Bab 10

8.9K 142 3
                                    

"Err, bawak perempuan... "Haih dlm otakku muncul wajah perempuan tak cukup kain yg pernah dtg and kurang ajar tu. Haih mak cik singa betul.

"Pernah tu pernah la. Tapi kwn kerja je"kataku sambil tersenyum memandang ke arah Harris yg dah pun duduk di tepi kolam renang. Pulakk dahh dia ni, haih ikut jela. Aku pantas duduk disebelahnya sambil duduk bersila.

"Tau tak. Abang sebenarnya sunyi saaangat bila kakak meninggal dunia. Kadang2,saya pon kesian tapi dah itu kehendak dia taknak gantikan arwah kakak.. Hmmm"terang Harris sambil tersenyum ke arah ku sambil kakinya bermain2 dengan air di dalam kolam.

Oh sedih rupanya kes bos muka ais beku aku tu. Tak sangka sedih camtu..Maybe sebab tu kot dia layan Nina macam tu? Sebenarnya dia sedih ke? Hmm.. Macam comel je.. HAHAHAH

"Nina baik tak"Kata Harris

"Nina? Oh Nina ok je, tau tak dia tu baikk sangat! Dahla comel je, tapi Encik Ridzuan tu layan dia macam nak taknak je ,kenapa eh? "Kataku .Hmm nila masanya nak selongkar lagi kes bos aku yg comel tu. .eh? Silap bukan comel, muka ais beku. Hah baru betul.

"Hahahhaha, Nina memang ceria je macam tu. Dulu waktu arwah kakak ade lagi, abang tak tegas and masam macam tu pon. Diorang happy family je. Tapi sejak arwah kakak takde, dia berubah, dia pendam semua masalah dia, fokus kat kerja je. Tapi dia buat semua tu sebab nak lupakan kesedihan dia dekat arwah kakak. Haih. "Kata Harris lagi sambil tersenyum memandang langit. Seolah2 ada bayangan keluarga Encik Ridzuan yg bahagia bersama dia yg terpapar dia awan.

"Awak kena lah tolong dia untuk pulihkan balik semangat dia. "Kata Encik Harris sambil tersenyum ke arahku. Hmm, apa maksud dia tu?

"Oh, emm.. Oklah awak pergilah tido, awak mesti penat kan kena layan saya pulak malam camni. "

"Ehh, mana ada biasa2 jela"kataku sambil mengangkat jari tanda thumbs up 👍

"Hahahha,yela tu,dah jomlah tido"kata Harris lalu berlalu masuk ke dalam rumah.Aku pantas mengejar langkahnya masuk ke dalam rumah.Namun disebabkan kakiku yg basah dan larianku yg pantas bak usain bolt ,mengakibatkan aku tergelincir.

"Lisa!"kata Harris lalu pantas menangkap ku (haih cliche nye lahai😂).Dup dap jantungku berdegup laju.Saat ini,aku yg dlm keadaan berpeluh2 sbb lari cam usain bolt tadi tgh dipeluk oleh Harris yg selamatkan aku .
Weh mana nak letak muka weh.

"Err,macam dah boleh lepaskan je?kan?hahaha"aku gelak untuk buang rasa awkward yg tgh berlaku ni.Ya tuhann,mata  coklat  dia tu memang mampu mencairkan mana2 je hati perempuan.Ya termasuklah readers gegirl di luar sana tu 😂.

"Ohh,hahaha sori la.Cam hindustan pulak lama2 tadi" Kata  Harris lalu garu belakang kepalanya.Hah ntah gatal ke tak kepala dia tu,ke buat2 takde garu.Pegang aku lama2 tadi,kenapa tak lama lagi hah! (Ehh ehh lisa ni gatal pulak😂)

"Ha oke bai tido dulu,thank you untuk tadi" kataku sambil mengangkat dua jari tanda 'peace' ✌

Aku pantas menuju ke bilikku lalu duduk di atas katil tanpa menoleh ke arah harris .Harap esok takdelah dia teringat pasal ni YA ALLAH MALU!🙈🙉🙊

Manakala harris yg masih tercegat di depan sliding door tadi tersengih sendirian apabila teringat kata2 dan telatah comel Lisa tadi. 'Ha oke bai, tido dulu, thank you utk tadi'. Dia pantas menutup sliding door lalu menuju ke biliknya dengan perasaan yg berbunga2 .Eh bang, fall in love ke? 😂

Isteriku Maid kuWhere stories live. Discover now