PART 16

11.4K 318 0
                                    

Semasa hazirah membersihkan diri dia terdengar suara Ridwan.

RIDWAN:Hazirah! hazirah! hazirah!Cepat kite dalam bahaya..cepat!!!

Hazirah yang terkejut beruk mendengar kata-kata Rid.Lantas dia mencapai tuala dan menutup badannya dan terus meluru keluar dan memeluk Ridwan...

HAZIRAH:kenape-kenape abang?*peluk dalam ketakutan

RIDWAN:tak de pape saje je...hahahajahaja

HAZIRAH:eishhh!!!!bla lahh*tolak Ridwan

Hazirah terus menoleh dan berjalan kembali ke bilik mandi dengan perasaan marah.Belum sempat dia masuk ke bilik mandi...

RIDWAN:hazirah,,,

HAZIRAH:ape lagi!*pandangan tajam

RIDWAN:Seksinya*senyum nakal

Hazirah baru teringat yang dia hanya memakai tuala di badannya.Cepat-cepat dia masuk ke bilik mandi dengan perasaan yang malu tidak terkata...

.....

Waktu makan,

Hazirah hanya berdiamkan diri selepas kejadian tadi.Dia malu apabila diimbas kembali kejadian itu.Ridwan yang tengah makan mula risau melihat hazirah berdiam.

RIDWAN:hazirah,

HAZIRAH:*diam

RIDWAN:sayang

HAZIRAH:*diam

RIDWAN:hazirah*pegang tangan

Hazirah hanya mebiarkannya dan mula memberi respon kepada Ridwan.

HAZIRAH:ye?*senyum tak ikhlas

RIDWAN:Marah ke pasal tadi?

HAZIRAH:errr. .sikit*tunduk malu

RIDWAN:kenapa awak malu ke?

HAZIRAH:hmmmm...sebelum ni takpernah ade lelaki yang tengok badan saya*tunduk muka

RIDWAN:hazirah,tengok abang.

Hazirah terpaksa mengangkat mukanya untuk melihat Ridwan.

RIDWAN:hazirah,abang suami awak,abang halal untuk awak.Bila halal,abang pon ada hak untuk tengok.

Ridwan memegang erat tangan Hazirah dan mengukirkan satu senyuman.hazirah membalas senyuman itu.

RIDWAN:Malam ni,Abang ada sesuatu nak tunjuk dekat awak.

HAZIRAH:okay,abang jum beli coklat lepaz ni,amek gamba ke......

RIDWAN:Boleh*senyum

....

Mereka menikmati percutian di Langkawi dengan penuh bahagia.

...

Malam.

Hazirah mengenakan baju berwarna merah menyala dan shawl hitam pada malam itu.Ridwan juga mengenakan baju kemeja lengan panjang berwarna merah dan bertali leher hitam.Dia melipat bajunya ke paras lengan.

RIDWAN:Ready?

HAZIRAH:dah*senyum

RIDWAN:jum turun.

Hazirah hanya mengangguk dan mengekori Ridwan dari belakang.Dalam perjalanan,ada satu tempat yang suasananya agak sunyi dan gelap tetapi hazirah hanya mengikut langkah.Mereka terus berjalan daam keadaan gelap.Hazirah merasakan Riwan tiada disampingnya.

HAZIRAH:Abang!abang!

Hazirah menjerit memanggil Ridwan,namun tiada sahutan darinya.Tiba-tiba ada sebuah cahaya menyuluh ke muka hazirah dan sebuah kerete control berada dihadapannya.Pada kereta itu terdapat satu kertas yang tertulis"Ikut saya ^-^".Hazirah dengan tidak berfikir pandang terus mengekori setiap gerak kereta itu.

Sampai satu tempat,cahaya itu terpadam secara tiba-tiba.hazirah mula takut kerana dia keseorangan kali ini.

Lampu dinyalakan.Alangkah terharunya hazirah melihat keadaan sekeliling yang dipenuhi dengan bunga,dan kertas-kertas berwarna yang setiapnya ditulis perkataan"I LOVE YOU HAZIRAH"

RIDWAN:hazirah*senyum manis

Hazirah menoleh ke belakang.

HAZIRAH:Abang,abang ke yang buat semua ni *muka nak menangis

RIDWAN:hehehehe...haah tapi sorry la tulisan abang tak secantik rupa awak*senyum

air mata mengalir di pipi hazirah.Perkara itu mngejutkan Ridwan.Perlahan-lahan dia mendekatkan dirinya kepada Ridwan.

HAZIRAH:Abang,terima kaseh.Tak sangka abang seromantik ni...*terharu

RIDWAN:Sayang,Abang nak buat pengakuan dekat awak.

HAZIRAH:errr apa dia?

Rid mendekatkan lagi tubuhnya kepada hazirah.Lantas dia mengelap air mata di pipi hazirah.lalu,dia mencapai tangan hazirah dan memegang dengan erat

RIDWAN:Sebenarnya,abang dah jatuh cinta dengan awak.Dah tiga tahun berlalu,sejak dari hari pertama kite kawin,abang tak pernah berhenti sayangkan awak.Nama awak sentiasa segar dalam doa abang.Harini,Abang amik peluang tuk luahkan perasaan abang ni.Hazirah,izinkan abang jadi imam awak sehingga nadi abang terhenti?

HAZIRAH:Abang,saya sebenarnya...saya...err

RIDWAN:Ye?

HAZIRAH:Saya dah lame pendam perasaan dekat abang sejak dari sekolah lagi.Masa saya dapat tahu abang ni suami saya,saya bahagia sangat.Saya dah bersedia untuk jadi makmum abang*menangis sambil senyum.

Ridwan memeluk erat hazirah .Hazirah membalas pelukan itu.

HAZIRAH:Abang*pegang tangan

RIDWAN:ye?

HAZIRAH:Sudi ke Abang tunggu saya lagi 4 tahun?

Ridwan tersenyum.

RIDWAN:sayang,abang akan tunggu awak balik.Walau apa pon jadi dekat awak,abang tetap sayang awak.Abang percayakan awak.*senyum

HAZIRAH:Hehhe...sayang abang*peluk

RIDWAN:Ouh sayang abang rupanya...selama ni je tak jujur...ahahahaha

HAZIRAH:Biar lah*jelir...

Mereka menikmati malam itu dengan penuh bahagia dan menganggap sebagai hari pertama mereka menjadi suami isteri.

....

Wuu akhirnya diorang luahkan pon..ahahaha

Habiss...

Ehhh belum lagi lah,,ade banyak lagi...nantikan la ahahahaha

CIKGU TU SUAMI AKU!Where stories live. Discover now