2. de schuilplaats

40 3 0
                                    

Toen we in de schuilplaats aankwamen stopte we het geld in onze kluis. 'Eric komt straks nog even langs, hij heeft een verrassing voor je.' Eric is een vriend van mijn vader. hij is net 18 geworden en zorgt altijd voor nieuwe wapens of ander materiaal voor overvallen. Ik hoor gebrom van een brommer naar onze schuilplaats komen. Eric komt even later de schuilplaats binnen. ' Hey, hoe is het met mijn kleine meid!' zegt hij met een knipoog. ' Ik zie geen kleine meid.' zeg ik plagend terug. 'Maar met mij gaat het goed, ik heb zonet de politie afgeschoten!' ga ik verder. ' Met dat prut-pistooltje van je zeker.' zegt Eric ongeloofwaardig. 'Ja, zeker.'  zeg ik geïrriteerd. 'Dus... wat kom je hier eigenlijk doen,Eric.' Mijn vader begint een nieuw onderwerp. 'Ja, sorry.' Antwoord Eric. Hij legt een knal roze koffer op tafel. 'Maak maar open, lulu.' zegt hij met een big smile. Ik maak de koffer open en zie een knal-rose leger print mitrailleur in de koffer liggen. ' Mooi, hoeveel schoten?' vraag ik. ' 50, hij is bijzonder voor jou gemaakt.' Oke, dank je.' Zeg ik rustig. Ik doe altijd heel rustig men mijn emoties, anders kunnen mensen mijn zwakke punten zien. Gelukkig weten pap en Eric dat wel dus vinden ze dat ook niet heel erg. Ik vind hem stiekem super gaaf. Eindelijk een goed wapen.
Opeens horen we een auto aan komen. 'Shit, politie. Ze zijn ons gevolgd.' fluistert mijn vader. 'Ik verstop de kluis, gaan jullie maar alvast weg.' fluistert Eric terug. Ik loop samen met pap naar een geheime uitgang. We willen net weggaan als we een stem horen uit een luidspreker. 'Jullie zijn omsingeld. Kom rustig naar buiten met je handen in je nek.' klinkt het van buiten. Ik schrik me dood en kijk naar mijn vader. Mijn vader kijkt bang terug. als je goed kijkt zie je de tranen in zijn ogen. 'En nu?' vraag ik rustig. 'Kom.' zegt papa kalm. Hij pakt mijn hand en loopt naar de gewone ingang van de schuilplaats. 'We gaan naar buiten.' Eric komt bij pap staan. 'Daar gaan we dan.' zegt hij. Maar je hoort de angst in zijn stem.

 mijn vader en ik, wij criminelen Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu