Bab 9

9.8K 180 8
                                    

Setelah agak lama terperap dalam bilik,aku pun keluar untuk mengemas pinggan mangkuk yang telah digunakan tadi.

Baru sahaja aku hendak menutup pintu bilik,tiba2 Encik Harris tiba2 keluar daripada arah dapur dengan memegang sebuah mug yang berisi air milo panas.Hmm..dah nak tido ke..heh

"Ooh,Lisa.Saya ada bende sikit nak cakap dengan awak."Kata Encik Harris sambil sambung minum air milonya .Dia pantas mengikut langkah aku yg sudahpun pergi ke dapur sambil membawa pinggan dan mangkuk kosong.

"Ooh,Encik Harris nak cakap apa"Kataku sambil mencuci pinggan.Yela nanti karang bila aku dapat tido..kene la jugak siapkan kerja.

"Alah Lisa..kene ke panggil saya Encik.Panggil Harris je."Kata Encik Harris sambil tersenyum.

"Err..okeylah en..,Harris,kalau nak berborak pon tunggu la saya habis kemas dulu..duduklah depan dulu."Kataku sambil menyudahkan kerja ku.

"Ha okey,Cepat sikit tau "Kata Harris sambil mengenyit matanya.Dia langsung berlalu ke bahagian luar.

'Haih,pergi mana lahh tu' Kataku di dalam hati.Selepas siap mengelap meja dan membasuh pinggan,aku pun pergi mencari Harris.

"Laah..Harris kat kolam ke ...ingatkan kat dalam rumah je tadi"Kataku sambil mengambil tempat di sebelah Harris yang sesang duduk di pondok kecil yang menghadap ke kolam renang.Haih untungla kaya..

"Yela..kat sini kan tenang je..lagipun bosanlah duduk rumah..Kan dah lama tak balik Malaysia..dah lupa la fe-feeling dia tu"Kata Harris sambil tergelak.

"Oooh..nak amik feeling la duduk luar ni?Hmm..btw awak nk ckp apa sebenarnya ni"Kataku sambil melihat kearah dua ekor burung yang berada di atas bumbung rumah.

"Harris nak tanya sikit,Abang Ridzuan kat rumah skarang ni okay ke?"Kata Harris dengan nada yang serius.halamakkk..cakap pasal bos aku pulakk.

"Err..ermm..maksudnya okay yang macam mana tu"

"Yela,macam mana dia layan Nina,layan awak..perangai dia ..semua la"

"Ooh,dia layan saya biasa je..Nina tu..emm..alah..dia ada masalah kot dekat tempat kerja"

"Ouhh..,dia pernah bawak perempuan datang rumah ke?"

"Ehh?perempuan..emm"


Yeyy!!dah update lagii!!!sori kalau lambat ke apa!!!sis kene perah idea lagi..and hw sis bertimbun's :").So keep reading okeyhh !!! ♡♡♡

Isteriku Maid kuWhere stories live. Discover now