PART 19

9.9K 291 1
                                    

Seminggu kemudian.

Ridwan mula terasa sunyi berada di rumah.Biasanya dia bersama dengan hazirah.Sesekali dia melihat gamba hazirah di IPhone6 miliknya.

RIDWAN:Haih,rindunya abang dekat awak sayang..

Perlahan ii dia mengusap gamba itu.Dia meletakkan iPhonenya di meja...

RIDWAN:hazirah busy tak ae?hmmm...

Dia mencapai kembali iPhone nya dan mencari nombor hazirah .

Tut tut,tut tut~~~~*bunyi phone

Panggilannya diangkat.

HAZIRAH:assalamualaikum abang!
RIDWAN:waalaikumusalam sayang rindu lah
HAZIRAH:haaa,,abang dah kalah ..yeay saya menang.
RIDWAN:bile nak balik*suare manje
HAZIRAH:haih baru je pegi nak balik camne?
RIDWAN:emmm...
HAZIRAH:Abang dah makan?
RIDWAN:dah,abang makan kat rumah mama tadi..

Bla bla bla bla

Malam itu Ridwan melepazkan rindunya kepade hazirah.

...

Keesokannya,Ridwan seperti biasa bertugas menjadi seorang pendidik.Dia berasa sedikit kekurangan tanpa hazirah.

....

Masa mengajar.

IPhone 6 milik cikgu Rid berdering.dia mengeluarkan ipnya dari poket seluarnya dan melihat satu nombor yang tidak dikenali membuat panggilan.Rid meletakkan panggilan dan sambung mengajar.Berkali-kali jugak nonbor yang tidak dikenali itu menghubunginya.Rid tidak mengendahkannya kerana menganggu tumpuannya untuk mengajar.

...

Kat tempat hazirah.

Julia merupakan kawan baru hazirah di U.

JULIA:weyh ..rindu seseorang lah:(

HAZIRAH:aku pon.

JULIA:kau rindu sape?

HAZIRAH:ade la

JULIA:allah tu pon nk berahsia,,cakap lerr sape

HAZIRAH:suami aku*senyum sambil tunduk

JULIA:ouh suami *angguk ii...ehh kejap !suami?!kau bergurau ape ni..

HAZIRAH:julia jangan la kecoh
Senyap keyh.

JULIA:ye ii.. sejak bile kau kawen ni ..

HAZIRH:sejak ak f4 ...

JULIA:huh!!srs?!mudenye!

HAZIRAh:julia-_-

Julia tersenyum dan hanya mengangguk.

...

Petang .

Ridwan ke Pekan untuk membeli barang keperluan.Semasa dia ralit mencari barang dia terlanggar seseorang.

RIDWAN:ehh,,,sorry saya tak sengaja.

Dia mengangkat muka dan terkejut melihat orang dihapannya adalah ayuni.

AYUNI:ehh ridwan*senyum

RIDWAN:kau?

AYUNI:Ohh yee saya call awak knpe tak angkat?

RIDWAN:ohh kau la yang kacau aku tu.kau nak ape hah?

AYUNI:Saya mintak nombor awak dengan siti..aritu saya jumpe dia hehe.

RIDWAN:untuk ape?

Ayuni meraba-raba tangannya ke dalam handbag miliknya dsn mengeluarkan sekeping sampul surat.

AYUNI:nah ..dah alang ii kite jumpe,saya nk ajak awak pergi kenduri saya nanti.

RIDWAN:hah?

AYUNI:hahaha...mesti awak ingat saya muncul balik dalam hidup awak sebab nak kembali kat awak..

RIDWAN:macam mane kau tahu?

AYUNI:ridwan,saya kenal la awak macam mane orangnya...saya mintak maaf la pasal dulu tu...saya balik sini dengan impian saya ...saya balik sini nak mintak maaf dekat awak.Saya tahu perbuatan saya melampau,saya buat awak kecewa.

RIDWAN:aku dah maafkan kau jangan risau ,aku dah bahagia pon

AYUNI:saya anggap bila awak datang nanti awak dah maafkan saya.Bawak la isteri awak sekali...

RIDWAN:macam mane awak tahu saya dah kawen?

ridwan mula berlembut.

AYUNI:itu tak penting...jangan lupa datang ye?saya pergi dulu nanti tunang saya tunggu lewat pulak.

Ridwan menarik nafas lega.lalu hatinya bersuara.

"Alhamdulillah terima kasih ya allah,kau hadirkan dia kembali dengan dirinya yang baru"

Ridwan sebenarnya suka melihat bekas tunangnya itu telah banyak berubah.

Due hari kemudian'

Ridwan mengemas rumah yang sudah lama tidak berkemas.Biasanya hari minggu ni hazirah yang buat kerja ii tu semua.
Semasa dia sedang mengemas meja,dia terjumpa samput surat yang diberi oleh ayuni tempoh hari .

Dia membuka sampul itu .

RIDWAN: Rizwan dan Ayuni.hmmm alhamdulillah kawen pon kau Riz,dalam diam.

Sebenarnya Rizwan adalah kawan sekolah menengah Ridwan dahulu.Dia memang memendamkan perasaan terhadap Ayuni tapi demi menjaga perasaan Ridwan,dia menepikan perasaan itu sehingga lah sekarang..Akhirnya mereka berdua dah nak naik pelamin.

....

Seperti biasa Ridwan akan call hazirah tiap ii hari.Kadang ii hazirah sibuk pon Ridwan kacau.

Beberapa bulan kemudian,

HAZIRAH:Abang nak bawak saya pergi mane?

RIDWAN:Abang nak kawen lagi

HAZIRAH:ouhh,,,huh!!!!!ape dia,!*cubit ridwan

RIDWAN:aduh saket-saket abang nak bawak kerete ni lepaslah saket!!

HAZIRAH:cakap dulu nak pergi mane!

RIDWAN:kenduri rumah bekas tunang abang!!

Hazirah melepaskan cubitan itu dan Ridwan menggosok ii lengannya sambil membawa kerete.

.....

CIKGU TU SUAMI AKU!Where stories live. Discover now