Pagi itu, Harris awal2 lagi dah keluar utk berjoging. Hmmm aku ni lemak dah naik dah lama tak joging.. Haih biarlahh.
"Eh Lisa! Termenung apa dengan pokok tu" kata Encik ridzuan Yang sudah siap memakai T-shirt Polo berwarna biru dengan seluar jeans. Fun bukan selalu boss nak pakai santai2 ni.
"Eh, hehee.. Bukan dengan pokok Encik, dengan kucing ni haaa ..Ha Encik Ridzuan nak pergi mana ni hensem2" eh terpuji!
"Aik, hensem ke. Ala nk pergi teman Harris tu, beria sgt nk bawak Nina jalan2 katanya. Rindu la katakan dah lama tak jumpa. "Kata Encik Ridzuan sambil menyapu jem strawberry pada rotinya yang aku baru siap Bakar beberapa minit sebelum dia turun.
"Oh! Baguslah luangkan masa, kesian Nina asyik duduk rumah je kan"Kata Lisa sambil menutup pili air. Yelaa dh siap siram, karang jadi sungai pulak halaman rumah boss ni.
"Haah kesian Nina kan! "Kata satu suara yang tiba2 je muncul. Haih dah Agak dah mesti Harris.
"Eh Harris cepatla siap dah pukul brape ni. Haa Lisa awak pon siap pastu tolong tengokkan Nina nanti " Kata Encik Ridzuan yang sedang menuju ke tv
"Eh apahal saya sekali encik"aku ni dah la dah lama tak jalan2.Haiyoo nak paki baju apalaaa.
"Alah jomlaaa! Kitakan satu familyyy! "Kata Harris yang dah senyum sampai ke leher.
"Haihh yolahh" kata lisa. Malas nak bergaduh bukan dia boleh menang pon.
"Ha cepat sikit"Kata encik ridzuan tidak lain tidak bukan mestilah utk aku dan Harris yg masih tercongok di depan tangga.
Lisa p.o. v
Aku lantas naik lalu membuka pintu bilik Nina. Kelihatan Nina yang sedang duduk di atas katilnya.
"Haa! Kak lisa! Nina tak tau la nak pakai baju apaa. Dulu arwah mama tang selalu pilihkan baju apa nak pakai"Kata Nina sambil tersenyum.
Haihla, macam mana Nina ni boleh jadi kuat sangat. Padahal kecik lagi.
"Ha takpe meh akak pilihkann"
"Yeayy! "
Sori geng. Ni je sis mampu update stakat ni. Act, sis ada buat satu lagi story tapi bukan story sgt. Lebih kpd luahan? Mehh entahlah. So y not try usha dulu story tu. Tajuk dia white ok keep reading readerss!jgn baca je x vote :p
YOU ARE READING
Isteriku Maid ku
ChickLitMengisahkan Lisa yang bekerja sebagai pembantu rumah di rumah Encik Ridzuan yg kaya dan hensem...Mama Encik Ridzuan pula menyuruh Ridzuan supaya berkahwin dengan Lisa...apakah kesudahannya perkahwinan tanpa cinta tersebut?