Hazirah duduk bersebelahan Syed.Syed mengukirkan senyuman sehingga tampak lesung pipitnya.'Hai saya Syed'Hazirah memandang syed dengan muka tiada perasaan''Ye aku tahu tadi kan cikgu dah cakap bukannya aku pekak'.'Uihhh garangnye'tegurnya,lalu 'lantak kau la kesah ape aku' balas hazirah.
......
Pada waktu rehat,hazirah ke kantin bersama adlisya iaitu rakan barunya.'Jirah!(hazirah),kau nak makan ape?'tanya adlisya.'beli makcik kantin tula tuk aku'jawab hazirah 'Amboi kau,nanti sape nak jual makanan kalau kau beli makcik tu?'jawab adlisya.hazirah mula bergurau senda dengan adlisya dan hubungan mereka menjadi akrab.'Ad,nanti kau duduk la dengan aku,aku tak selese lah duduk sebelah lelaki'pintanya.'Ye ye nanti aku tukar tempat duduk ngan syed'jawap adlisya.Hazirah tersenyum sehingga tampak giginya yang putih itu.
Selepas rehat..
Adlisya dan Hazirah masuk ke kelas bersama-sama.Seperti yang dijanji,adlisya akan duduk di sebelah hazirah sebelum itu adlisya meminta izin kepada syed.Setelah adlisya duduk di sebelahnya,barulah hazirah berpuas hati dan tersenyum.Kalau duduk disebelah syed,muka masam je yang dia tayang.Hazirah seronok dengan sekolah barunya.Setelah tamat sesi pembelajaran,dia pulang ke rumah dengan menaiki kereta mewah yang dipandu oleh ibunya.
....
Setelah solat zohor,hazirah melabuhkan punggungnya ke katil.Dia teringat pada Syed 'hensem jugak mamat tu,dah la ade lesum pipit 'hazirah tersenyum.'Ish ape aku merepek ni?mamat tu je kot!'hazirah menggeleng-gelengkan kepalanya.Dia menghempaskan badannya ke katil sehingga tertido.
.....
Pada malam itu selepas solat isyak,hazirah turun ke dapur untuk membantu ibunya menyediakan makanan untuk makan malam. hazirah bersama keluarganya menikmati makan malam mereka.'sedapnye mama masak!'katanya.'alahai,kau baru tahu ke mama masak sedap?selama ni kau makan masakan kedai ke'sampuk abangnya.'biarlah!hazirah menjeling ke arah abangnya.'Dah la tu,makan cepat papa ada hal nak cakap kat korang lepas ni'sampuk papanya.'Yewlah' jawab mereka.
Setelah selesai membantu mama mengemas meja,Keluarga Datuk Ahmad berkumpul di ruang tamu.'hazirah,kamu kene kawen'papanya bersuara.Terbeliak mata hazirah, 'Ape!!!kawen?papa biar betul!hazirah?kenape bukan abang ammar ni je!??dia kan dah 24!'air mukanya tiba-tiba berubah.'Oi aku pulak?jawab abangnya.'hazirah tak kire!hazirah tak nak!mama ngan papa tak sayang hazirah ke!.hazirah terus beredar dan masuk ke bilik dengan perasaan marah.Dia tidak menyahut panggilan papa dan mamanya itu.Bersambung....
YOU ARE READING
CIKGU TU SUAMI AKU!
RomanceKalau ikut undang-undang boleh ke perkara ni terjadi?logik ke? Hazirah pelajar dan cikgu Ridwan guru! Pertemuan yang dianggap hanyalah sekadar rasa sayang sebagai seorang pelajar dan guru. Takdir yang diluar jangkaan Hazirah telah membuatkan hatinya...