Hoofdstuk 7

25 2 0
                                    

Ik sta samen met Judith en Nina voor de poort te wachten tot de andere naar binnen konden met de auto's. Eenmaal dat ze binnen waren, begonnen we de motor van Daryl en Daryl zelf te missen.
'Pap? Waar is Daryl?' Vroeg ik.
Rick draaide zich om en ik zag de tranen in zijn ogen staan. 'Euhm.. hij is meegenomen.' Hij keek naar zijn voeten en ik zag een traan over zijn wang rollen. Ik liep naar hem toe en gaf hem een knuffel samen met Judy. 'Door wie pap?' Vroeg ik bezorgd. 'Door Negan, hij en zijn mannen kwamen onderweg opdagen en hebben Daryl zo meegenomen.' Vertelde hij stotterend.
Ik besloot om naar huis te gaan en ik pakte Judith op en ging naar ons huis en plofte op de bank. Ik pakte een pakje kaarten en begon een soort kaarttoren te bouwen. Plotseling werd de deur keihard dichtgeslagen en viel de toren om, ik schrok en keek om naar de voordeur. Rick stond in de deur opening met een bijl die vol met bloed zat en hijzelf was ook helemaal bedekt met bloed. Hij zag er woest uit. Hij smeet de bijl in de hoek en stampte toen de trap op. Ik rende achter hem aan om te kijken wat er aan de hand was, ik opende de deur van zijn kamer en liep naar binnen.
'Wat moet je?' Gromde Rick en hij draaide zich naar me toe, 'Oh, jij bent het.' Zei hij iets rustiger. 'Vertel me is, waarom zit je helemaal onder het bloed? En van wie of wat is het?' Vroeg ik kalm.
'Ik ben gewoon kwaad om het feit dat Negan ons uit elkaar haalt en het is maar walkerbloed, ik heb niemand vermoord.' Gromde hij weer en hij draaide zich abrupt om en kleedde zich om. 'Wil je nu alsjeblieft gaan Carl, ik heb op het moment geen zin in gezeldschap.' Zei hij Nors. Ik weigerde om weg te gaan en ik ging op het bed zitten, want ik wist dat er iets anders aan de hand was.
'Pap, als je iets met Daryl hebt mag je het gewoon zeggen, ik ga je er niet door haten.' Zei ik.
Ik hoorde hem zachtjes in zichzelf praten en ik bleef nog steeds rustig op bed zitten.
'Oke dan, ja ik heb "iets" met Daryl, maar ik wou het je niet vertellen vanwege mama.' Vertelde Rick en hij keek naar zijn voeten.
'Je hoeft je niet te schamen hoor, ik vind het juist leuk voor je!' Glimlachde ik en liep naar hem toe om een knuffel te geven. 'We gaan hem redden, geloof me.' Fluisterde ik en ik maakte me los uit de knuffel. Ik draaide me om en deed de deur open. 'Dankje dat je het zo goed opvat.' Zei Rick zacht, ik draaide me op en glimlachde naar hem. Ik draaide me weer om naar beneden, opzoek naar Judith. Toen ik de trap afliep hoorde ik Judy huilen, ik sprintte naar beneden en zag daar Nina al staan die Judy aan het kalmeren was. Ik liep naar haar toe en nam Judith van haar over en ik streek door haar haren heen. Ze begon speels te krijsen en ze pakte mijn hoed om ermee te spelen. Ik zette haar neer en keek richting Nina en glimlachde. Ik liep naar haar toe en pakte voorzichtig haar hand en keek haar aan. 'Dankjewel dat je voor haar zorgt af en toe.' Ik bloosde en liet toen haar hand los. Ik draaide me, maar werd toen weer omgedraaid en ik kreeg op een kus op mijn wang van Nina en ik gaf haar een knuffel.

A New World. ( The Walking Dead )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu