• selamat membaca •
.
.
.
.Di haunted school
Jungkook dan minhi mulai memasuki kawasan itu. Begitu banyak bunyi yg aneh.
" jungkook...aq takut..." kata minhi yg memegang erat tgn jungkok. " gwenchana...jgn risau.." kata jungkook. Tiba² sahaja hantu mulai kengergah mereka dari belakang.
Dan mula lh sesi
Dashi run run run !!!
Minhk pantas berlari. Jungkook puma mengejar minhi dari belakang. Tiba² hantu lain pula keluar dgn mengejut di hadapan minhi membuat dia terdorong jatuh. " omma...omma...hikkss.." tangis minhi takut. Dia sudah terpisah dgn jungkook.
" omma !!!! Jungkook ahh!! Selamatkan aq!!! Hikkkss !! " tangis minhi. Hantu di hadapan minhi mulai merangkak." dawa...hikkss omma!! Jungkook ahh !!! Hwaaa!!! Taehyung !! Selamatkan aq...sesiapa..!!! " tangis minhi. Dia menekup mukanya. Tubuhnya menggeletar ketakutan.
Slerkkhhh!!
Taehyung dtg entah dari mana mendukung minhi secara bridal style dgn mencari jalan keluar. " hikss...hikkss " minhi masih keadaan menangis. " yahh!! Jgn nangis lh..pabo yahh !! " kata tae yg masih mendukung minhi sambil berlari membawanya.
Bhargghhhhh!!!!!
" Warghhh!!! " jerit taehyung saat hantu keluar di hadapannya. Minhi pula sudah terjatuh ke lantai. Taehyung terkejut seketika. " aishh!! Shit !! " kata taehyung. Lantas di pukul hantu di hadapannya. " aishh pabo yah !! Pabo yah ! " taehyung memukul kasar.
Lantas di menarik tgn minhi dan keluar dari situ.
~•~•~•~
Di luar haunted school
Taehyung dan minhi berpeluh kepenatan. Di pandang wajah minhi yg pucat lesu. Lantas dia memegang wajah minhi. " gwenchana ? Huh..huh.." soal tae dlm tercungap². Minhi mengangguk.
" wahhh chukhahae...kita dh ada pemenang pertama..." kata cikgu yoo yg baru tiba. Taehyung memandang cikgu yoo tajam. " shit! Permainan jenis ape ni ?! X sedar ke bahaya ?! " hati taehyung menyumpah. " tae...huh..huh...aq..aq.." minhi x sempat habiskan katanya. Dia mulai pengsan. Taehyung mendapatkan minhi. Di tampar wajah minhi lembut.
" minhi yahh?! Irreona !! Yahh minhi !! " jerit taehyung. Minhi x dpt membuka matanya jelas. Senyuman minho masih terukir. Matanya mulai terkatup.
~•~•~•~
Di maknae line
Bts masih menunggu minhi sedar. Taehyung menatap minhi risau. Di ambil tuala basah lalu di letakkan di dahi minhi. " tae..kajja mkn...ko x mkn lagi dari pagi tadi...nnti dia bangun lh.." pujuk jin. Taehyung menepis tgn jin yg menyentuh bahunya. " ani...tae x lapar lagi..ni semua salah cikgu kim n yoo...mereka harus di ajar.." taehyung mulai bangun. " hyung ahh...hajjima..biar je lh..lagipun benda dh berlaku.." jelas jungkook.
" biar ? Biar ko kata ?! Yahh ! Ko x nampak ke keadaan minhi cam ni ?! Ko nk biar ?! " tengking taehyung." taehyung ahh !! Kawal nada suara kamu ! " tengking jimin. " ko sape nk arah aq ?! Ehh ko dengar sini...ko tu.."
" KIM TAEHYUNG AHH !!! " tengking rapmon. Taehyung terdiam. " cukup lh tu.." sambung rapmon lagi. " ermhh...taehyung ahh.. " kata minhi yg mulai sedar. " nae.." kata taehyung yg meluru ke arah minhi. " eodigga? " kata minhi lemah.
" kita kat dorm..minhi ahh...gwenchana..? " soal taehyung. " nae...gwenchana.....jgn risau..." senyum minhi. " hyung ahh..hyung pergi lh makan dulu.." tegur jungkook. " aq ckp x nk..x nk lh !!! " tengking taehyung. " taehyung..awk x mkn lagi? " soal minhi lemah. " x pe..saya x lapar..awk lapar..? " soal taehyung. " taehyung..saya tau awk lapar..awk pergi lh mkn dulu..pasal saya jgn risau..yg lain ada.." jelas minhi. Taehyung memandang bts. Di pandang kembali minhi. " nae.." kata taehyung.
~•~•~•~
Setelah beberapa minit taehyung kembali. Belum sempat dia masuk ke bilik, suara minhi, jungkook dan jimin bergelak tawa.
" tu lh..lepas tu ann aq jumpa jimin tu...perhhh menangis wehh hahahaha " kata jungkook. " ishh manade.." kata jimin. " hahaha...alah kalo betul mengaku je lh.." kata minhi. " ishh korg ni.." lantas jimin keluar.
~•~•~•~
Di ruang tamu
Jimin terperanjat apabila taehying berdiri di sebalik pintu bilik. " ishh ko ni..terkejut aq...dh tepi lh.." kata jimin. Lantas dia berlalu pergi.
~•~•~•~
Di maknae line
" minhi...betul ke kau...." kata jungkook tersangkut saat taehyung masuk. " korg ckp pasal ape ni..? " soal taehyung tersenyum lebar. " ouhh..ani...hyung..jungkook keluar dulu lh...nk simpan bekas ni.." kata jungkook yg mulai beredar. " ehh jungkook tunggu lh.." kata minhi. Tapi katanya di endahkan.
Taehyung melabuhkan punggung di katil minhi. " aq nk tanya boleh.." soal taehyung. " ape dia ? " kata minhi. " ko ada x perasaan kat jungkook..." soal taehyung. " hmm..pasal tu...ada lh jugak...hihi..tapi taehyung..ko rahsiakan ehh..aq x nk lh dia tahu.." jelas minhi. Taehyung tersenyum pendek. " ouh..emm..minhi aq...nk tidur dulu lh..penat dukung ko tau akk.." jelas taehyung. Hatinya terluka. Air matanya juga turut berkumpul ditubir dlm masa yg sama.
Lantas taehyung baring di katilnya. Dia lantas menghadap dinding membelakangi katil minhi.
Tik !
Air mata taehyung menitis. Mata taehyung terkatup rapat.
~•~•~•~
- minhi pov -
" aq nk tanya boleh.." soal taehyung. " ape dia ? " kata aq. " ko ada x perasaan kat jungkook..." soal taehyung. " hmm..pasal tu...ada lh jugak...hihi..tapi taehyung..ko rahsiakan ehh..aq x nk lh dia tahu.." jelas aq tersenyum. Senyumannya mati setelah ku berkata.
Tapi aq suka jungkook hanya sebagai kwn. Taehyung andai ko tau aq suka ko lebih dari ken mesti kita x berbual lagi. Aq tau mesti kalau aq ungkap ko benci aq balik..jadi aq diamkan je hanya mampu. Taehyung, mianhae..aq x leh ungkapkan..cinta untuk dinsentuh bukan untuk di ungkapkan..
- end minhi pov -
.
.
.Tbc
YOU ARE READING
[C] She Call Me The Star ( SCMTS ) | Kth
RomanceCast ~ Kim Taehyung - seorg yg kaya, kidol popular, innocent, sombong, kekanankan. ~ kwon Minhi/ Park minhi- seorg yg kaya, adik pada kidol, innocent, mesra, kekanakan, seorg yeoja yg terpaksa menjadi namja untuk menggapai impian. ~ Kwon Ji yong...