• selamat membaca •
.
.
.
.Di maknae line
Pagi itu semua sibuk bersiap. Harini hari cuti, jadi bts banyak fansign yg perlu di persiapkan. Minhi yg baru keluar dari bilik air melangkah longlai. Sesekali iphonenya di belek.
" mwo ?! Banyak gila gd oppa hantar mesej..haduu..." minhi meramas rambutnya. Baju T-shirt hitam lengkap di tubuhnya dgn seluar jeans biru panjang.
Ganggggg!!!
Jimin membuka pintu kasar membuat minhi terkejut. Di pandang jimin. Lantas jimin menyergah minhi. Lantas dia menolak minhi terbaring di katil. Dia menerkam minhi bagai harimau menerkam mangsanya.
" mwo ?! Yah ! Pabo yah !! Please stop ! " minhi menekup mukanya. " ani ! X kn ! " jimin smirk " pergi lh...dawa !!! Jgn ganggu aq !! " jerit minhi ketakutan. Matanya rapat tertutup. " yahh! Ko jwb dulu ! Mana ko dpt baju taeyang ni T.T " kata jimin yg mulai bangun dari badan minhi.
Minhi terbuntang matanya. " mwo?! Tu je ko nk tanya ! Aishh pabo yah ! " minhi meluku kasar kepwla jimin. " alah..Aq nk tau je..hmm berkenan aq.." jimin memeluk baju taeyang. " kalo ko nak ambik je lh..asalkan ko x buat perkara bodoh tu lagi kat aq..-,- " kata minhi.
Jimin memandang minhi dgn wajah menggoda. Langkah jimin menghampiri minhi semakin dekat. Minhi pula semakin ke belakang sehingga tersandar ke dinding. " ko ugut aq ke ? Aq rasa kalo aq buat pun ko x leh buat pape kan.." jelas jimin. " wehh kalo ko buat aq bagitau media ko buat..biar nama grup ko kotor...ewww...jimin bts adalh sebahagian gay dan gila seks...ヘ( ̄ω ̄ヘ)" kata minhi. Jimin tersentap. Lantas dia menjauhi minhi. Minhi tersenyum kmenangan.
Di tinggalkan jimin di dlm bilik.
~•~•~•~
Di ruang tamu.
Minhi melabuhkan punggung di sbelah jungkook. Di ambil potato chip yg di pegang jungkook. " ko pergi fansign habis aq cam ne.." soal minhi. " alah..ko duduk je lh kat sini..lepak ke ngan wonwoo ke, ngan mingyu ke, x pun ngan si pendek tu..woozi.." kata jungkook. " hmm x pe lh..aq lepak ngan top n daehyung je lh.." kata minhi. Jungkook memandang kinhi terkjut. " ko kwn ngan dorg ke ?! Top! Daehyung ! " soal jungkook. " yah..erk..manade..tu kwn aq..lagipun nama dorg sama..sebab tu cam tu.." kata minhi. " ouh..." jungkook menyiap potato ke dlm mulutnya.
Taehyung dtg dgn duduk di tengah antara jk n minhi. " kajja lh jungkook.. Dh lambat ni..minhi ko x yah keluar lh..jaga brg kitorg..btw ingat..jgn sentuh brg aq..ko sentuh siap ko..! " kata taehyung. Minhi mencbik. Lantas dia meninggalkan vkook di situ
" hyung..agak² lh..sian minhi tu...hyung tau x dia tu satu dorm ngan kita..kena lh hormat jugak..hyung ni asyik fikir negative je pasal dia.." kata jungkook. " arhh kesah lak aq...jungkook ko tau x dia ngan kita pun semata² nk populariti je..bukan ape..lagipun aq x suka dia lh ! " kata taehyung. " ye lh tu hyung...kalo jin hyung ada mesti dia hempuk hyung ngan kuali pink melayang dia tu.." jelas jungkook. V hanya mencebik.
~•~•~•~
Minhi melangkah keluar membuatkan bts memandangnya. " minhi eodiga? " soal jhope." padang sekolah..." jelas minhi. Lantas dia melangkah keluar.
Taehyung hanya memandang minhi. Lantas dia menapak ke bilik.
~•~•~•~
Di maknae line
Taehyung duduk di katilnya. Tiba² telefon berdering. Taehyung mencari telefon yg berbunyi itu. Di selerakkan.
Sampai satu saat iphone 6 milik minhi di jumpai. Di angkat nombor tersebut.
" yahh!! Kwon minhi ! Eodiya ?! Mian lh psl semalam minhi..oppa x tau yg omma masih marahkan saeng...mianhae...oppa janji serta dgn ahli bigbang supaya kita satukan balik dgn keluarga mcm dulu...arraso..? " - gd
Taehyung menekup mulutnya. Di pandang skrin telefon minhi.
" Kwon Ji yong oppa - GDragon "
" yeobuseyo ? Yahh saeng dengar tak ?! Ishh..senyap je..huh..btw oppa tutup dulu tau...jgn lupa jaga kesihatan tau..annyeong..." - GD
Panggilan di tamatkan. Taehyung kaku. Di buka iphone minhi. Di tekan punat galeri.
Mata taehyung membulat saat melihat gambar minhi bersama ahli bigbang begitu mesra. " mwo?! Ja..jadi minhi tu...kwon minhi ?! Saeng pada Senior...haishh!! " kata hati taehyung. Di kusutkan kepala nya. Dia keliru kerana bigbang adalah idolanya manakala minhi pula di anggap sebagai perampas populariti...
" taehyung ahh...kajja.." kata rapmon. Taehyung lantas melangkah keluar dgn membawa iphone 6 milik minhi.
~•~•~•~
Di padang
" huh! Huh ! Penatnya ! Hah !!! " jerit minhi kepenatan. Dia lantas melangkah ke bangku. Di minum air mineral dan sapu tgn di lap pada tengkuknya yg berpeluh.
" haihh gd hyunb agak² buat ape ye..hmm call dia je lh.." kata minhi. Di cari iphonenya di dlm beg. " mwo ?! X kan aq tertinggal..masak aq kalau gd hyung call ade yg angkat..lagi² jimin tu...habis lh.." lantas minhi membawa beg dan berlari ke dorm.
~•~•~•~
Di asrama
Minhi berlari. Kelihatan bts masih lagi berjalan. Sepanjang perjalanan taehyung hanya terdiam sahaja.
" taehyung..wae ko diam je..selalunya ko je yg bising.." kata seokjin " ahh ani...hyung agak muka minhi tu..."
Bukkkkk!!!!
Belum sempat ayat taehyung tamat, minhi telah melanggarnya. " aishh !! " dengus tae. " haishh sekat jalan org je lh.." minhi lantas melangkah. Belum sempat langkahnya tamat taehyung menarik kolar belakang bajunya.
" eok!! Lepas lh !!! Aq nk pergi amik sesuatu ni !! " kata minhi. " ko cari ni ke ? " kata taehyung smirk sambil menunjukkan iphone minhi.
" eok !! Bagi lh..bagi lh balik !! " minhi cuba merampas. Taehyung lantas memeluk tengkuk minhi. Di bisik di telinga minhi." balik nanti kita jumpa dekat kelas..arraso kwon minhi.." taehyung berbisik pada minhi membuat minhi kaku. Lantas taehyung memberikan iphone minhi lalu meninggalkannya.
" dia..dia tahu..(●_●) " hati minhi berkata. Di paling ke arah taehyung. Tgnnya menggeletar. Lantas dia berlari ke dorm.
~•~•~•~
Di dorm 007
" habis lh ..habis lh..habis lh !!! " jerit minhi. " dia tahu dh identiti aq..ape aq nk buat ni..ottukhe..?! " mihi menggigit jari. " haishh..ape aq nk buat..pindah ?! Ani..mcm mana aq nk jadi mcm abg aq..nanti kalo aq pindah nanti dia hebohkan.." badan minhi berpeluh ketakutan. Badannya menggeletar.
" haishh mesti aq kena buang sekolah nanti..Huhuhuhu.. Top !! Gd oppa !! Tolonh minhi !!! ╥﹏╥ " tangis minhi.
.
.
.Tbc
.
.
.
.Habis lh minhi ┗(^0^)┓ agak² ape akn jadi ye..kalau nk tau selanjutnya..ayuh komen pepanjang berjemaah..
YOU ARE READING
[C] She Call Me The Star ( SCMTS ) | Kth
RomanceCast ~ Kim Taehyung - seorg yg kaya, kidol popular, innocent, sombong, kekanankan. ~ kwon Minhi/ Park minhi- seorg yg kaya, adik pada kidol, innocent, mesra, kekanakan, seorg yeoja yg terpaksa menjadi namja untuk menggapai impian. ~ Kwon Ji yong...