PART 17

11.5K 373 2
                                    

Waktu breakfast.

Ridwan tersenyum melihat hazirah yang sedang menikmati mee goreng.Mulutnya comot.

HAZIRAH:Abang,

Ridwan tidak memberi respon.Hazirah mencubit hidung Ridwan.Ridwan akhirnya tersedar.

HAZIRAH:ahahahah...amboi,sedap sengih sengsorang ni kenape?

RIDWAN:Sayang tu*sengih

HAZIRAH:Saya ?kenape pulak*tengok atas bawah

Ridwan tersenyum melihat perbuatan hazirah.Ridwan mengeluarkan tisu dari poketnya dan dia menghampiri tisu itu ke bibir hazirah.Perlahan-lahan dia mengelap bibir hazirah.Hazirah terkejut dengan perbuatan Ridwan.
Dia mula malu dengan Ridwan.

RIDWAN:Makan leklok la sayang,ni comot sampai.*senyum

HAZIRAH:hehehe yewlah*balas senyum.

Mereka berdua mula diam.

HAZIRAH:Abang kite shopping coklat lagi nak tak*muka comel

RIDWAN:Habis la gigi tu nanti..hahaha

Hazirah mencebik

HAZIRAH:ni nak beli untuk aisah la adik abang tu nanti dia merajuk tak tahu,abang la pujuk dia.Aritu untuk keluarga saya.

RIDWAN:haah kan,macam mana abang boleh lupa dia...khayal sangat kot fikir pasal awak.*sengih

HAZIRAH:yewlah tu...abang boleh tak jangan senyum macam tu.

RIDWAN:lah kenape?*muncung mulut

HAZIRAH:Hensem sangat ,saya ni hari ii cair dengan senyuman abang tu*sambil sedut air.

RIDWAN:Nampak tak?

HAZIRAH:Nampak ape?

RIDWAN:senyuman ikhlasan abang dekat sayang.

HAZIRAH:Eiyyy abang ni mengadelah.*malu

RIDWAN:Ahahahahaha...Sayang,

HAZIRAH:ape?

RIDWAN:I LOVE YOU*senyum

HAZIRAH:ouhh*cover malu

RIDWAN:Tak sayang abang ke?*mulut muncung

Hazirah mengalah dengan perasaan nya.

HAZIRAH:I love you too abang.*senyum sambil tutup muka

RIDWAN:wahhhh...hazirah

HAZIRAH:ye?

RIDWAN:Nak ni*tunjuk pipi

HAZIRAH:huh!!!eiyyy taknak lah!!malu lah

RIDWAN:ahahahaahahaha...

HAZIRAH:dah-dah jum la kite pegi jenjalan,pastu beli coklat.

RIDWAN:jum

Hazirah mengatur langkah. Ridwan menghulurkan tangannya dihadapan hazirah sambil tersenyum.Hazirah membalas senyuman itu dan memegang tangan Ridwan.

....

Dekat kedai coklat.

HAZIRAH:Abang,saya pergi sane kejap ye?

RIDWAN:okay hati-hati sayang*senyum

Hazirah hilang dari pandangan Ridwan.Ridwan pula mengambil keputusan untuk ke kedai yang menjual cenderamata.

Ridwantengah sibuk pilih barang-barang.Dia ingin mencapai satu gelang tetapi semasa dia ingin mencapai gelang tersebut seseorang telah mencapainya.Dia melihat wajah orang disebelahnya itu.Alangkah terkejutnya dia melihat wanita bersebelahannya.

Wanita:Ehh,,,sorry encik* pandang muka Ridwan.

RIDWAN:Ayu...ayuni

AYUNI:Ridwan?

Ayuni merupakan bekas tunang Ridwan yang pernah mengecewakannya dan lari ke Jepun semasa majlis perkahwinannya.

RIDWAN:kau buat ape kat sini?

AYUNI:saya baru balik dari jepun,Ridwan saya mintak maaf pasal kite dulu.saya...

Belum sempat dia menghabiskan ayatnya,Ridwan telah memotong

RIDWAN:Takpe,terima kasih dah malu kan aku,aku dah bahagia sekarang ni..

Ridwan beredar dari kedai tersebut dan kembali ke tempat asal semasa dia bersama hazirah.Dia sedikit runsing dengan kejadian tadi.

HAZIRAH:Abang!

Ridwan menoleh ke belakang dan terkejut melihat hazirah yang membawa banyak coklat.

RIDWAN:Ya allah sayang!untuk berape tahun coklat ni?!

HAZIRAH:hehehehehe buat stock sebelum pegi U*sengih nampak gigi.

RIDWAN:ishh iii...dah jum ii balik bilik kemas barang malam ni nak balik kan. Meh sini abang bawak barang tu.

HAZIRAH:ehh tak pelah abang ,kesian abang.

RIDWAN:takpe,,,kalau awak tak nak bagi,abang*tengok atas bawah hazirah sambil senyum nakal

Hazirah terbeliak mata melihat perbuatan Ridwan.

HAZIRAH:haaa nah!nah!

RIDWAN:ahahahahahaha tahu takut...

HAZIRAH:jum jum *muka malu

Mereka berjalan bersama-sama dengan penuh gelak tawa dan tanpa disedari dari jauh ayuni memerhatikan mereka berdua.

....

RIDWAN:dah siap?takde barang yang tertinggal dah ae?

HAZIRAH:Takde*senyum

RIDWAN:Jum gerak*senyum

.....

Bersambung....sorry ler tak best....tq yang vote tu..sikit pon tak pe...saya buat untuk suka-suka..

CIKGU TU SUAMI AKU!Where stories live. Discover now