Druhý den ráno už seděli Harry, Ron a Hermiona u nebelvírského stolu a jedli snídani.
,,Slečno Grangerová, pane Pottere, pane Weasley. Vaše rozvrhy." Podávala profesorka rozvrhy Hermioně pak Harrymu a nakonec Ronovi.
,,Děkujeme paní profesorko." Nejzdvořilejší byla Hermiona.
Profesorka na to jen kývla a pak šla dát rozvrhy i ostatním.
,,Jak koukám na rozvrh, tak máme první hodinu bylinkářství, pak dějiny, dvouhodinovku lektvarů, můj nejmilejší oběd a nakonec dvouhodinovku obrany s tou růžovkou." Posmutněl Ron při pomyšlení na lektvary a obranu.
,,Rone, takhle bys o Umbridgeové mluvit neměl. Víš, že je z ministerstva." Okřikla ho Hermiona.
,,No jo pořád."
***
Nebelvíři a studenti ze Zmijozelu seděli v lavicích na hodině lektvarů. Měli udělat Mnoholičný lektvar. Severus Snape jako vždy otravoval studenty z Nebelvíru. Měl oblibu se vysmívat hlavně Harrymu. I když zjistil, že je to jeho syn, stejně se mu pořád vysmíval.
,,Pottere, přečtěte mi jakou barvu by měl mít teď váš lektvar." Objevil se za Harrym Snape. Harry zaostřil na tabuli, na které byl napsaný postup lekvaru a přečetl onu barvu.
,,Fialovou"
,,Výborně, číst umíte. Na tabuli taky zřejmě vidíte. A jakou barvu má váš lektvar?"
,,Zelenou"
,,Takže jste někde udělal chybu."
,,Evidentně" Odsekl Harry.
,,Co prosím? Nemyslíte si, že byste měl své chování držet trochu na uzdě?" Severus byl překvapen Harryho chováním. Nemohl uvěřit, že je takhle drzý jeho vlastní syn.
,Asi přece jenom něco pochytil od svého nevlastního otce.' Pomyslel si Severus.
,,Pardon" Šeptl jen omluvné slůvko Harry.
,,Za vaši drzost odebírám Nebelvíru deset bodů. Jestli ještě něco podobného uslyším v dalších mých hodinách, nemine vás školní trest. Je vám to jasné Pottere?"
,,Ano"
,,A ať ten váš lektvar zmizí." Doplnil ještě Severus.
Po skončení hodiny se naše trio vydalo na oběd.
Po obědě šli na Obranu s růžovkou. Ta byla ještě horší než se Snapem.
,,Dobré ráno děti." Řekla sladce Umbridgeová.
,,Zkoušky náležité kouzelnické úrovně. NKÚ. Budeme jim říkat touto zkratkou. Ano?" Když se ozvalo jen tiché zamručení, pokračovala dál.
,,Pilně studujte a za to vás čeká odměna. V opačném případě mohou být důsledky velmi vážné." Profesorka mávla hůlkou a knihy za ní se začaly sami rozdávat. Profesorka pokračovala ve výkladu dál.
,,Dosavadní výuka tohoto předmětu byla znepokojivě nevyrovnaná. Z tohoto důvodu se ode dneška budete řídit pečlivě strukturovaným studijním plánem schváleným ministerstvem." Dokončila Umbridgeová a Hermiona se přihlásila.
,,Ano?" vyvolala Hermionu.
,,A co používání obranných kouzel?"
,,Používání kouzel? Při mých hodinách nepotřebujete používat kouzla. "
ČTEŠ
Harry Potter a jeho otec Severus Snape
ФанфикPříběh se odehrává v 5. ročníku v Bradavicích. Severus Snape zjistil od Brumbála, že Harry Potter, kluk, kterého celé čtyři roky tolik nenáviděl, je jeho syn. Až do teď si myslel, že Harry je syn jednoho z jeho největších nepřátel, Jamese Pottera...