"Eishhhh bosannye cuti ni tak best langsung!!!"rungut hazirah.Hazirah menutup televisyen dan segera mencapai iPhone miliknya untuk menghubungi seseorang.
"Hello weyh! tolong aku adlisya!"-jirah
"Kenape weyh bagithu aku!ade orang culik kau ke?!"adlisya
"Hehe,takde la aku bosan ni jum keluar!"-jirah
"Ishh minah ni buat aku suspen je!nak pegi mane?"-adlisya
"Kite jumpe kat taman petang ni kol 4"-jirah
"Okeyhh!!!"-adlisya
Hazirah meletakkan panggilan.Dia menyandarkan badannya ke sofa dan mengimbas kembali apa yang dikatakan oleh syed pada pagi semalam."syed,aku bukan tak suka kau,tapi aku dah nak kawin dan aku takkan terima kau"desis hatinya."ermm,kenape la mama ngn papa sanggup buat aku camni,aku dah la tak ready ngn semua ni,boleh ke aku pikul semua tanggungjawab ni?"......
Hazirah keluar dari rumah dan meminta pemandu kerete papanya menghantarnya ke taman.hazirah hanya mengenakan baju kemeja berwarna hitam merah dan shawl pink.hazirah menunggu adlisya di taman."mane la minah ni lambat betul,janji pukul 4 ni 4.30 batang idung pon tak nampak lagi"rungutnya.hazirah duduk di bangku."woi!sorry lambat aku ade hal sikit,wuu lawanya kau merah sia bibir kau hahahaha"adlisya ketawa terbahak-bahak tapi tidak dinafikan yang hazirah sangat cantik pada petang itu."dahla lewat,kutuk aku plak tu"hazirah memuncungkan mulutnya tanda merajuk."alololo sorry la,dah ii tak payah buat mulut camtu kau ingat lawa?"pujuk adlisya."jom!!ajak hazirah."nak pegi mane?"adlisya terkerut dahi."kite pegi makan,tengok wayang,karokae ke ,kite pegi naek kerete aku!!tak yah risau aku payung semua tu"kata hazirah."Err,okay tapi makan biar aku belanja"adlisya hanya mengangguk.Adlisya tahu hazirah memang anak orang kaya, semua yang diminta semuanya dapat.adlisya suka sikap hazirah yang tidak menunjuk ii dan baginya hazirah adalah seorng yang baik dan ikhlas.Mereka meluangkan masa bersama ii dengan happy.
....
Pada belah malam, hazirah meluangkan masa bersama keluarga.'hazirah,esok ikut mama keyh?"tanya mamanya."pegi mane ma? tanya hazirah."kite cari baju tuk kawen nanti lah,dah lewat ni mama nak cakap dah hari semalam tapi lupe"jawap mamanya lagi."Alah kene jugak ke?"rungutnya."mestilah kamu yang nak kawen".hazirah mengangguk malas sambil memuncungkan mulutnya.Datin mariana hanya mengukir senyuman.
Sorry aku malaz update pepanjang sbb tak nk korang cepat bosan XD
YOU ARE READING
CIKGU TU SUAMI AKU!
RomanceKalau ikut undang-undang boleh ke perkara ni terjadi?logik ke? Hazirah pelajar dan cikgu Ridwan guru! Pertemuan yang dianggap hanyalah sekadar rasa sayang sebagai seorang pelajar dan guru. Takdir yang diluar jangkaan Hazirah telah membuatkan hatinya...