1

338 6 0
                                    

~Alwas perspektiv~
Klockan ringer som vanligt å jag kravlar mig upp ur sängen. Idag är det fredag och tydligen skulle vi inleda ett skolprojekt idag. Jag tar på mig en basic outfit, fixar mig lite innan jag små joggar ut mot min cykel å trampar iväg mot skolan.

Jag parkerar min cykel i stället å går in i skolan mot mitt skåp.

"Hej Alwa!" Säger Thea och omfamnar mig med en kram.

"Hej" svarar jag å gör likadant.

"Vi börjar snart, å det är nu vi ska få reda på projektet" säger Thea å vi går tillsammans upp till vårat klassrum.

"Hej allihopa! De kommande två veckorna ska ni jobba med projektet arbetsmiljö. Å det inebär att ni ska få antingen jobba hemma eller så kan ni testa att vara med på någon, släkting i en annan kommuns lektioner t.ex." Säger vår lärare Magnus. Å alla börjar genast att diskutera vart de ska.

Magnus berättar även att vi får sluta redan nu så vi hinner hem å planera kommande veckor.

Medans jag cyklar hem så funderar jag på vad jag kan gör, å från ingenstans kommer idén att åka till min kusin Alex i Furudal. Anledningen till de är att han bor själv med en kompis i ett hus, så där vet jag att jag har plats å bo plus fett kul å testa miljön i hans klass.

Jag tar satts å cyklar upp för uppfarten, jag låser cykeln och klampar in i huset. Som vanligt är ingen hemma och jag gör mig några mackor att äta. Jag sätter mig vid teven och drar upp mobilen ur fickan.

Till Alex: hej bubbis, jag har ett skolprojekt de kommande två veckorna som innefattar att man ska studera där man ej brukar, så tänkte höra om du tror det skulle vara ok om jag kom till er å gick med er i skolan i två veckor??

Efter ca 30 min så plingar mobilen till..

Från Alex: hej fulis, ja det gick bra för mina lärare iallafall, men då kommer du upp idag elle??

Till Alex: jag tänkte nästan ta nästa buss, ska bara packa lite. Har du träning idag??

Från Alex: ja det har jag, men du vet ju vart du ska om du går av vid Ica?!?

Till Alex: ja, är det öppet som vanligt så jag kan lämna grejerna å sen gå till ishallen??!?

Från Alex: alltid, men du får gärna köpa nå mat på vägen hit, vi har typ inget hemma. Men vi ses snart fulis😘

Jag svarar med en pussmun och lägger mobilen i fickan och går å börjar packa. Jag tar min resväska då jag ändå ska vara där i 2 veckor. Trosor, strumpor, jeans å toppar mm slänger jag ned i väskan. När jag är klar är det precis 30 min kvar till bussen går och jag tar min handväska, sätter på musik i hörlurarna och börjar gå mot bussen

SkolprojektetWhere stories live. Discover now