~Hermans perspektiv~
Jag vaknar av mobil alarmet och kollar snabbt åt Linnèa som sover.
"Älsklig, klockan är 09 så det är dags att gå upp" säger jag och pussar henne på kinden.
Hon stönar men går tillslut upp och in på toaletten.
Efter en stund kommer hon ut i klädd en rosa klänning samt plattat hår.Jag öppnar dörren och vi tar hissen ner till frukosten. Alex, Emma, Alwa och Oliver sitter redan vid ett bord och äter för fullt.
Efter att vi tagit det vi ska ha går vi och sätter oss vid deras bord.
"Jaha så vart är Thea och Erik då?" Frågar jag.
"De sover antagligen, sena som vanligt" säger Alex.
Men just som jag ska säga något så kommer de gåendes mot buffébordet.
"Nämen tjenare sömntutor" säger Alex och skrattar när de sätter sig vid bordet.
"Till vårat försvar så ringde inte klockan" säger Erik.
"Hade du ens ställt någon?" Frågar Alex.
"Ja det är väll klart. Men i allfall så vill jag och Thea prata med er på vårat rum efter frukosten" säger Erik.
"Vad ska ni prata om?" Frågar Alex nyfiket.
"Det får ni veta då" säger Erik.
Vi tar hissen upp till deras rum och alla sätter sig i sängen.
"Så vad är det ni vill säga? Thea! Säg inte att Erik har sagt nå dumt nu igen och att ni ska ta ut det över oss?!?" Säger Alex å försöker låta allvarlig.
"Alex vad tror du om mig? Det är något helt annat" säger Erik.
"Jaja men fram med det bara så jag kan gå till mitt rum och äta min bulle" säger Alex stressat och i samma sekund brister Alwa ut i skratt.
"Varför skrattar du?" Frågar Alex.
"Äsch det var inget, om du har tur så kanske jag säger efteråt" säger Alwa och ler lite utmanande mot honom.
"Aja det är väll lika bra att vi bara säger det... Jag är gravid.." säger Thea nervöst.
"HAHAHAHAHAHAHAHAHA, det var det bästa skämtet idag" säger Alex och skrattar.
"Alex det är sant" säger Erik
"Bevisa det" svarar han malligt.
"Visst" säger Thea och drar upp sin tröja och vi skymtar en liten bula.
"Oj" säger Alex som värkar väldigt förvånad.
"Grattis återigen My littel soulmate" säger Alwa och ger Thea en slängkyss.
"Vad menar du med det?" Säger Alex fortfarande misstänksamt.
"Soulmate menas att man är lika och gör lika saker m.m ditt snille" säger hon och skrattar.
"Jaha, men ni är väll inte särskilt lika? Thea nästintill hatar dig för dina såklallade åsikter och ni är inte särkilt lika utseendemässigt heller" Säger Alex och låter för en gångs skull smart.