Hari demi hari berlalu dengan pantas. Selepas seminggu menduduki peperiksaan pt3 akhirnya tamat juga . Semua calon pt3 berasa amat lega. Namu tidak bagi fisya. Fisya akan memasuki tennis open tournemant kurang 2 minggu dari sekarang di Sabah .
Keesokan harinya
Semua pelajar tingkatan 3 sudah tidak belajar lagi . Ketika fisya berada didalam klassnya bersama sofea dan sedang berborak borak tiba tiba dzik datang ke klassnya .
"Fisya saya nk jumpa dengan awak sekejap?"-kata dzik . Pada mulanya fisya tidak mahh berjumpa dengab dzik tetapi atas kehendak sofea , fisya berjumpa juga dengan dzik .
"Em terima kasih sebab sudi jumpe dengan saya sekejp walaupon hanya dekat luar klass je" belum sempat dzik menghabiskan kata katanya fisya terus memotong "dah nak cakap ape cepat saya busy ni".
"Saya nak berterus terang yg sebenarnya saya suk awak"luahan dari hati dzik . Fisya yang mendengarnya terkejut dan membulatkan mata seolah olah seperti tidak percaya .
"Saya tahu apa yang saya cakapkan ni susah untuk awak terima dan saya tahu awak akan marah saya sebab akan buat friendship awak dengan sofea hancur . Tapi kalau awak tak nak terima cinta saya takpe . Saya dah berterus terang dekat awak pon saya dah lega . So lepasni saya dh tak kan paksa awak untuk buat keputusan"-sambung dzik lagi .
Dzik mengeluarkan gelang yg ditempah khas untuk fisya dari poketnya dan berkata "be my first and my last one?" . Fisya terkedu dengan tindakan dzik yg agak melulu itu. Fisya memandang sofea yg berada didalam klass dan sofea dengan rela hati menanggukkan kepalanya sebagai tanda supaya fisya menerima cinta dzik itu .
Walaupon berat hati untuk fisya menerima cinta dzik itu tetapi dia menerima juga kerana demi sofea . Fisya merasakan mungkin ini yg terbaik buatnya . Dengan tenang fisya menghulurkan pergelangan tangan nya ke dzik sambil berkata"Yes, im accept it" . Dzik yg terkejut dengan keputusan yg dibuat oleh fisya itu terus tersenyum lebar dan mukanya yang putih itu terus bertukar kepada merah padam . Sungguh teruja dzik dibuatnya.
Setelah lama menunggu akhirnya seperti yg dikatakan oleh hayy , pintu hati fisya terbuka juga. Dzik memakaikan gelang yg bermanik kan tulisan "MINE" itu di pergelangan tangan fisya . Ketika itu fisya hanya berkata dalam hati "Sekarang aku sudah ada dzik . Aku kene lupakan abg zafri". Sofea yg berada di dalam klass hanya memandang fisya dan dzik dengan senyuman .
Sofea tahu bahawa dengan keputusan yg dibuatnya sekarang tentu akan ada hikmahnya . Mungkin dia akan bertemu dengan lelaki yg lebih baik daripada dzik . Kini bermula lah kisah percintaan di antara dzik dan fisya .
**
Fisya sudah mula berlatih untuk tennis open tournemant di Sabah yg kurang 2 minggu dari sekarang .
Oleh kerana kini dzik sudah tidak belajar , dia akan datang melihat fisya berlatih bersama abang zafri .Setiap kali dzik datang melihat fisya dan abang zafri berlatih timbul perasaan cemburu di dalam hatinya. Ya as you know setiap percintaan akan ada sifat cemburu.
Selepas setengah jam berlatih fisya berhenti rehat . Fisya akan berehat bersama dzik . Dzik akan membelikan air dan makanan untuk fisya setiap kali dia datang melihat fisya .
"Awak ni setiap kali datang mesti bawak makanan. Nanti gemok lah saya". Rungut fisya. "Gemok lah comel" kata dzik sambil mencubit pipi fisya . Fisya tersenyum dengan sikap romantik dan carring dzik . Fisya tidak menyesal kerana menerima cinta dzik .
Tiba tiba.... Dzik mengeluarkan sesuatu dari begnya dan diberikan kepada fisya . "Nah untuk awak" . Fisya mengerutkan keningnya kerana pelik. "Apa ni ?" tanya fisya. "Bukak lah dulu baru awak tahu apa isinya" balas dzik .
YOU ARE READING
cinta ilahi
Romance"Tunggu saya dekat jannah ye sayang" -tengku fisya adriana binti tengku izka irham "Be my first and my last one?" -dzikri aqil bin dzakri alfi "Abang Zafri akan jaga fisya mcm mana dzik jaga fisya . i will give more than dzik. Insyaallah" -Zafri L...