"Oh!By the way..this is my maid,Lisa"Kata Encik Ridzuan sambil mengajak kesemua nya untuk makan tengah hari.
"Eh,Lisa...makan la sekali dengan kami."kata Encik Ridzuan sambil mencedokkan nasi kepinggan Nina.
"Eh..tak apa lah..saya makan kat dapur je"kata Lisa ..dia tidak mahu mengganggu Encik Ridzuan bersama perempuan tak cukup kain tu.
"Emm..ok la macam tu"Kata Encik Ridzuan sambil mula menyuapkan ayam sambal tersebut ke dalam mulutnya.
"You...apa kelas you nak ajak maid you makan dengan kita..eiuuuu..geli la"kata Emelly sejurus sahaja kelibat Lisa hilang membawa diri ke dapur.
"Eh..yang you nak sibuk2 ni kenapa..Tu maid I bukan maid you..kesah apa..suka hati I la..lagipun..you tu siapa..Kawan kerja I je pon"Kata Encik Ridzuan sambil tidak lagi melayan perangai Emelly..dia hanya bercakap dengan anaknya sahaja .
#Malam itu#
Dibilik Nina
"Kak Lisa,lambatnya papa balik..."Kata Nina sambil memeluk patung Teddy Bear nya itu.
"Ala...papa ada kerja sikit...nanti papa balik la tu..sekejap je lagi ye..dah..Nina tidur ye"kata Lisa sambil menyelimutkan Nina.
"Nak bed time story..."Kata Nina sambil menunjukkan ke arah sebuah buku berwarna pink di atas meja belajarnya.
"Emm...ok..kak Lisa baca ye"Lisa mencapai buku bed time story itu lalu memilih untuk membaca cerita tentang kisah seorang pembantu rumah dan seorang pemuda.
"Pada zaman dahulu,terdapat seorang pembantu rumah yang bernama Sara.Dia adalah seorang yang baik hati dan sangat rajin.Dia merupakan pembantu rumah kepada Puan Sally.Puan Sally amat garang dan tiada belas kasihan..Pada suatu hari,Sara terjumpa seorang pemuda sewaktu sedang mengambil air di perigi."Lisa menarik nafas lalu membacakan sambungannya.
"Sewaktu itu,Sara sedang menyanyi kegembiraan sambil mengejar seekor rama2.Ketika itulah Putera Razif jatuh cinta dengan suara merdu Sara dan juga sikapnya yang lemah lembut.Akhirnya Putera Razif membawa Sara bertemu dengan ayahandanya di Bandar Andalusia.Authour hentam je la
Akhirnya,mereka berdua hidup bahagia selama lamanya."Kata Lisa yang sudah mengahirkan pembacaanya.Dia melihat Nina sudah tertidur sambil tangannya masih memegang erat patunya.Lisa melihat jam tangannya sudah menunjukkan pukul 11:30 malam.Lisa yang mengantuk secara tidak sedar telah tertidur di sebelah Nina.
YOU ARE READING
Isteriku Maid ku
ChickLitMengisahkan Lisa yang bekerja sebagai pembantu rumah di rumah Encik Ridzuan yg kaya dan hensem...Mama Encik Ridzuan pula menyuruh Ridzuan supaya berkahwin dengan Lisa...apakah kesudahannya perkahwinan tanpa cinta tersebut?