Three-chingu baru

1.6K 173 22
                                    

By psychopika

( Readers POV)

"Min,kau pergi jumpa saem boleh?" aku pandang wajah Yuri dengan hairan. Serta-merta langkah aku terhenti.

"Kenapa pula?" soal aku.

"Dia minta tolong,tapi kau pun tahukan.. Aku ni PEMALAS. So kau yang RAJIN ni pergilah ye." ujar Yuri sambil memeluk bahu aku. Dia sengaja menekankan perkataan pemalas dan rajin itu.

"Yelah. PEMALAS." kami ketawa bersama seraya melangkah kembali dan menuju ke kelas.

Dasar kawan taguna. Aku juga yang kena tolong saem kan.

******

Tock! Tock!

"Boleh saya masuk?" laungku dari luar bilik Saem Jung itu.

"Yes,Come in."

Aku memulas perlahan tombol pintu lalu masuk kedalam. Kelihatan dua orang pelajar kemungkinan pelajar baru di situ.

Mereka berpaling dan pandang aku. Seorang namja bergigi arnab itu tersenyum manis kepadaku. Sorang lagi pandang aku dengan serius.

"Ah ye,ada apa Min?" soal Jung Saem. Aku menoleh melihat dia.

"Yuri minta saya datang tolong saem." ujarku.

"Oh. Kalau macam tu,kenal kan ini Park Jimin dan Ini Jeon Jungkook"

Namja bergigi arnab itu tersenyum lebar ke arah aku. Aku membalas dengan senyuman kekok.

"Annyeonghaseyo, Kwon Minha imnida." aku menunduk 90° ke arah mereka dan tersenyum nipis.

"Boleh,kamu tunjukkan kelas mereka dimana? Dan ye,dia satu kelas dengan kamu sebab itu saya minta Yuri yang tolong,tapi kamu yang datang. Tapi tak apelah. Dan si Jungkook ni,kelas 5-A Kamu boleh tunjukkan untuk dia?" aku mengangguk dengan teragak-agak.

"Kalau teragak-agak tu,baik tak payah."

"Yah! Hyung! Lembutlah sikit bahasa tu,dia yeoja kut." marah Jungkook sambil memukul lengan sasa Jimin.

Jimin kerling ke arah Jungkook kemudian kerling ke arah aku.

"Do.I.Care?" ujarnya seraya bangun untuk keluar.

Sebelum keluar,dia berhenti disisi aku.

"You're.. Next." ujar Jimin perlahan tapi masih dapat ditangkap oleh telinga aku.

Aku mengerutkan dahi. Aku toleh ke sisi dan dia sudah keluar.

Apa maksud dia?

"Mari Noona.. Tunjukkan kelas untuk saya. Jimin tu,dia dah tahu selok belok sekolah ini." ujar Jungkook seraya menarik tangan aku untuk keluar dari bilik saem itu.

"Macam mana dia tahu?" soalku selepas dia melepaskan tangan aku.

"Chingu baru dia pernah tunjukkan kawasan sekolah ini dekat dia." jawab Jungkook. Dia tidak toleh ke arah aku malah dia hanya pandang hadapan sahaja.

"Chingu baru? Mean dia dah ada kawan dekat sini ye?"

--Diam

"Hey, saya tengah cakap dengan awak ini." aku mencuit bahunya.

Dia memberhentikan langkah membuatkan aku terkejut.

"Ini ye kelas saya?" soalnya seraya menunjuk pintu kelas yang berada di sisi kanannya.

Aku mendongak ke atas untuk melihat kelas apa.

5-A

Selepas memastikan kelas apa,aku pandang dia semula. Kemudian mengangguk perlahan-lahan.

"Oh okey. Gomawo Noona" dia menunduk kemudian masuk ke dalam kelas.

Aku mengerutkan kening. Kenapa aku rasa dia dengan Jimin pelik?

Hesy,Min.. Jangan-jangan chingu yang Jungkook maksudkan itu, Seohyun.

Eah mulut! Janganlah fitnah orang,tak baik.

Aku melangkah menuju ke kelas aku dengan keluhan berat dilepaskan.

Tetiba rasa tak sedap hati.

******
Jimin POV

Aku masuk ke dalam kelas tanpa memperdulikan saem yang sedang mengajar.

Semua pelajar di dalam kelas memandang ke arahku dengan pandangan Sila-meninggal-setan.

Hell. Ingat aku heran?

Aku duduk di tempat kosong di belakang kelas. Aku meletakkan kaki di atas meja. Tangan aku disilang di dada.

Mereka memandang aku dengan pandang pahal-budak-tu?

Saem yang berada di hadapan memeluk tubuh. Dia melangkah ke arah aku.Aku tersenyum senget.

Come to Park Jimin. Come. Selangkah lagi, malam ni aku pastikan kau mati.

"Kenapa kamu biadap sangat? Kamu siapa huh?" marah saem.

Aku hanya tergelak sinis.

"Kamu fikir lawak huh?"

Aku tersenyum sinis dan mengangguk.

"Kurang ajar!" Saem mengangkat tangan untuk. Menampar aku.

Belum sempat tangan itu mendarat di pipi gebu aku,aku tahan tangan dia.

"Nak pukul saya ye? Saem.. Tak kenal saya siapa. So jangan berani nak pukul saya." aku menolak dia sehingga jatuh dan melangkah keluar dari kelas.

Aku dah tak tahan. Aku perlu bunuh orang sekarang ni.

Kalau ikutkan hati,mahu sahaja tamatkan riwayat Si taguna itu,tapi tak boleh.

Aku kena cari mangsa.

Dan aku tahu siapa mangsa itu.

Kwon Minha.

******
Tbc
Vote and comment juseyo

[H]Psycho +p.jmWhere stories live. Discover now