Nasihat buat readers sekalian..sila dengar lagu yang telah saya sediakan diatas..agar feeling lebih terasa..
Episod sebelum ini..
"Annyeong..tulahkan...maybe...kita ada jodoh...maybe?
'Kesian jungkook.'
--------------
Eunha sedang mendengar lagu words i couldn't say yet yang dinyanyikan oleh hongki dan choa.Lirik lagu itu dihayatinya dengan rasa sendu.
♬♩ Apeugo apawado baraego tto barasjyo
geudae oneun geu nal.
⇨ Meskipun sakit,aku berharap untuk harinya,kau akan datang kepadaku.Bogo sipeojimyeon eotteoghajyo
Ango sipeum eotteoghaeyo
Chama bwado an doemyeon eotteoghaeyo.
⇨Apakah salah jika aku mulai merindukanmu?
Apakah salah jika aku ingin memeluk mu?
Apakah yang harus aku lakukan jika menahan tidak dapat bekerja?Ajig haji moshan mari issjyo
Goseumsoge nameun mal
Subaeg beonssig samkideon geu mal
Saranghago isseo
⇨Ada kata2 yang belum dapat kukatakan?
Kata2 yang kekal di hatiku,
Kata2 yang aku telan dalam ribuan kali,
Aku jatuh cinta padamu.TOK!! TOK! TOK!
Pintu bilik milik eunha di ketuk dengan kasar dari luar.
Dengan lari2 anak dia berlari untuk membuka pintu.
Tersembul wajah seorang namja.Mata milik namja itu tajam memandangnya.Eunha menatap wajah bengis milik namja itu dengan penuh kasih.Akhirnya,saram yang dirinduinya berada di depan matanya.
"Wae dia datang bilik aku eh? Dia nak tengok aku dah sihat ke belum ke? Tanya eunha dengan suara yang perlahan tetapi masih dapat didengari namja itu.
Namja itu smirk.
"Kau jangan nak perasan sangat eh?!Aku sikit pun tak ingin nak jejakkan kaki dalam bilik kau.Aku masuk ni pun sebab terpaksa." Kata namja itu dengan sedikit menengking.
Eunha hanya terdiam.Dimanakah namja yang semalam? Namja yang sanggup memberikan bilik tidurnya kepadaku hanya kerana aku demam...Namja yang sanggup menuruni setiap anak tangga demi membawakannya makanan,minuman serta ubat demi kesembuhannya?Apakah sepantas ini sikap kau berubah?
Namja itu menarik eunha masuk ke bilik dan menutup rapat pintu bilik itu supaya tiada orang mendengar perbualan mereka.
Dengan segera namja itu mencapai satu beg plastik di dalam beg sekolah miliknya.
Isi di dalam beg plastik itu dicampak kemuka eunha dan berterabur jatuh ke lantai.
Eunha terkedu memandang cebisan2 kertas yang telah dikoyak itu.
"I..ini......jungkook...a..aku.." suara milik eunha jelas bergetar.
" APE?! APE?! Kau ni perempuan! Memang menyusahkan aku! Aku menyesal tolong kau! Sumpah aku menyesal! Kau tau tak!! Disebabkan sikap bodoh kau nihh!! Seyong songsaenim benci aku! Pelajar lain pandang serong pada aku!! Dan..dan mesti 'Dia' pun bencikan aku..." Suara jungkook menjadi kendur apabila teringatkan yuju.
Eunha dengan segera melutut memeluk kaki jungkook.Entah kemana perginya perasaan malunya,egonya,dia sendiri pun tidak tahu.
" Jungkook...aku...mianheo..
mianheo..masa tuhh aku sakit hati bila kau tuduh aku depan orang..mianheo...aku xde niat pun sebenarnya.." rayu eunha sambil menggosokkan kedua belah tapak tangannya memohon maaf.
YOU ARE READING
Enemy Until DIE
FanfictionTry tell to me,isteri mana yang biarkan suaminya berkahwin satu lagi? Mungkin kebanyakkannya akan membantah tetapi tidak bagi Sowon.Dia hanya akur dengan hasrat Jin jika itu yang mampu membuat Jin bahagia. Disebabkan keakuaran Sowon,ketidaksetiaan J...