Chap 9 : first love
.
.
.
.• selamat membaca •
.
.
.Di dorm
" habis lh aq..." jungkook berkata. Mukanya pucat. Dlm kepalanya mula berfikir yg seokjin bakal mengamuk. Taehyung dan minhi yg bergelak tawa mulai memandang jungkook. " jungkook..gwenchana ? " soal taehyung. " nae..hyung....tisu tu...sepah...seokjin hyung...jung...." belum sempat ayat jungkook habis dia telah rebah ke lantai.
" oukk!! Jungkook ahh !! Yah!! Yah !! Jungkook ahh !! " jerit minhi yg cuba menampar pipi jungkook. " ish ko tepi..semak je sentuh yeojachin aq.." taehyung menolak minhi. " babik...-,- " kata minhi dlm hati.Taehyung dgn lagatnya cuba memapah jungkook tapi sebaliknya dia turut rebah. " wae ?! " jerit minhi. " wehh ko tau akk..berat dia nih...ishh !! " kat taehyung yg cuba buat kli kedua. Lantas minhi turut membantu taehyung.
Dpt minhi merasa nafas taehyung yg lelah memapah jungkook. Hati minhi berdegup laju. Halahh fall in love lh babitch ni -,- .
~•~•~•~
Di maknae line.
Kedua² membaringkan jungkook di katilnya. Taehyung memandang minhi dgn wajah sayu. Minhi yg perasan mulai tidak selesa. " ermm..aa...aq pi masak dulu lh.." kata minhi yg cuba melangkah keluar.
Pakkk!!
Tgn minhi di pegang erat oleh taehyung. " yahh !! Lepas lh!! " jerit minhi. " minhi ahh.." kata taehyung. Janting minhi semakin berdegup bagai bomb atom di dlm hendak melepaskan dentumannya. Di pandang taehyung.
Kini mata silih berganti. Bola mata minhk tidak henti menatap taehyung. " aq......."
" hajjima..aq tau ko nk ckp ape..dan aq x benarkan.." kata minhi melepaskan pegelangan tgnnya. " lahh ko dh tau...aq baru je nk bagitau ko yg aq nk tolong ko masak gak...hmm melepas lh.." kata taehyung. Tersedak minhi di buatnya. " hishh sakai ni..aq ingat dia nk confess...pabo yahh minhi !! Ape ko fikir nih !!! Aishh !! " kata hati minhi memandang taehyung.
Taehyung yg memandang gelagat minhi tersenyum petak.
~•~•~•~
Di dapur
Minhi memotong sayur untuk membuat nasi goreng kimchi. " minhi ahh..biar aq lh yg potong..kau uruskan binatang yg mati kat dlm sinki tu.." kata taehyung. Minhi tau sgt benda alah tu..bukan ape pun..ikan salmon untuk buat lauk lebih sikit.
Lantas minhi ke sinki. Di lihat pisau yg telah tercucuk kat mata ikan tu. " x guna ko tae..ko ni sycho ke pe benda..." jelas hati minhi yg sedg bermuka swag. Lantas minhi mencapai bekas di kabinet atasnya." ishh!! Asal x sampai nih..hadooii...ishh !! " rengek minhi yg cuba mencapai. Cehh pendek kalah jimin.
Taehyung memandang ke belakang. Lantas dia bangun dari kerusi lalu berdiri di belakang minhi. Di capai bekas yg di tuju oleh minhi. " ko ni pun..kalo dh pendek..x yah bajet tinggi...tengok aq jugak kena amik.." jelas taehyung yg cuba mencapai bekas tersebut.
Jantung minhi berdegup laju lagi. " taehyung ahh jebbal jgn buat aq suka kau...╥﹏╥ " jelas hati minhi. " nah.." taehyung memberi bekas pada minhi. Minhi yg masih kaku dan mengelamun di sergah taehyung.
Pakk!!
Kepala minhi di pukul dgn bekas. " adoi..ishh ko ni..tau tak sakit !! " minhi memuku lengan kiri taehyung. " alahh lek arhh..ko pun satu mengelamun dh pahal..tau lh ingat aq.." taehyung cuba merapatkan mukanya pada minhi. " ishh ko ni..menyampah..tau lh ko tu kidol terhebat tapi x yah lh belagak...mengada je.." kata minhi menolak muka taehyung. Lantas dia menyambung kerjanya.
Taehyung mulai duduk di kerusi. Di pandanh tubuh minhi. Tersenyum nakal di buatnya." minhi..andai aq luahkan perasaan terpendam ni..mesti ko akn benci aq.." jelas hati taehyung.
~•~•~•~
Di dorm
" annyeong ahh maknae line !!! " jerit jhope yg mulai melangkah masuk. Kelihatan ruang tamu bersih sahaja. Ye lh lepas minhi kutip semua. Seokjin yg baru masuk tersenyum melihat suasana bersih.
" wahh daebak lh..boleh tahan jugak kalo di tinggalkan.." kata seokjin. Yg lain memandangnya.
Lantas jimin melangkah masuk ke bilik.
~•~•~•~
Di maknae line
" omo ! " terkejut jimin saat melihat kesemuanya tertidur. Kelihatan wajah keletihan sati persatu terpancar.
" ape dh berlaku..asal letih je nih.." otak jimin muli terfikir sesuatu. Jin yg baru masuk terlihat jimin yg mengelamun jauh lantas di ketuk kepalanya. " hajjima...!! Otak tu jaga sikit..." jelas seokjin." alahh hyung baru jimin nk...erkk.." kata nya tergantung saat menyendari si pembaca tersengih dh.
Author : * baling skrip kat kepala jimin. * ko ni kan..kalau x de cast dlm ni salah baca dialog.. X sah!!
Jimin : alahh lek arhhh...kesalahan teknikal je..belum accident.K, back to story -,-
Jimin lantas melanglah keluar. Di gosok kepalanya yg sakit. Seokjin yg melihat tiga itu ketiduran lantas di kejut. " taehyung, minhi, jungkook.. Ireona.." jelas seokjin. Labtas ketiga² bangun. " wae? " soal taehyung. " kajja mkn.." jelas seokjin. " x pe lh hyung..kitorg nk tidur..mengantuk lagi..penat tau masak.." jelas taehyung. Jungkook yg hairan memandang taehyung dan minhi. " korg masak ? Jadi.."
" ye..jadi ko tu membuta lh..pengsan..setakat sepah sikit je ruang tamu tu.." jelas minhi. " ye lh..dh kajja jungkook.." lantas seokjin menarik jungkook.
.
.
.
.Tbc
.
.
.Tau chap ni x best..penat senarnye..hehe..komen jgn di lupakan.
YOU ARE READING
[C] She Call Me The Star ( SCMTS ) | Kth
RomanceCast ~ Kim Taehyung - seorg yg kaya, kidol popular, innocent, sombong, kekanankan. ~ kwon Minhi/ Park minhi- seorg yg kaya, adik pada kidol, innocent, mesra, kekanakan, seorg yeoja yg terpaksa menjadi namja untuk menggapai impian. ~ Kwon Ji yong...