~Alwas perspektiv~
Läraraen her en genomgång om något på tavlan men vad vet jag inte. Nej mina tankar är någon helt annan stans, tankarna är på den killen som sitter framför mig. Den killen jag på några dagar blivit så jävla kär i. Hur fan gick det till? Jag önskar att jag kunde veta hur det gick till, men hur mycket jag än försöker kan jag inte förstå. Jag kan inte förstå hur jag kunde bli så kär i just honom, och ingen annan.
Jag väcks ur mina tankar först när Alex petar mig på axeln och säger att vi ska gå på lunch.•••••
Sista lektionen för dagen börjar lida mot sitt slut. Tillsammans med de andra går vi mot ishallen.
Nu står vi tillsammans med 20 stycken 16 åriga killar och väntar på att hoppa på bussen. Av någon anledning kan jag känna hur killarna kollar konstigt på mig och thea. Detta trots att vi varit med på deras lektioner i tre dagar nu. Bussen parkerar på grusplanen och vi följer efter Alex in i den.
Jag och thea slår oss ner inte långt ifrån Alex å de andra. Efter nån minut startar bussen å drar iväg. Thea som har fönster platsen sitter med sin mobil å snapar. Jag kan ser hur hon skickar hjärt-emojis å liknade mest hela tiden, antagligen till Erik. På något sätt är det så kul att hon inte vet att jag vet.
Jag tar själv upp mobilen ur fickan för att likaså gå in på Snapchat. Då jag bara snapar med några få har jag inte så många att svara på. Vilket ibland kan vara riktigt skönt. Jag öppnar snapen som Oliver skickat för ca 5 min sedan.
Det är en bild på Erik som sitter brevid honom å halvt sover, tillsammans med texten:
*inte mysigaste sällskapet direkt, tror nog både jag å Thea skulle vilja byta plats just nu Hahah😉😘*Jag skrattar lite smått för mig själv å tar en blid på Thea som inte heller ser jätte pigg ut.
*önskar så att ni byte plats just nu...😘*svarar jag å låser sedan mobilen då jag känner hur hela jag börjar bli yr.~Theas perspektiv~
Efter den ca 1 timmes långa resan stannar bussen utanför ishallen och vi alla går av. Killarna försvinner direkt för att värma upp så jag och Alwa går in i hallen för att sätta oss.
"Men hallå thea jag har ju helt glömt att fråga, har du tänkt något mer på att flytta?" Frågar Alwa mitt i en konversation om något helt annat.
"Jag tror att jag ska flytta med mamma till Rättvik, trivs verkligen inte i Borlänge alltså" svarar jag vädjande.
"Okej men jag kom just på en galen idé" svara hon lyriskt.
"Vadå?" Frågar jag nyfiket.
"Att du flyttar med din mamma till Rättvik, men går i skola i Furudal. Jag har nämligen snackat med Alex om att flytta in hos han, för då skulle vi ju fortfarande va nära varandra också" svara hon å väntar på en reaktion från mig.
"Men Omg alwa fan vilken bra idé!" Svara jag å kramar henne, ja eller man skulle väll kunna säga att jag typ stupet henne.
Vi fortsätter diskutionen en bra stund å tillslut har matchen börjat.Ore leder med 2-4 mot Mora efter två spelade perioder. Nu är det paus och Alwa har bestämt att vi ska gå å köpa nå fika.
Med en varsin Cola och chokladkaka i Handen går vi mot våra mot utgången av cafeterian när Alwa stannar vid två kvinnor och en man som står vid ett bord och pratar.