......
Hazirah bersama mamanya ke butik baju pengantin.Rambang matanya apabila melihat baju ii yang cantik dihiasi manik-manik."Pilihlah yang kamu suka.Satu mama dah pilih untuk akad nikah,satu lagi tuk bersanding kamu yang pilih"kata mama."ermm,okay" dia hanya mengangguk dan terus hilang dari pandangan mamanya untuk mencari baju yang sesuai dengannya.Sebenarnya dia tidak dapat membuat pilihan kerana semua baju yang ada di butik itu,semuanya cantik dan kena dengan cita rasanya.Ada sepasang baju pengantin yang menarik perhatiannya berwarna ungu.hazirah dengan tidak berfikir panjang terus mencapai baju itu untuk mencuba.
......
"Ma,,okay tak?"katanya."cantiknya anak mama ni berseri-seri"
mamanya tersenyum dan mencuit hidung hazirah."amek yang ni je lah,,hazirah suka!"hazirah mengukirkan senyuman."Tapi aku buat ni sebab mama ngan papa je,,klau tak mampos aku taknak"detik hatinya........
"Hazirah!!!turunlah tolong mama ni,minggu depan dah nak kawin kan! banyak keje lagi nak buat ni"panggil mama."Ye mama,sekejap lah baru nak makan "hazirah memuncungkan mulutnya."haaa,tak payah nak muncung sangat meh sini tolong mama"kata datin mariana.Hazirah yang mencebik terus pergi ke arah mamanya untuk menghias hantaran.Keadaan menjadi sunyi sehinggalah"Ma,hazirah tak tahu langsung pasal bakal suami hazirah,mama bagitahu la sikit pasal die name pon tak pe lah"."okay name dia Ridwan,tu je mama boleh bagitahu"kata datin mariana sambil melihat wajah anak kesayangannya itu."Ridwan?harap-haraplah cikgu ridwan,kan bagus kalau dapat suami macam cikgu rid tu,dah la hensem baik pulak tu.Ehhh!!macam cikgu rid sorang je name ridwan!"desis hatinya.
.......
Hazirah ke sekolah seperti biasa,masuk sahaja ke pintu pagar,terus ke kelas.Sampai sahaja di kelas,adlisya menyambutnya tetapi hazirah tampak lain pada harini,tak bermaya."Kau okay tak ni?"tanya adlisya."Aku sebenarnya sakit kepale sikit,stress fikirkan sesuatu"jawap hazirah."Amboi ayat macam orang tengah ade masalah rumah tangga"adlisya ketawa terbahak-bahak."ad,,,aku memang tengah pikirkan perkare tu"ringkas jawapan yang diberikan olehnya."Huh,biar betul!!!kau nak menipu agak-agakla weyh!"suara adlisya yang kuat membuatkan rakan-rakan sekelasnya melihat mereka berdua."sorry ii hehehe"kata adlisya."terpulanglah,minggu depan hari sabtu datanglah rumah aku"kata hazirah.adlisya terkerut-kerut dahi tetapi dia tidak mahu bertanyakan banyak perkara apabila melihat keadaan hazirah.Dia hanya diam dan menundukkan wajahnya kerana berasa pening.Syed dari jauh melihat keadaan hazirah mula berasa risau dan gelisah.
.....
Sebelum pulang ke rumah,syed berjumpa dengan hazirah."awak okay? hari ni saya nampak awak letak je kepale atas meja,tadi saya tak nampak pon awak kat kantin".bertubi-tubi ayat keluar dari mulut syed."aku okay" jawab hazirah.Tiba-tiba 'gedebukkk'
Haa ape yang gedebuk tu?, sorry lambat update bz sikit..sorry la kalau keling
YOU ARE READING
CIKGU TU SUAMI AKU!
RomanceKalau ikut undang-undang boleh ke perkara ni terjadi?logik ke? Hazirah pelajar dan cikgu Ridwan guru! Pertemuan yang dianggap hanyalah sekadar rasa sayang sebagai seorang pelajar dan guru. Takdir yang diluar jangkaan Hazirah telah membuatkan hatinya...