Hari ini adalah hari yang bermakna buat Syakira dan Afiq. Hari ini mereka akan berkahwin.
"Aku terima nikahnya Nursyakira Danisya Binti Mohd Zamri dengan mas kahwin rm50,000 tunai."
"Sah?"
"Sah."
"Alhamdulillah,"Kini, Syakira dan Afiq sudah menjadi suami isteri yang sah.
2 tahun kemudian
Suami Syakira sering lambat balik atau jarang datang semenjak dua menjak ini. Syakira beranggapan bahawa suaminya sibuk. Ya, biasalah. Afiq Aiman kan seorang pilot yang berjaya. Syakira menghantar sebuah teks mesej kepada suaminya.
"awak, kenapa dah lama tak balik rumah? saya risau la. nasib baik saya belum ada rezeki nak dapat anak, kalau ada, sengsara tau! aaak cepat la balik KL, awak dah lama sangat di London tu ☔️"
Syakira menelefon sahabat baiknya, Nazlia untuk bertanya khabar tentang suaminya.Syakira: HAI BEBBBBB!!!!!! AKHIRNYA KAU JAWAB JUGA PANGGILAN AKU. RINDU KAU ❤️❤️❤️❤️
Nazlia: HAIIIII RINDU KAU JUGAAAA 😭😭😭
Syakira: kau kat rumah kee sekarang, kalau boleh kejap lagi facetime eh 😘
Nazlia: Aa. aku kat rumah sekarang. ha eloklah tu. tak payah aku nak bayar mahal2 call dengan kau HAHHAHAHAHHAASementara mereka bertelefon, Syakira terdengar suara suaminya di rumah Nazlia. Syakira mengesyaki bahawa suaminya bersama Nazlia sekarang. Syakira tidak menanya perkara tersebut kepada Nazlia, takut salah faham.
Syakira: eh beb, tak jadi la. aku tiba2 takda mood. sorry. lain hari eh
Nazlia: ohh okeoke. aku faham 😘 na....
Syakira terus menutup panggilan tanpa mendengar ayat seterusnya daripada Nazlia.Di rumah Nazlia...
"Eh you, rasanya isteri you tadi dengar suara you ke?" kata Nazlia
"Hmm, rasanya ya kot. Dah, forget about that. Let's make something happy 😋" kata Afiq.Keesokan harinya...
Afiq akan pulang ke KL pagi ini. Nazlia juga begitu. Oleh sebab itu, Syakira datang menyambut suami dan rakan baiknya.
Setelah sahaja keluar dari gerbang ketibaan antarabangsa...
Syakira melihat Nazlia tidak memakai tudung. Yang lebih seksa sekali, Nazlia memegang tangan Afiq seperti Arisya memegang tangan Daniel dahulu.
Dengan rasa yang sangat marah, Syakira pun menengking kawan baiknya, Nazlia.
"Weh! Jangan pegang suami aku!" kata Syakira.
"Oh, he's also my husband." kata Nazlia.Sebenarnya 1 tahun yang lalu, Nazlia dan Afiq sudah berkahwin secara rasmi dan telah direstui oleh kedua belah pihak ibubapa mereka. Afiq menipu ibubapanya bahawa Syakira menerima yang dia akan bermadu.
"OH MY GOD! AFIQ!" tengking Syakira di khayalak ramai.
"Sayang..."
"NAZLIA! DULU KAU CAKAP KAU TAK NAK SAKITI HATI AKU, KAU TAK AKAN RAMPAS APA-APA DARI AKU, SEKARANG KAU SAKITKAN HATI AKU, KAU DAH RAMPAS HARTA YANG PALING AKU SAYANG, AFIQ! KAU RAMPAS AFIQ DARI AKU! SANGGUP KAU BUAT AKU MACAM NI! AKU DAH AGAK AFIQ CURANG DENGAN KAU SEBAB TIME AKU CALL DENGAN KAU HARITU AKU DENGAR SUARA AFIQ! YA ALLAH NAZLIA, KAU DAH LA SEKARANG DAH FREEHAIR, KAU TAK MALU KE DENGAN MAK BAPAK KAU? KAU PULAK AFIQ, SERIOUS SEKARANG AKU DAH TAK BOLEH HORMAT KAU. SEBAB PRINSIP HIDUP AKU SEKALI KAU MAINKAN AKU, SAMPAI BILA AKU TAK HORMAT KAU, KAU FAHAM TAK! JANGAN SESEKALI NAK PUJUK AKU DAH! JANGAN INGAT SENANG2 AKU MAAFKAN KAU AFIQ! KAU BUAT DOSA BESAR DEKAT AKU AFIQ 😭😭😭😭 KAU TAU TAK AKU SAYANG KAU SORANG JE, TAKDA SIAPA DAH LAGI DALAM HATI AKU SEKARANG, KAU BOLEH LAGI PERMAINKAN AKU?" marah Syakira yang sangat kuat sehingga satu KLIA dengar suara Syakira.
"Sayang..."
"KAU NAK PANGGIL AKU SAYANG LAGI APAHAL HA? KAU DAH ADA NAZLIA, AMBIL LA DIA! TINGGALKAN AKU! HEH NAZLIA KAU INGAT KAU RAMPAS LAKI AKU KAU INGAT HIDUP KAU AMAN KE SETAN?"
"hahaha," Nazlia hanya mampu ketawa mendengar marah Syakira.
"APASAL KAU KETAWA? KAU DAH RAMPAS SUAMI AKU, SEKARANG KAU NAK APA? KAU NAK ROGOL SUAMI AKU DEPAN KHAYALAK RAMAI? KAU TAU TAK AKU DENGAN SUAMI AKU SENDIRI BELUM BUAT APA2 HUBUNGAN APATAH LAGI KORANG! INGAT AKU TAK TAHU KE?!?!?! MULUT KAU TU PUAKA SANGAT KE......"
"NURSYAKIRA DANISYA BINTI MOHD ZAMRI!!!!!!!!!! STOP!!!" jerit Afiq.Bersambung...
YOU ARE READING
Syakira
RomantikSyakira seorang budak yang sangat pandai dan bijak. Syakira mempunyai 5 orang adik beradik. Dia ialah anak kedua dari anak Encik Zamri. Nama penuh Syakira ialah Nursyakira Danisya Binti Mohd Zamri. Dia ialah budak lepasan UPSR yang berjaya mendapat...