Hoofdstuk 3

47 6 0
                                    

POV CARL

Ik kom de eetkamer binnen en ik zie het onbekende meisje zitten. Ik zeg hoi en ga naast haar zitten. Ze stelde zich voor als Nina en we begonnen te praten. Ze was even oud als dat ik was en we waren beide onze moeder verloren. Het bleek dat we veel gemeen hadden met elkaar, we hielden beide enorm veel van chocolade, we hielden beide van stripboeken en we zijn beide zo wat opgegroeid met een pistool en een mes.
Ik stond op en vroeg aan Nina: 'Heb je zin om met me mee naar huis te gaan? Ik heb er duizenden stripboeken liggen en nog een chocolade reep die Michonne laatste voor me had gevonden!' Grijnsde ik.
'Yeah sure! Ik zal je volgen!' Zei ze vrolijk.

Eenmaal aangekomen bij het huis dat ik deelde met Michonne, Rick, Daryl en Carol, gaf ik haar een kleine rondleiding en wees haar haar kamer aan. 'We hebben ook warm water, dus als je je schoon wilt maken ga je gang. Maar niet heel lang want we willen het niet opmaken.' Vertelde ik aan Nina en ze verdween gelijk de badkamer in.

Na 2 uur op bed te hebben gezeten en samen stripboeken te hebben gelezen, gingen we ons beide omkleden om naar bed te gaan.
'Man ik ben moe zeg..' Zuchte Nina diep en ze liep naar haar slaapkamer deur toe.
'Slaaplekker Nina, slaap lekker uit dat verdien je!' Zei ik verlegen. 'Jij ook slaaplekker Carl!' Zei ze blozend en ze sloot haar kamerdeur. Ik deed hetzelfde en deed de deur van mijn kamer dicht en plofte op bed neer. Na ongeveer een half uur te hebben lopen nadenken over wat er allemaal was gebeurt deze dag, viel ik uiteindelijk in een diepe slaap.

Helaas werd ik ruw wakker gemaakt door een keiharde gil en het klonk alsof het van buiten afkwam. Ik sprong uit bed en pakte een random shirt en een korte broek en deed die aan. Ik pakte daarna mijn pistool en deed mijn mes in mijn schede. Ik stoof mijn kamer uit en rende als een gek naar beneden toe. Ik deed de deur naar buiten open en zag daar Nina op de grond liggen, ze had een gat in haar hoofd en haar enkel lag scheef. Ik tilde haar op en rende naar binnen en begon mijn vader te roepen: 'PAP! HELP NINA IS GEWOND!' Ik hoorde geluid van boven komen en daarna kwam Rick naar beneden gerend en pakte haar van me over. Hij vertrok naar de plek waar Denise, de dokter, altijd te vinden was en ik haaste me achter hem aan naar binnen toe. Denise had haar pyjama nog aan en had haar haren helemaal door de war zitten. Ze had Nina op tafel gelegt en was haar wonden aan het verzorgen, het was een behoorlijke gat midden op haar hoofd en het bloedde als een rund.
'Ze heeft een lichte hersenschudding opgelopen en haar enkel is gebroken maar verder is er niks ernstigs te zien aan haar, behalve de littekens op haar polsen.' Vertelde Denise. Ik zuchte opgelucht en ik ging naast Nina, op een stoel zitten.
Ik was blijkbaar in slaap gevallen daar in de stoel en ik werd wakker van de stem van Nina.

'Waar ben ik? En waarom doen mijn hoofd en mijn enkel zo'n pijn?' Vroeg ze verbaast. Ze probeerde omhoog te komen maar ik drukte haar naar beneden.
'Je bent gister wezen slaapwandelen en je bent van de veranda gevallen.' Legde ik haar uit. 'Je hebt een lichte hersenschudding opgelopen en een gebroken enkel, vandaar de pijn.'
Ze keek me apart aan en ze begon haar handen voor haar mond te duwen. 'Emmer, gauw.' Mompelde ze door haar handen heen. Ik zocht naar een emmer in de kamer en gaf die aan haar. Ze gaf over en viel toen weer achterover in het bed.
'Sorry, ik word altijd enorm misselijk als ik veel pijn heb.' Zei ze ongemakkelijk. De deur ging open en Denise kwam binnen. 'Zo je bent weer wakker zie ik. Ik neem aan dat Carl je al wel heeft verteld wat je hebt?' Vroeg ze en ze keek me aan. 'Yesyes.' Knikte ik.
'Ik wil je het liefste nog voor één dagje hierhouden, voor het geval dat je hoofdwond misschien gaat ontsteken.' Zei Denise streng.
'Ik zou je wel even met rust laten, dan kun je even wat bijkomen en uitrusten.' Zei ik vriendelijk en ik liep daarna de deur uit en ik ging opzoek naar mijn vader. Die zou vast wel met Daryl in de wapenkamer zijn dacht ik vastberaden en ik liep er naartoe.

A New World. ( The Walking Dead )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu