Part 3

39 5 3
                                    

           Sebelum berpindah ke Omaha, Iszween pergi kesekolah dengan memakai baju pengawasnya itu. Semasa berada di sekolah, Iszween seorang sahaja yang berada di sana kerana ianya masih 6:15 pagi. Iszween terus pergi ke kelas untuk meletakkan beg. Kelasnya berada dalam keadaan yang sangat gelap. Namun, Iszween tidak mahu membuka lampu. Iszween telah membawa iPhone 6s nya kerana ianya sudah akhir tahun. Setelah duduk di dalam kelas selama 5 minit, kawan Iszween, Dhiya pun sudah datang. 

          "Iszween!" jerit Dhiya. "Dhiyaaa!" balas Iszween. Mereka berdua berpeluk sebelum Iszween meninggalkan sekolah yang sangat disayangi Iszween. Sedang mereka berbual, tiba-tiba "kawan" Iszween, Hani pun menerjah masuk. "Blah la! Aku nak taruk beg." kata Hani. "Aku tak kesah la kau pindah sejauh mane pun." kata-kata Hani memang menyakitkan hati. "Jomlah Iszween. Pergi sana. Duduk kat tingkap."cadang Dhiya. "Okay Dhiya."

          "Iszween, kau pindah Omaha. Mesti kau akan naik beberapa kapal terbang kan?" tanya Dhiya. "Haah. Aku mula-mula dari KL pergi Hong Kong. Pastu dari Hong Kong ke Los Angeles. Dan dari Los Angeles terus pergi Omaha."jawab Iszween. "Mak aih! Banyaknya!"kata Dhiya. "Sebenarnya, aku ada berita gembira." kata Dhiya. "Hah, apa dia?" tanya Iszween. "Hari ni, aku akan bercuti ke Los Angeles!" jawab Dhiya. "Oh my goodness, Dhiya! Serius aa!" kata Iszween. Dan mereka berdua pun berpeluk.

          KRINGG! Loceng pun berbunyi. Sesi sekolah pun bermula. Semua masuk ke kelas dan membuka gajet-gajet yang dibawa dan permainan papan. Iszween mengeluarkan iPhone 6s dan meletakkan jari di butang Home untuk mengimbas cap jari. Kemudian, Iszween pun membuka WhatsApp. "Eh, Dhiya!" kata Iszween. Iszween pun menelefon Dhiya menggunakan WhatsApp voice call. 

______________________________________________________

Iszween : Helo Dhiya?

Dhiya : Helo. Aku kat luar dewan ni. Pesaipa?

Iszween : Dhiya, kau pi bercuti ke LA kan?

Dhiya : Haah.

Iszween : Kau naik kapal terbang kemana?

Dhiya : Aku sama cam kau. Aku naik MH 0072 dari KL ke Hong Kong. Pastu aku naik American Airlines AA0192 dari Hong Kong ke Los Angeles. Tapi aku tak teruskan ke Omaha.

Iszween : Oh, maksudnya kita naik kapal terbang sama lah?

Dhiya :Ya, yeaay nasib baik!

Iszween : Ayah aku ada cakap yang keluarga aku dok sebelah keluarga kau. 

Dhiya : Haah. Kita berdua duduk seat tingkap eh?

Iszween : Okay.

Dhiya : Ayah aku kata semua penerbangan keluarga kita duduk tempat sama.

Iszween : Maksudnya dari KL ke LA je lah?

Dhiya : Ya. Kbaii

Iszween : Baii!

Iszween pun tidak perasan yang dia telah menghabiskan 34 minit berbual.

From Kuala Lumpur To OmahaWhere stories live. Discover now