7. "Dat kwam onverwachtst"

77 5 3
                                    

7. "Dat kwam onverwachtst"

Gabby

'Als het goed is is er alleen mijn vader thuis' zeg ik tegen Victor. Ik maak de deur open en we lopen naar binnen. 'Hallo Gabby!' Roept papa blij. Hij loopt vlug naar me toe alleen dan stopt hij opeens met zijn snelle pas en staat hij stil. 'Hallo,' zegt Victor 'ik ben Victor Mol. Ik en Gabby gaan samen huiswerk maken.' Hij wil mijn vader zijn hand schudden. Alleen mijn vader is sociaal ongemakkelijk en kijkt alleen mij aan. 'Papa?' 'Ja?' 'Kun je je even voorstellen?' 'O, ja sorry, ik ben Henk Genstor.' 'Hoi Henk' zegt Victor dan blij.

Ik sleep Victor mee naar mijn kamer en vraag aan hem wat hij wil drinken. 'Iets met alcohol' ik weet niet of dat een grap was en zeg daarom dus maar 'cola dus?' Hij lacht en zegt dan: 'is prima, Gabby' ik krijg tintelingen in mijn buik als hij mijn naam zegt. Ik loop vlug naar beneden en pak snel het drinken. Ik ga ook voor cola. Als ik boven kom zie ik dat hij op m'n bed ligt. 'Wat doe je?' 'Wachten tot je bij me komt liggen.' Hij knipoogt. Ik zucht.

Zou ik bij hem gaan liggen? Achja waarom ook niet. Ik zet het drinken op mijn bureau en loop dan langzaam naar hem toe. 'Wat doe ik mezelf aan?' Zeg ik hardop en ik hoor hem heel hardt lachen. Ik ga ongemakkelijk zitten en hij trekt me tegen zich aan. 'Ik ken je pas echt sinds gister' zeg ik waarop hij zegt 'de meeste meiden liggen bij mij in bed al na één uur' waarop ik op wil staan alleen hij houd me tegen. 'Blijf' zegt hij. Naja ik heb geen andere keus dan gehoorzamen. Ik zucht en begin te ontspannen.

Ik doe mijn ogen dicht en slaap bijna. Tot dat hij in mijn oor begint te fluisteren. 'Waarom was je bang?' Zegt hij heel zacht. Ik doe mijn ogen open en weer dicht. 'Nou, jou reputatie is meiden ik bed krijgen en zoenen zonder dat ze het willen' ik voel hem gewoon glimlachen. 'Tja. Dat is mijn doel ook en mijn doel is behaald' zegt hij. Ik rol met mijn ogen. Nu is het mijn beurt om wat te vragen. 'Waarom ging je me niet zoenen?' Hij twijfelt over zijn antwoordt 'zeg het alsjeblieft' 'omdat je het zo lief vraagt' hij denkt nog even na en dan zegt hij 'ik kon het niet' ik wil veder vragen maar dat staat hij niet toe.

Na ongeveer een half uur zo gelegen te hebben fluistert Victor in mijn oor 'zullen we nu echt huiswerk maken?' Nee ik wil zo blijven liggen. 'Goed' ik sta op en heb het koud. 'Heb je het koud?' 'Nee' 'echt wel' 'misschien' 'ja dus'

We maken het huiswerk en daarna gaat Victor weg. 'Het was gezellig vandaag.' Zegt hij in mij oor. Ik knik. En dan doe ik iets wat ik niet had moeten doen. Ik druk mijn lippen op de zijne. Heel even en dan haal ik mijn lippen er weer af. Hij zegt 'dat kwam onverwachtst' ik glimlach 'tja' en dan doet hij het zelfde bij mij alleen iets langer. Hij trekt zich weg. En loopt dan weg en kijkt nog een keer om. Ik ben rood en denk shit. Die klootzak denkt dat hij me heeft.

"Ik haat je"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu