1. Mooie handen.
'Fiets is door' schreeuw ik boos naar Samuel toe. Samuel zat vroeger bij me in de klas. 'Ja Gabby.' 'We gaan te laat komen. Alweer.' Zucht ik.
Op school aangekomen ben ik een verzopen kat. Maar iedereen is dat dus ik hoef me niet aangestaard te voelen. En toch voel ik me wel zo. Diep in mijn gedachten verzonken slenter ik naar me kluisje toe. Bam. Ik stoot tegen iemand waardoor ik (ja ik, Gabby ben de onhandigste persoon op de wereld) achterover val. Ik kijk op. O. Nee. 'Kan je niet uit je doppen kijken?' Zegt hij boos. Victor. De populairste jongen van school. Ik slik. 'Sorry' zeg ik bot en ik sta op. Hij loopt veder en kijkt nog een keer om.
Victor. Hij is een kop groter als dat ik ben. Hij is knap. Heeft een kaaklijn. (elke knappe jongen heeft dat) hij heeft warrig haar dat donker blond is. En natuurlijk is hij erg gespierd en showt hij dat graag. En blauwe ogen. En mooie handen. Ja mooie handen. Dat is heel belangrijk.
Ik zucht. En loop maar veder. Laat je nooit afleiden door een 'Victor' jongen want je bent niet goed genoeg voor ze.
De bel gaat en ik loop naar het lokaal waar ik moet zijn. Engels. Ik ben goed in Engels. Ik ga naast Lotte zitten. 'Hei!' 'Hoi.' 'Wat is er?' Vraagt Lotte. Ik botste net tegen de leukste jongen van school aan. Wow, gelukkig zei ik dat niet. 'O, school he.' Antwoord ik dan maar. 'Ja. Helaas. Gelukkig is het al donderdag' zegt Lotte. 'Hm. Ja en morgen zijn we ook niet zo laat uit' zeg ik blij. Lotte knikt. Meneer Koffer stapt de klas binnen en begint meteen te praten (in het Engels) over ons huiswerk. En daarna over het weer. Wat is meneer Koffer toch makkelijk uit zijn concentratie te halen. Zolang je maar Engels praat.
De bel gaat. Op naar wiskunde. Wiskunde gaat zoals altijd. Saai. Er gebeurd niks. Ik zit naast Zoey. En we praten over Samuel dat hij zo langzaam fietst. Na wiskunde hebben we pauze.
We gaan aan onze vaste tafel zitten. Ik verwissel eerst even mijn boeken. Als ik me omdraai om naar de aula te lopen stoot ik (weer) tegen Victor aan. 'Jij weer?' Ik wil eerst sorry zeggen. Maar dan kom ik bij het geniale antwoord: 'Ja? Misschien moet je wat meer uit je doppen kijken vandaag.' Voor ik het weet heb ik het gezegd. Zijn vrienden kijken me aan. 'Oooh' zeggen ze in koor. Ik glimlach en wacht op Victor zijn antwoord. Alleen die komt niet. Hij duwt me ineens tegen de kluisjes aan. En gaat heel dicht bij me staan. Zijn gezicht is, tja wat zou het zijn? 10 centimeter van mijn gezicht vandaan. 'En. Hoe durf je zo tegen mij te praten?' Blijf koel Gabby, blijf koel. Denk. Denk. 'En? Sinds wanneer durf je zo een meisje aan te randen?' Boem die zit. Hij kijkt me bedenkelijk aan. 'Ik krijg je nog wel.' 'Ha? In welke zin?' Zeg ik hem na. En ik loop daarna snel weg.
'O my god!' Zeg ik zodra ik bij onze tafel aan kom. 'Wat?' Roepen Lotte, Zoey, Liza en Elcke. 'Ik heb Victor gedist!' Ik vertel wat er gebeurde. 'Ha!' Roept Elcke 'goed gedaan!' 'Pas op! Straks gaar hij rare dingen doen.' Zegt Liza. 'Nee joh. Hij mag best een keer op zijn plaats gezet worden.' Is Lotte haar mening. Omstebeurt zeggen ze wat ze er van vinden. Ik glimlach trots. Zodra de bel gaat lopen we snel naar de volgende les
De lessen gaan snel voorbij. Biologie na de pauze daarna economie. Nog een pauze en daarna Nederlands.
'Shit.' 'wat?' Zegt Elcke 'Nederlands boek vergeten in me tas te doen.' 'O.' Ik steek me hand op en wacht tot dat er 'Gabby' wordt geroepen. 'Zou ik mijn boek even uit mijn kluisje mogen halen?' 'Prima. Vergeet je hem de volgende keer niet weer?' Zegt mevrouw Vos. 'Nee mevrouw!' Ik sta op en loop uit het lokaal.
Na een minuutje of twee lopen kom ik aan bij de kluisjes. 'O nee.' Fluister ik. Victor staat daar. 'Aah, daar hebben we het meisje waar van ik uit m'n doppen moest kijken.' Hij duwt me tegen de kluisjes aan. Ik schrik. Ik slaak een kreetje. 'Waarom, voel je je stoer genoeg om tegen mij te praten?' Zeg ik met een trillende stem. 'Hahaha' zegt Victor. Hij is heel dicht bij mijn hoofd met zijn hoofd. Steeds dichter bij. Maar ik laat me niet zomaar betasten. Dus geef ik hem een knietje. 'Au!' 'Ha, die verdiende je.' 'Trut.' Zegt hij. En hij trekt aan me haar. Dat pik ik niet dus sla ik hem. Hij slaat mij ook. Niet hard maar ik voel zij kracht door die zachte klap heem. Ik sla hem hard. En uiteindelijk belanden we op de grond vechtend.
'Ga van me af!' Roep ik naar Victor. Hoelang zijn we aan het vechten ondertussen? Geen idee. Te lang. Ik hoor voetstappen. De conciërge komt aangelopen. 'Wat ik hemels naam doen jullie?' Victor kijkt op. Hij heeft bloed bij zijn hoofd. Whoeps. 'Meld jullie bij de directeur.' 'Hij beg...' 'Niks hij begon. Naar de directeur' ik zucht. 'Kan je nu van me af gaan?' 'Hm.' Hij staat op en loopt naar de directeur. Ik slenter achter hem aan.
JE LEEST
"Ik haat je"
Romansa'Ik haat je' schreeuwt hij me na. Jongens. Dit verhaal is weer een cliché "the badboy loves the goodgirl" verhaal. Maar ik probeer het maar wat van te maken. Hope u like it.