Bab 2

14K 237 9
                                    

"Encik Ridzuan!!!!Ada hantu"kata Lisa...dia terus memeluk Encik Ridzuan kerana terlalu takut.

"Awak ni dah kenapa Lisa..ishh..."kata Encik Ridzuan kepada Lisa...

"Ada hantu la kat atas..pegi la tgk!"kata lisa.

"Ish..mcm2 la"kata encik ridzuan pula.

Encik Ridzuan dan Lisa naik ke atas.Encik Ridzuan juga terdengar suara menangis di bilk anaknya.

"Laaa...awk ni lisa...tu anak sy lah!"kata encik Ridzuan sambik turun ke bawah semula.

"Emcik Ridzuan xnk pujuk dia ke?"kata Lisa..dia berasa kasihan melihat budak itu nangis teresak2.

"Mintak maaf la ..saya ada byk keje nk buat"kata encik Ridzuan.

Lisa masuk ke dlm bilik budap perempuan itu.Dia duduk disebelah dia.

"Adik sape nama?"kata Lisa sambil mengusap rambut budak itu.

"Isk...isk...Nama saya Nina..kakak ni sape"kata Nina sambil teresak2.

"Ooo..nama kakak lisa...kakak ni pembantu rumah adik...adik jgn la nangis...nanti kan x comel"kata lisa sambil memujuk budak itu.

Nina mengelap air matanya lalu tersenyum pada lisa.
"Hah..kan comel tu .." kata lisa .

Mereka bermain sambil membuat kerja rumah .petang itu....lisa pulang ke rumahnya sambil tersenyum apabila teringatkan dia memeluk Encik Ridzuan tgh hari tadi..dia tertidur sambil tersenyum.

Isteriku Maid kuWhere stories live. Discover now