Chapter 13

373 37 20
                                    

A/n Author korang boleh download lagu 'tears are falling by FT Island'.Bagi saya lagu nihh sedih sangat:)

Kini Eunha,Sehun,Jungkook,
Yuju serta chingu Eunha iaitu Sinb,Yerin dan Umji dalam perjalanan ke kantin.

Mereka hanya berbual kosong.Hanya Jungkook dan Eunha diam tidak berkutik.

Eunha,Yuju dan chingu Eunha beratur di barisan yeoja manakala Jungkook dan Sehun beratur dibarisan namja.

"Sinb,kau nampak tak apa yang aku nampak? Tanya Umji excited.

"Nae aku nampak,nampak sangat apa yang ada dalam kepala otak kau tuhh..apa ke tolol sangat kau ni Umji..apalah yang aku nak nampak dalam kepala otak kau..Huhh.." Dengus sinb.Dahlah tengah panas dan sesak dengan orang ramai si umji ni pulak main teka teki,bertambah benganglah sinb.

"Olo..tu pon nak marah...aku just nak cakap..kau nampak tak mata si eunha dengan si yerin tuhh... mata diorang bercahaya bila nampak makanan.." terang umji.

Sinb memandang umji,umji memandang Sinb.

4 saat kemudian..

"Bwahahahah!! Ketawa umji dan sinb dengan kuat sekali.

Ramai pelajar yang berada di kantin itu melihat sinb dan umji.

Plak!! Plak!!

"Omo..omo...appayo.." kata sinb dan umji serentak sambil memegang kepala mereka yang telah diketuk oleh eunha dan yerin.

"Padan muka" kata yerin mengejek.

"Lain kali kalau nak buat perangai michi korang tuhh..buat dekat tempat lain ehh..buat dekat hospital sakit mental kerr...haa dekat situ orang tak kesah langsung kalau korang nak gelak separuh mati pon..ishhh.."bebel eunha pada dua manusia yang sudah muncung sedepa.

Yuju yang melihat kerenah 4 sekawan itu turut tergelak.

--------

Eunha sedang menatang sedulang makanannya.

Dia berasa tidak sabar untuk menikmati makanan itu.Perutnya sudah mendendangkan lagu bang bang bang (?).

Tiba2 seorang namja lalu.

Brakkk!!

Bekas makanan terlepas dari tangan.Makanan Eunha tumpah ke lantai dan terkena pada baju eunha.

Semua pelajar yang berada di kantin itu melihatnya.Ada juga yang berbisik2.

"Opss...sengaja" kata namja itu dan berpaling melihat eunha.

Eunha dapat melihat namja yang melanggarnya dengan sengaja itu jungkook.

Jungkook tersenyum sinis dan terus berlalu meninggalkan eunha yang sudah bergenang air mata.

'Selagi mampu,aku akan terus bertahan..Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi,hatiku akan menjadi lebih keras dari kerikil'.Pilu hati eunha berkata.

---------------

Jungkook,yuju,umji,sinb dan yerin sedang menikmati makanan tengahari masing2.Manakala sehun hanya menatap kosong makanannya.Hatinya resah menanti eunha yang tidak muncul2 dari tadi lagi.

Tiba2 bayang tubuh yang dinanti sehun tiba.

"Guys..korang makanlah aku tak selera nak makan..aku sakit kepala..aku naik kelas dulu keyhh.." kata eunha ceria cuba menutup luka yang semakin parah dihati.

"Eunha awak nak saya belikan air mineral? Muka awak pucatlah" tanya sehun prihatin.

"No..thanks sehun" eunha cuba tersenyum.

Enemy Until DIEWhere stories live. Discover now