8. "Ben je gevallen?"
Gabby
Zaterdagen zijn de stomste dagen. Ik vind maandag altijd het leukst. Omdat ik dan weer naar school kan. Ik zucht en sta op. Werk! Jeej. Not.
Ik pak een boterham omdat de pannenkoeken op zijn. Ik boter en hagelslag op de boterham en eet hem snel op. Ik pak wat Yoki aardbeien smaak. (Wat overigens mijn lievelings drinken is!) en drink dat uit het pak wat slokken uit. Dan pak ik twee boterhammen waar ik kaas op doe een een fles waar ik ook Yoki in doe en doe een plastic zakje om de boterhammen heen. Pak een appel en loop snel naar mijn fiets.
Ik werk bij de bloemenwinkel in het dorp. Daar werk ik elke zaterdag van acht uur tot twee uur. Zo heb ik ook nog wat aan de middag. Meestal maak ik dan huiswerk ofzo.
Ik zet alles buiten neer en het is half negen en dan komen de klanten. Naast dat een vrouw heel boos terug kwam mer haar bloemen die ze gister had gekocht gebeurt er niks. Voor ik het weet is het twee uur. Ik doe het schort waar het logo van de bloemenwinkel op staat en leg hem achter in de winkel.
Zodra ik thuis ben gaat de huis telefoon ik neem op. 'Hallo?' 'Hoi met Lotte' 'hoi Lotte, waarom bel je?' 'Ik, Elcke, Liza en Zoey gaan naar de film, wil je ook mee?' 'Ja leuk, welke?' 'Iets over een jongen die een meisje moet en zou in bed krijgen en dat levert grappige beelden op' 'oh ke? Lijkt me leuk' nee he. Dit doet me een beetje aan mijn situatie met Victor...... 'Oke om half acht bij de bioscoop!' 'Goed tot straks' Oke ik moet of fietsen of gebracht worden 'papa?' Schreeuw ik. Hopelijk wil hij mij brengen. Anders fiets ik wel. Ik laat mama mij niet brengen.
'Hou je bakkes!' Hoor ik van boven. Mama. 'Sorry' roep ik terug. Papa komt naar me toe 'wat is er?' 'Ik ga samen mer mijn vriendinnen naar de film, zou je me kunnen brengen?' 'Vanavond?' 'Ja half acht' 'Ag nee...' zegt papa 'Ik ga samen met je moeder naar vrienden.' 'O...' 'sorry schat' 'o ik fiets wel' zeg ik semi bedroefd.
'Lekker gegeten?' Vraagt papa als ik mijn schoenen aan doe om weg te fietsen. 'Ja het was heel lekker papa!' 'Dankje' zegt hij blij 'over Hector gesproken,' 'papa het is Victor' 'O over Victor gesproken, wie is dat precies?' 'Gewoon een vriend' 'echt waar?' 'Ja papa' 'zeker weten' 'tja' 'tja?' Opbiechten? Nee 'naja ik vind hem wel een klein beetje leuk...' 'haha meisje toch, ik vond het een aardige knul.' 'Als vrienden vind ik hem leuk papa' 'jaja kind' en hij loopt weg. Ik zucht.
'Ik ga!' Roep ik door het huis 'doeg veel plezier!' Roept papa. Leon zegt dat ik wel op tijd thuis moet komen en mama zegt nors doei.
Ik stap op mijn fiets en ga weg. Ik neurie op een liedje. Ik moet ongeveer een half uur naar de bioscoop fietsen het is nog licht maar als ik straks terug fiets niet meer. Ik kom aan bij de bioscoop. 'Hoi!' Zeggen al mijn vriendinnen op haar eigen manier. We gaan de bioscoop zaal in. De film blijkt Twilight te zijn. Al te vaak gezien maar het was throwback maand. Ik vond er niks aan omdat ik mezelf in sommige dingen herkende. Het was voor de rest wel heel gezellig. 'Tot maandag!' Is de groet van Lotte en dan ben ik alleen. De rest is allemaal opgehaald.
Ik stap op mijn fiets en fiets naar huis. Het is donker en ik ben best wel bang. Ik zet muziek op alleen mijn oortjes doen het opeens niet meer. Ik probeer ze aan de praat te krijgen maar ik ben onhandig zoals jullie weten dus voor ik het weet val ik. Shit. Ik kan niemand bellen. Ik zucht. Ik besluit om even te zitten. Het is nu half tien en al best donker. Het is trouwens eind september en we zitten weer op school sinds eind augustus. Het wordt steeds sneller donker. Ik denk aan Victor. Wat zou hij nu doen? Met Elsa ik bed liggen? Of een ander meisje? Ik zucht. Net als ik wil opstaan zie ik iemand aan komen.
Ik wordt lichtelijk bang omdat het een grote gespierde man is. Naja dat is wat ik van veraf zie. Ik sta snel op en pak mijn fiets op. De man komt steeds dichterbij. Ik stap snel op mijn fiets alleen de pedalen zijn glad waardoor ik -weer- val. De man komt steeds dichter bij. Ik wil snel opstaan alleen het is al te laat.
'Ben je gevallen?' Zegt een wel heel bekende stem. Ik kijk op. O god. Het is Victor. Duh. Hij stalkt me. Ja voor jou...... oke gelukkig zei ik dat niet 'O wat ben ik blij jou te zien!' Zeg ik iets te blij en opgelucht. Hij kijkt me verbaasd aan. 'Wat doe je hier nog zo laat en alleen?' Zegt hij bezorgt. Wat lief. Mijn hart smelt. 'Ik ben naar de film geweest met mijn vriendinnen.' Zeg in trots 'alleen papa kon me niet brengen en ophalen. Dus moest ik fietsen' 'hé, als dat weer gebeurd bel me dan. Ik fiets dan mee heen en weer want ik wil niet dat je alleen fietst.'
JE LEEST
"Ik haat je"
Romance'Ik haat je' schreeuwt hij me na. Jongens. Dit verhaal is weer een cliché "the badboy loves the goodgirl" verhaal. Maar ik probeer het maar wat van te maken. Hope u like it.