~Alex perspektiv~
Jag vaknar med ett ryck å tar upp mobilen för att kolla klockan. Då jag känner mig själv så vet jag att jag inte kommer kunna somna om efter detta. Därför kollar jag på klockan, 06.00 och då bestämmer mig för att gå ut å väcka Alwa.
Jag går med trötta ben ut i köket å fyller ett vattenglas. Med vattenglaset i handen går jag in till vardagsrummet för att väcka henne.
Men till min förvåning ligger hon inte i sängen. Jag klättrar upp för att väcka thea, som inte heller ligger där.
Jag tar några steg in i sovrummet för att väcka Herman."Heeermaaan!! Vakna!!" Skriker jag å puttar på honom.
"Ja, chillar" säger han irriterat efter ett tag.
"Hallå varken Alwa eller Thea är här" säger jag.
"Vart är de då?"
"Antagligen hos Oliver respektive Erik?!" Svara jag å skrattar.
"Så du menar alltså att?"
"Jag menade att de antagligen har haft så kallad mysstund ja" svarar jag å Herman brister ut i skratt.
"Men undra hur de tänkte där, de måste väll fattat att vi skulle märka att de inte är här?"
"Eller så trodde de att vi skulle vakna först vid 07.15 som vi tänkte?"
"Ja så kan det ju vara" säger Hermann men låter inte helt övertygad.
"Fast frågan är ju om vi ska lägga oss i sängen igen, så de inte fattar att vi fattar?" Säger jag å känner mig aningen stolt över att jag kom på den briljanta planen.
"Ja det är nog lika bra" svarar Herman å vi lägger oss åter under täcket för att invänta de.
Efter bara 15 min öppnas ytterdörren å jag kan genom en glipa se hur Alwa går in å lägger sig i sängen.
Bara 5 min senare öppnas den igen å Thea gör det samma.~Olivers perspektiv~
Sakta men säkert öppnar jag ögonen och sneglar på Alwa som sover som en stock.
Jag tar min mobil från nattduksbordet å kollar klockan 05.45. Tanken slår mig att Alex å Herman snart borde vakna. Så motvilligt väcker jag henne."Jag vill sova!.!." Utbrister hon å sukar.
"Jag vet men du måste börja röra dig hemåt, klockan är 05.45" säger jag men hon verkar helt väck.
Hon vänder sig om å försöker somna om. Jag inser att hon inte direkt värkar sugen på att vakna så jag bestämmer mig för att vi kan ta det i en långsam takt.
Jag lägger mig tätt intill henne samtidigt som jag kramar henne från sidan. Så ligger vi i ca 10 min innan hon tillslut öppnar ögonen ordentligt."Vad är klockan?" Frågar hon yrvaket.
"06.00" svarar jag tyst."Fan då måste jag ju gå så de inte hinner vakna" säger hon å suckar denna gången ännu högre.
Hon sätter sig försiktigt upp för att sedan sätta fötterna mot golvet å bege sig mot sina kläder. Hon drar snabbt av sig t-shirten, å nästan lika snabbt som den åkte av har hon nu fått på sig sina kläder.
Jag ställer mig upp och går med henne till dörren. Hon sätter på sig skorna å drar på jackan för att sedan stanna upp å kolla på mig."Vi ses i skolan sen" säger jag å kysser henne lätt på munnen samtidigt som jag omfamnar henne i en kram.
"Ja det gör vi, hej då" säger hon när vi drar ifrån kyssen å hon går ut genom dörren.