Al hun woorden spoken door mijn hoofd, je zou kunnen zeggen dat ik er gewend aan ben geraakt, dat het geen pijn meer doet. Maar zelfs na al die jaren, doen de woorden mij nog steeds pijn. Hoe meer ik hun woorden probeer te negeren, hoe meer pijn ze doen.
Toen Owen en ik nog op dezelfde school zaten, probeerde hij me altijd te beschermen tegen de pesters. Vaak lukte dat, maar sinds hij op de universiteit zit is het alleen maar erger geworden.
Na een halfuur tegen de deur aan te hebben gezeten, besluit ik om op te staan. Ik hang mijn jas op aan de kapstok en schop mijn schoenen uit. Ik stop mijn handen in mijn broekzak, alleen maar om een papiertje te voelen.
Kees Hogenhagen
Zakenman
Ministerie van Buitenlandse zaken
06********
Wat wilt het Ministerie van Buitenlandse zaken ooit met mij.
Ik zou hem nu kunnen bellen, vragend naar meer informatie , maar in mijn hoofd is er al een ander plan gevormd wat ik nu wil gaan doen. Lekker op de bank hangen en een film kijken.
Ik trek een trainingsbroek aan en ga op de bank liggen.
Net wanneer ik een tweede film op wil zetten gaat mijn telefoon, wanneer ik hem in mijn hand heb zie ik wie mij belt.
Anoniem
Wie wilt er mij bellen? Misschien is het die ene man, trillend in mijn benen neem ik op.
"Hal-lo met Oli-li-via" Antwoord ik voorzichtig.
."Hé Olivia met mij." Waar ken ik die stem van, en dan herinner ik me hem.
"Oh h-hoi Pim, leuk om w-weer van je te horen!" antwoord ik enthousiast.
"Ja, ik dacht het word wel weer eens tijd. Woon je nog steeds in Oldenzaal?" hoor ik Pims stem aan de andere kant antwoorden.
"Huh, nee ik woon nu in A-A-Amsterdam, we zijn verhuisd in v-verband met de studie van Owen en ik heb hier nu ook een baan dus het is p-prima zo."
"Oh, oke. Ik dacht dat het wel weer eens leuk zou zijn als we weer eens bij zouden praten. Ik dacht dat het leuk zou zijn als we even samen wat zouden gaan eten vanavond." Ik hoor aan Pims stem dat hij geërgerd is.
"Oh d-d-dat lijkt me erg leuk!" antwoord ik enthousiast.
"Dat is dan afgesproken, zal ik je rond 18.00 uur ophalen bij je huis? Dan moet je me even een adres geven en dan reserveer ik even ergens." Ook Pim klinkt enthousiast.
Ik geef mijn adres en we hangen op.
Snel kleed ik me om, als ik me bedenk dat ik vandaag boodschappe zou moeten doen.
Snel werp ik een blik op de klok, waar de wijzers aantonen dat het als vijf voor zes is. Dat betekent dus dat ik geen tijd meer heb om boodschappen te doen, dan moet Owen het maar doen.
Snel zoek ik Owens naam tussen de contacten en stuur ik hem een berichtje.
Uit, doe jij even boodschappen xxx Olivia
Al snel krijg ik antwoord van Owen.
Boodschappenlijst? Ik zucht en leg het boodschappenlijstje op tafel neer.
Net wanneer ik Owen wil terug appen, gaat de bel.
-----------------------------------------------------------
Ten eerste wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar,
Ten tweede hoop ik dat jullie een leuke kerst hebben gehad.
Als jullie tips, vragen of advies willen hebben/geven mag dat altijd.
Veel leesplezier
Fiolura
YOU ARE READING
Gelddief
General FictionEen student computerkunde die zijn universiteit niet kan betalen. Een verlegen zusje die verslaafd is aan boeken. Een rijkeluis jongen met een groot rechtvaardigheidsgevoel. En een grote som geld die verdween bij een cyberaanval. ...