Chap 5 : mwo ?! hamba ?!

7 4 0
                                    

• selamat membaca •

.
.
.
.

Di army

Minhi berjalan x tentu arah. Tgnnya sibuk memgang iphonenya. Cemas,takut, risau bercampur. Keplanya ditutp dgn hoddie.

" yah! Kwon minhi! Dh lama tunggu.." jerit taehyung. Dia melangkah mndkati minhi. " ko nk ape hah ?! " tengking minhi. " aq nk ko jadi hamba aq...kalo x nk nama ahli bigbng tercemar.. " kata tae. " aq x nk lh !! " jerit minhi. " ok arraso.. " kata taehyung menekan punat panggilan.

" hajjima !! " jerit minhi. Taehyung tersenyum sinis. " ingat..mlm ni aq nk ko masak..arra..btw i'm a bad boy so i like a bad girl.." jelas taehyung. Minhi menahan geram.

Lantas dia melangkah keluar dari kelas. Taehyung tersenyum kemenangan. " minhi..you're so lucky have a bad friend like me.." taeyung sinis.

Dlm senyuman taehyung. Seseorg telah memerhatikan mereka dari tadi. " minhi...wae selama ni ko sorok dari aq? Patut lh aq rasa lain bila kenal ko..minhi i think i fall in love with you..but wae you have to privacy your identity from we? " jelas seseorg itu.

~•~•~•~

Di dorm 007

Minhi melangkah longlai ke dlm dorm. Di pandang jungkook, suga dan jimin yg berbaring di hadapan tv sambil tv memandang mereka x berkelip dgn godaan merka bertga yg sedg tidur.

" huhh..." keluh minhi. Di baringkan tubuh nya di sebelah jungkook. " baru balik..? " soal jungkook yg masih memejamkan mata. " nae.." jelas minhi yg melakukan prkara sama. " pergi mana..? " soal jungkook. " lepak ngan kwn² " jelas minhi. Wajah jungkook kelihatan sedih sedikit tapi dpt di kawal walau mata masih terpejam.

" rapmon, jhope n jin hyung mana ? " soal minhi " keluar tadi..tah..jalan² maybe.." kata jungkook. " ouhh.." kata minhi. " minhi ahh.." panggil jimin. " nae..? "

" mana taehyung..? " soal jimin. " molla ! " kata minhi geram. Lantas dia melangkah ke bilik. " wae ? " soal suga yg memejamkan mata. " ntah.." katq jungkook.

~•~•~•~

Di maknae line

Minhi merosakkan rambutnya. Lantas dia masuk ke dlm bilik air untuk mandi.

Seusai selesai, baju berwarna merah di pakainya. Seluar sukan labuh htam di pakainya. " ngantuk lh pulak..tidur kejap lh.." kata minhi. Lantas dia di buai mimpi di katil.

 Lantas dia di buai mimpi di katil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

~•~•~•~

" irreona !! Irreona !! " jerit taehyung yg sdg mengetuk kuali di hadapan minhi. " aishh taehyung !!! Bising lh !!! " jerit minhi. " irreona kalau x aq ... " " hishh ye lh " minhi bangun lalu berjalan ke dapur.

" hihihi...seronok gak kalau kenakan ko ni minhi..hahaha.." gelak taehyung.

~•~•~•~

Di dapur

Minhi memotong bawang di dapur. Sekumpulan jhope,suga,jimin dan rapmon memg sah bermain kerjanya. Seokjin dan jungkook pula sibuk membasuh udang dan menanak nasi.

Slice!!

" arhh..!! " jerit minhi saat tgnnya terkena pisau. Darah mula mengalir pada jari telunjuknya. " eok! Minhi ! Gwenchana ? " kata jungkook yg menghaa pada minhi. " gwenchana..sikit je.." kata minhi. Jungkook lantas menghisap jari minhi bagi menghentikan daeah mengalir.

Wajah minhi kelihatan merah sedikit. Taehyung yg baru ke dapur melihat mereka berdua. " shit..! " kata taehyung dlm hati. " hoi! Hoi..! Dh dh lh wat adegen bodoh ni -,- kookie dh lh..tau x kotor lh.." kata taehyung yg memisahkan minhi dan jungkook. Entah mengapa perasaan cemburu ada pada dirinya.

" kalo cam tu kookie ambik plasta kejap.. " kata jungkook . lantas dia melangkah keluar dari dapur.

Minhi hanya menunduk. Taehyung memandang minhi. " mcm mana jari ko leh luka bagai...ko saja buat ke ape ? " marah taehyung. " ishh manade lh..aq tersalah potong tadi..-,-" jelas minhi. Seokjin memandang minhi. " minhi..ko boleh ke masak dlm keadaan ni.." soal seokjin. " boleh je..lagipun.."

" ani!!! Mana boleh!! Dia kan luka.." kata jungkook yg baru dtg. " pala bana ko !! Ko belajar dari mana ?! Sini plasta tuh !! Hishh dia luka sikit je pun.. -,- " kata taehyung yg meletakkan plasta pada tgn minhi.

" jom lh masak..aq tolong sekali.." kata taehyung tersenyum. Minhi hanya terdiam. " wae dgn tae ni..kejap garang..kejap tak.." hati minhi berbicara.

~•~•~•~

Setelah makanan siap semua makan dgn selera sekali. " warghh !!! Kimchi sedap dari ko buat lh hyung.." kata jimin pada suga fan seokjin. " ko ni kan !! " kepala jimin di ketuk oleh rapmon. " thanks mon² " kata seokjin. Minhi turut makan sekali.

" esok kita rehat sesama nk.." bisik jungkook. Minhi hanya tergelak kecil. Taehyung pula yg berada di hadapan minhi mengumat mulutnya.

" oppaaa!!! " jerit minhi yg membuat ahli memandangnya. " wae ? " soal seokjin. " aa..aani." minhi memandang taehyung. Taehyung tergelak kecil sahaja.. " oppa...pftt ape ko memgarut ni minhi.. " gelk jhope. Minhi hnaya tertunduk malu.

Taehyung tergelak kecil. " wiii woo wiii woo !!! " jerot taehyung saat minhi memblas dendam. Semua di meja tergelak dgn bunyi taehyung. Taehying memandang minhi geram. Lantas mula pergaduhan pijak kaki.

Semua memandang mereka berdua. Meja mula berhunyi serta lauk pauk di atas.

" yahh !!! Yahh !! Hajjima !! " jerit seokjin. Kedua² terhenti. Di pandang seokjin. Seokjin menahan geram.

~•~•~•~

Minhi dan taehyung di denda membersihkan dapur. " hishh ni sekua salah ko..! " kata taehyung. " ko yg mula dulu.! " marah minhi. " jadi ko nk salahkan aq lh ye..! " kata taehyung. Taehyung mula mendekati minhi. Mukanya serius. Sedikit tidak berubah.

" mwo ? Mwo ? Ko jgn dekat sebelum aq tumbuk ko ?! " kata minhi. " ko ugut aq ke..? " kata taehyung. " mwo?! " " ko kena ingat aq ni kidol..ko tu adik kidol popular..dh lh menyamar namja..ko x de hak nk ugut aq ye.." kata taehyung menolak dahi minhi berkali²

" hishh ! " minhi mencebik. Tubuh taehyung di tolak ke tepi. Lantas dia melakukan kerja. " ko merajuk ke? " kata taehyung yg berada di belkng minhi. " pergi lh buat kerja sana tuhh ! Sibuk je mengacau.." kata minhi. " kalau aq x nk " minhi mengeluh. Lantas dia mengambil cwn. Di isi dgn air paip. " hehe..kim taehyung (^ω^) " " nae ?"

Splashhh!!!

" shit ! " kata taehyung apabila minhi menyimbah air di mukanya. " ko buat kerja ni sendiri..!! " kata minhi melangkah pergi. " ko x takut ke nanti aq .. " " tak !! Kalo ko nk ko buat lh..lagipun aq nk pindah gak ...asyik duk ngan alien cam ko nih!! " jerit minhi. Lantas dia beredar.

Taehyung menahan geram.

~•~•~•~

Di ruang tamu

Seokjin sibuk bergurau dgn jungkook dan suga manakala rapmon berbual sambil bermain ps2 ngn jhope.

Seokjin,suga n jk memandang minhi yg kelihatan marah sedikit.

Gedegangggg !!!

Pintu di tutup kuat..ahli bts terkejut dgn kelakuan minhi. " dia gaduh ngan tae ke ? (●_●) " soal suga takut. " ye kot..x de pe lh..nanti dia ok lh tu.." kata seokjin. Jungkook hanya terdiam sahaja sambil memandang suga.

.
.
.

Tbc

[C] She Call Me The Star ( SCMTS ) | Kth Where stories live. Discover now