Kini tiba masa untuk fisya mengambil ujian memandu dan mendapatkan lesenya . Sofea dan Zafri datang untuk menyokong fisya .
Setelah menjalani ujian memandu akhirnya fisya mendapat juga lesen memandunya . "Tahniah fisya!! Abang bangga dengan fisya". Puji zafri . Fisya yang tadi tersenyum tiba tiba berubah air muka . Sesungguhnya kata kata yang abang zafri katakan tadi sama seperti dzik . "Ya allah kuatkan lah hati ku ini". Fisya berdoa didalam hati .
"Fisya , kau okey tak ni?". Tanya sofea . Fisya mengangguk dan melemparkan senyuman . "Memandangkan fisya dah dapat lesen ni jom kita bertiga makan sama sama . Fisya belanja". Sofea dan zafri mengangguk bersama sama .
*****
Hari semakin hari berlalu dengan begitu pantas . Fisya sudah mula rapat dengan zafri . Fisya sudah mula menganggap zafri sebagai abangnya sendiri . Mereka berdua bergembira bersama sama sehingga habis cuti semesta untuk zafri .
Pada hari untuk zafri berangkat ke UK, fisya menghantar zafri ke lapangan terbang .
"Fisya abang pergi dulu tau . Jaga diri elok elok . Jangan tak rindu abang tau hahaha" ujar Zafri .
"Apelah abang ni . Mesti lah nanti fisya rindu . Dah takde orang nak teman fisya lepak malam malam kat taman". Fisya mencebik. "Alolo fisya ni , sofea kan ada . Alah sebulan sebelum wedding abang fisya berlangsung , Abang balik lah malaysia . Time tu abang dah hbis belajar tau". Zafri memujuk fisya .
"sekarang baru bulan 9. Abang fisya kawin bulan 1 tahun depan . Nak tunggu abang balik bulan 12 hm lamenya". Zafri tersenyum melihat gelagat fisya . Comel sangat. "Hahaha dah fisya abang dah nak kene pergi ni . Flight abang dah nak dekat ni . Abang pergi dulu tau . Ingat pesan abang. Assalamualaikum". Zafri berlalu pergi . Fisya melambaikan tangannya kepada zafri sebagai tanda perpisahan .
*****
3 bulan kemudian .
"Oh na oh na na oh na na oh na na oh na na na..." ketika sedang fisya menyanyi iphone nya berdering . "Hello assalamualaikum fisya abang zafri ni" . "Waalaikumsalam abang!!" . Fisya menjawab salam dari Zafri dengan penuh teruja .
"Fisya abang dah dekat malaysia ni . Tapi still dekat airport lagi . Fisya ambil abang boleh tak? Lepas tu kita lepak mane mane kejap"kata zafri . Fisya sudah melompat keriangan . "Haa abang tunggu tau . Kejap lagi fisya datang naik kereta" ujar fisya dengan keterujaan . Fisya sangat gembira kerana ingin bertemu dengan zafri . Baginya Zafri sudah dianggap sebagai abang kandungnya sendiri .
Namun tidak dengan zafri . Zafri masih menyimpan perasaan cinta nya pada fisya . Dan dia akan cuba untuk dapatkan fisya .
Di airport
"Tin!tin!tin!". Fisya membunyikan hon keretanya itu sebaik sahaja dia ternampak susuk tubuh Zafri . Zafri yang terdengar bunyi hon kereta fisya itu terus memasuki kereta fisya . " Wahhhh pakai Porsche sekarang fisya . Unbelievebel". Fisya tersenyum bangga .
"Hahaha porsche je pun . Alah ni pon daddy yang bagi sebab mse exam hari tu gred fisya yang paling tinggi" . Zafri menepuk tangan . "Wow wow wow . Tahniah tahniah . Abang yang dah 20 ni pun tak pakai lagi kereta . Fisya yang baru 18 dah pakai Porsche. Mesti dekat UM tu fisya sorang je yang pakai Porsche kan". Fisya hanya ketawa .
YOU ARE READING
cinta ilahi
Romance"Tunggu saya dekat jannah ye sayang" -tengku fisya adriana binti tengku izka irham "Be my first and my last one?" -dzikri aqil bin dzakri alfi "Abang Zafri akan jaga fisya mcm mana dzik jaga fisya . i will give more than dzik. Insyaallah" -Zafri L...