Episod sebelum ini...
"Mulai sekarang,oppa bebas nak buat apa-apa pun.Sowon xkan halang."
'Gomawo....Oppa'
--------------
13 tahun kemudian..
♬♪ Nabicheoreom nara nanana nabillera... Barama barama bureora♬♩
Kedengaran sebuah telefon pintar berbunyi memainkan lagu navillera dari Gfriend, girlband korea selatan yang semakin dikenali di setiap pelosok negara, menandakan pemilik telefon pintar itu sedang dihubungi seseorang.
"Aishhh...sapalah yang kacau aku pagi2 macam ni.." suara yeoja itu kedengaran sedikit serak kerana baru bangun dari tidurnya.
"Hmm..wae? Yeoja itu masih dalam keadaan mamai.
"Wae?! Kau kata wae?! Kau tahu tak sekarang dah pukul berapa?! Kau tak pergi sekolah ke hari ni? Yeoja yang didalam talian itu sudah berapi2.
"Ermm,7:27 a.m." Dia melihat jarum jam itu yang hampir menunjukkan ke pukul 7:30 a.m menandakan pintu pagar sekolah itu akan ditutup.
1
2
3 saat
"Arhhh!!! Weyhhh aku letak phone dulu...aku dah lambat!!
Terbuntang matanya apabila menyedari dirinya sudah lewat untuk kesekolah.Dia terus melompat turun dari katil lalu mencapai tuala dan terus berlari menuju ke bilik air.
--------------
Beberapa minit kemudian..
Dia keluar dari bilik tidurnya dan menutup pintu.Dia melihat sebuah lagi bilik yang bertentangan dengan biliknya.
'Huhh,mesti dia dah pergi sekolah.Bagus..pagi aku yang indah ni akan musnah bila nampak muka dia yang hodoh tuhh..' Kakinya mula berjalan menuruni tangga untuk ketingkat bawah.
" Hye ahjumma...oohhh hye ahjumma" terpekik terlolongnya memanggil nama milik pembantu rumahnya iaitu Park shin hye.
"Nae,Eunha..waeyo? Hye ahjumma yang sedang menyiram pokok bunga tadi terpaksa berlari ke dalam rumah apabila mendengar namanya dipanggil.
"Omma dan appa mana? Eunha pelik ,sejak tadi..batang hidung omma dan appanya pun tak nampak.
"Puan sowon ke pasar membeli bahan2 mentah..Tuan jin pula sudah berangkat ke pejabat.Eunha nak hye ahjumma suruh yong hwa ahjusshi hantarkan ke sekolah? Hye ahjumma melihat eunha berpakaian sekolah.Jam pun dah pukul berapa.Bermakna anak majikannya itu pasti sudah lambat ke sekolah.
"Ahh..gwaenchana,eunha naik basikal macam biasa jerr..oklahh..annyeong.. eunha pergi dulu" Eunha melambaikan tangannya kepada hye ahjumma.
"Nae, annyeong" hye ahjumma masih ingat lagi saat dia terdengar perbualan keluarga majikannya itu.
--------------
Flashback..
Kelihatan sebuah keluarga sedang berkumpul di satu ruangan. Muka jin yang kelihatan serious membuat 3 orang manusia dihadapannya terdiam.
"Mulai minggu depan, Chorong dan jungkook akan tinggal dengan kita."
"What?! Appa!" Eunha begitu terkejut sekali.
"Waeyo? Kenapa awak nak chorong dan jungkook tinggal disini dengan kita? Sowon bertanya dengan suara lemah.
"Chorong dan jungkook dibawah tanggungjawab saya.soo, mereka berhak tinggal disini" tiada sedikit pun rasa bersalah dalam diri jin semasa mengatakan itu.
"Eunha akan belajar bersama jungkook,nanti appa akan hantar kalian ke sekolah School Of Performance Art (SOPA).Appa nak kalian rahsiakan hubungan kalian dengan syarikat source bighit.Appa taknak ada sesiapa pun tahu.Arasseo?
"Up to you appa!! Memang selama ni kitorang tak penting pun untuk appa.Eunha masuk bilik dulu." Eunha betul2 sudah hilang kesabarannya.Dia sendiri tidak tahu macam mana ommanya boleh hidup dengan appanya.
"Good job appa" park kyung yang sejak tadi berdiam terus berlalu untuk kebiliknya.Dia sudah malas mendengar semua hasrat appanya yang entah apa2.
"Buatlah apa yang awak nak buat.Saya takkan halang" Sowon juga berlalu pergi.
Kini hanya tinggal jin di ruangan itu. "Betulke keputusan aku bawak chorong dan jungkook ke rumah nih? Jin berkata perlahan.
"Tapi walau apapun,diorang masih di bawah tanggungjawab aku.Betul..apa yang kau buat ni betul Jin.." Jin masih bermasih berbicara pada dirinya.
Flashback end..
To be continue..
Don't forget to vote and comment ok guys..😘
YOU ARE READING
Enemy Until DIE
FanfictionTry tell to me,isteri mana yang biarkan suaminya berkahwin satu lagi? Mungkin kebanyakkannya akan membantah tetapi tidak bagi Sowon.Dia hanya akur dengan hasrat Jin jika itu yang mampu membuat Jin bahagia. Disebabkan keakuaran Sowon,ketidaksetiaan J...