . Dengan hanya berdiri ramai pelajar lelaki yg ingin menjadi pasangan fisya termasuk dzik .
Tapi bagaimana dengan sofea? Hahaha sofea berpasangan dengan hayy kerana hayy memaksa sofea supaya menjadi pasangannya dan sofea hanya akur . Terlalu ramai pelajar lelaki yg ingin menjadi pasangan fisya .
YOU ARE READING
cinta ilahi
Romance"Tunggu saya dekat jannah ye sayang" -tengku fisya adriana binti tengku izka irham "Be my first and my last one?" -dzikri aqil bin dzakri alfi "Abang Zafri akan jaga fisya mcm mana dzik jaga fisya . i will give more than dzik. Insyaallah" -Zafri L...