Chapter 9

437 36 3
                                    

Episod sebelum ini..

"Woii!! Kau buat ape dalam bilik aku hah?!

"Aku tanya...kau demam ker? Aku pegang dahi kau panas jer."

--------------

Sinaran matahari dari celahan tirai yang menutupi jendela menerpa ke wajah putih gebu milik eunha,menyebabkan gadis itu terjaga dari lenanya.

"Uhhh.." Eunha menggeliat.Merenggangkan segala otot2nya.Kepalanya terasa lebih ringan berbanding hari semalam,mungkin demamnya sudah semakin kebah.

Dia melirikkan matanya ke arah jam didinding yang tergantung.

"WHAT?! Eunha terjerit.Matanya terbuntang luas.Jarum jam sudah menunjukkan pukul 8.40 pagi.Lagi sekali dia terlewat untuk ke sekolah.

"Haishh..kenapa takde orang kejutkan aku..nampaknya tidak ke sekolah lah kita hari ini Eunha.." Kata Eunha pada dirinya.

Dia bangkit dari katil.Kakinya memijak lantai bilik itu.

"Ehhh.. ni bukan bilik aku lah..ni bilik jungkook.." Eunha baru tersedar yang dirinya berada di dalam bilik jungkook.

Dia teringat kejadian yang berlaku malam semalam..

Saat mereka terjatuh bersama..saat jungkook memegang dahinya dan bertanya tentang kondisi badannya..saat jungkook mendukungnya gaya bridal style...saat jungkook membawakan makanan serta ubat untuk dirinya...

"Jungkook.." Dia menyebut nama namja itu.Dia menyentuh dadanya.Terasa berdebar2 apabila teringatkan namja itu.

"Aku.....dah.......falling in love dengan dia ke? Perlahan2 bibir munggilnya mengukir senyuman.

"Aku dah kalah...Eunha..kau kalah...kau janji dalam diri kau dulu yang kau akan singkirkan jungkook dan chorong dari keluarga kau...and now see..bukan menyikirkan mereka... malah jatuh hati pada jungkook.." Eunha berkata pada dirinya.

"Tapi....perasaan kalah ni lain...perasaan kalah yang indah..yang sangat menyenangkan..aku..suka kekalahan yang ini" Dia mencapai bingkai gambar jungkook yang berada diatas meja belajar.

'Jungkook...Sa..rang..heo' desis hatinya.

---------

Di kelas..

Jungkook POV

Aku hanya memandang keluar jendela kelas sambil termenung.

'Hisshh...mana Seyong songsaenim ni? Lambat pulak dia masuk kelas hari ni'

Aku mengalihkan pandangan ke sekeliling kelas.

Aku melihat pelbagai kerenah penduduk kelas ini.

Ketua kelas iaitu Suho tengah menjerit2 nak keluar anak tekak marahkan Taeyang dan chingu2nya lain yang sedang membuat kacau didalam kelas..Di sekolah ini..mereka dikenali sebagai Sensational first 9 atau lebih mudah dikenali sebagai SF9.

Penolong kelas pula iaitu yerin sedang sibuk berbual dan bergelak ketawa dengan yeoja chingu yang lain...Kesian Suho kena kawal kelas sorang2.

Tiba- tiba Suho memberi arahan.

"Bangun semua!! Selamat pagi Seyong songsaenim!! Jerit Suho dengan tegas dan membongkokkan badan.

Pelajar lain serta aku bangun dan membongkokkan badan.

"Ok pelajar..duduk" arah seyong songsaenim.

"mianhae semua sebab saya lambat masuk kelas ..Hari ini kita semua ada pelajar baru..Come here girl..please intro yourself " kata seyong songsaenim.

Enemy Until DIEWhere stories live. Discover now