"Nursyakira Danisya Binti Mohd Zamri...."
"Abang jangan!"
"Nursyakira Danisya Binti Mohd Zamri, aku ceraikan kau dengan talak 1," lafaz yang dikata oleh Afiq Aiman.Afiq dan Nazlia lantas keluar dari lapangan terbang selepas menjatuhkan talak penceraian kepada Syakira.
"Ya Allah, aku mimpi ke?"
Syakira menampar pipinya dan tiada apa-apa berlaku, maka ianya bukan sebuah mimpi. Syakira dengan segan terus ke keretanya.Setibanya dirumah, Syakira melihat bahawa dia mendapat jiran baharu. Lelaki pulak tu! Tetapi Syakira berada di mood tidak baik ketika itu, dia terus meletakkan keretanya di garaj rumahnya tanpa menegur jiran baharunya itu.
Syakira terus menelefon sahabat baiknya, Nazirah.
Syakira: hello beb..
Nazirah: hello. asal beb? kau ok ke?
Syakira: -senyap seketika-
Nazirah: beb??
Syakira: aku.. kena cerai weh.. dekat orang ramai.. afiq curang dengan aku.. dia dah kahwin dengan Nazlia tahun lepas.. sebab tula dia jarang balik rumah aku..
Nazirah: WEH MAK AYAH KAU TAU KE PASAL PERKARA NI?!?!?! MAK AYAH DIA TAK TAHU JUGAK KE?!?!
Syakira: Mak dia tahu yang dia kahwin dengan Nazl..
Nazirah: WAIT WHAT. PEREMPUAN TU NAZLIA KE?!?! WOW DASAR PERAMPAS PUNYA KAWAN. SERAPAT RAPAT DIA DENGAN KAU, DIA SANGGUP AMBIL HARTA KESAYANGAN KAU BEB!!!!!!! AKU LAGI JARANG CALL, JUMPA DENGAN KAU TAPI ATLEAST AKU TAK RAMPAS KESAYANGAN KAU BEB.
Syakira: tulah ira..
Nazirah: dah dah takyah monyok muka. meh aku belanja kau Starbucks. datang kat office aku okey?
Syakira: ha yelah..Syakira memasuki kereta semula untuk mengambil rakannya. Dengan tidak sengaja, semasa jiran baharunya itu membuang sampah, Syakira terlanggar tong sampah tersebut. Syakira pun membuka tingkapnya...
"Sorry awakkkkkkk!" kata Syakira
"Oh that's okay." kata jirannya.
Dengan itu, Syakira cepat membawa keretanya ke pejabat Nazirah untuk menumpangkan Nazirah ke shopping mall. Setibanya mereka di Starbucks...Nazirah: *sluuuuuurpppp* -minum- Ha Isya, macam mana mak Afiq kasi lepas je dia kahwin dengan Nazlia?
Syakira: sebelum diorang kahwin, Afiq bagitau mak dia yang aku ni setuju bermadu sedangkan aku tak cakap apa-apa pun! Dia cakap pulak aku sanggup tunaikan janji Nazlia nak bermadu dengan aku. Aku tak pernah dengar pun perkataan tu dari mulut Nazlia. Mungkin dari belakang, dia memang nak Afiq kot. BTW teruknya kau minum HAHHAHhahahahahhaha siap bunyi sluuuuurp lagi eh.
Nazirah: HAHAHAHHAHA biasa la kalau orang mengidam Starbucks ni 😋 ooh macam tu. Tak pe lah beb. Ramai lagi lelaki lain kat luar sana tu. JANJI KAU JANGAN GETBACK DENGAN DANIEL PULAK. KALAU KAU BUAT MACAM TU AKU TAK MENGAKU KAU KAWAN AKU 😝
Syakira: Sapa nak getback dengan lelaki playboy macam dia tu? aduhai melalut dah. Ha ni aku nak bagitau kau ni!!
Nazirah: Apa dia???
Syakira: Ha, kan haritu rumah sebelah aku tu kosong, sekarang dah ada penghuni!! aku ada jiran baru!! yeyyyyyyy!
Nazirah: Ya Allah sakainya kau ni, aku lagi banyak jiran baru k HAHAHAHHAHAH
Syakira: Alah jiran kau tu yang family dah, yang tepi rumah aku tu single weh! lelaki pulak tu. kau tak nak tackle ke 😂
Nazirah: ee melalut la kau ni. 😑
Syakira: dah jom, aku payung kau!
Nazirah: eeeeeeh kalau ye pun jgn la tarik tangan aku!!!Syakira pun membelanja sahabat baiknya, Nazirah seutas rantai emas, gelang diamond, telefon pintar terbaharu, jam Daniel Wellington Rose Gold Edition dan beberapa jubah. Nazirah berterima kasih kepada Syakira. Selepas itu, Syakira menghantar Nazirah semula ke pejabatnya dan Syakira pulang ke rumah. Setibanya Syakira di rumah, Syakira melihat perbuatan rajin daripada jiran barunya itu yang sedang membersihkan halaman rumahnya. Syakira ingin mengetahui lebih lanjut tentang lelaki tersebut, jadi Syakira pun masuk ke halamannya dan menegur jiran baharunya itu.
"Hey, i am Nursyakira Danisya Binti Mohd Zamri. What's your name?"
"Oh hai, i am Haris Haziq Bin Dato' Zaim."
'Oh my god, Anak Dato'! patut la kereta Toyota Vellfire, sama macam kereta aku oh yeah!' sambil merenung muka Haris.
"Hmm, i know this is awkward but can i have your phone number so i can whatsapp you this night?" kata Syakira.
"Oh i see. 0145627978. You can PM me anytime because i'm businessman so i don't have too many works." kata Haris
"Dan soalan terakhir saya nak tanya dekat awak..." kata Syakira.
"Yes, What is it?" kata Haris
"Are you single?" kata Syakira
"Yeah i'm single and available. Why?" kata Haris.
"Oh, nothing. Just asking. Okay inshaallah i'll PM you tonight. Enjoy your new house and nice to meet you!" kata Syakira.
"Okay. Thank you, Syakira. Nice to meet you too!" kata HarisSyakira pun masuk kedalam rumahnya.
'Oh my god, am i dreaming? Dia dah la kaya, hensem gedebak pula tu!! tak kan tak ada siapa yang nak dia?' kata Syakira.
Tanpa berfikir panjang, Syakira pun pergi ke bilik mandinya dan menikmati kesegaran mandi.Bersambung...
YOU ARE READING
Syakira
RomanceSyakira seorang budak yang sangat pandai dan bijak. Syakira mempunyai 5 orang adik beradik. Dia ialah anak kedua dari anak Encik Zamri. Nama penuh Syakira ialah Nursyakira Danisya Binti Mohd Zamri. Dia ialah budak lepasan UPSR yang berjaya mendapat...